Gå til innhold

Hvorfor kjører varmepumpa nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Varmepumpa er innstilt på varmemodus og 19 grader. Solen står og steker, og det er i følge termometer 24 grader inne. Jeg trodde det var sånn at når den innstilte temperaturen er lavere enn faktisk temperatur i stua så ville varmepumpen ta pause. Men vår varmepumpe kjører og pøser ut middels varm luft. Det er en ny varmepumpe montert i januar, så det er nok ikke noe feil. Men jeg har tydeligvis misforstått noe. Hvordan skal jeg stille den inn når jeg ikke vil at den skal varme opp når stua er varm? Jeg ønsker ikke kjøling. 

Anonymkode: cee5f...821

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan stille grader enda mer ned men den skal fortsatt bruke strøm. Sjekk hva er minst strømforbruk.

Hvis du vil ha 0 strømforbruk så slå den av. Min slår seg av kl. 9 og starter igjen 22. Setup via fjernkontrollen.

Anonymkode: 44e7d...b74

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Varmepumpa er innstilt på varmemodus og 19 grader. Solen står og steker, og det er i følge termometer 24 grader inne. Jeg trodde det var sånn at når den innstilte temperaturen er lavere enn faktisk temperatur i stua så ville varmepumpen ta pause. Men vår varmepumpe kjører og pøser ut middels varm luft. Det er en ny varmepumpe montert i januar, så det er nok ikke noe feil. Men jeg har tydeligvis misforstått noe. Hvordan skal jeg stille den inn når jeg ikke vil at den skal varme opp når stua er varm? Jeg ønsker ikke kjøling. 

Det kan være at den sirkulerer luften uten å varme den.  Det gjør i alle fall vår varmepumpe med jevne mellomrom.

Anonymkode: b88fb...b6e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forsøker den ikke å få ned romtemperaturen til 19 grader da?

Anonymkode: 8f43f...746

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Forsøker den ikke å få ned romtemperaturen til 19 grader da?

Anonymkode: 8f43f...746

Den gjør ikke det når den står på varme, slik ts forteller at den gjør.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den sirkulerer bare lufta da.

Anonymkode: fb12b...19e

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å endre fra warm til cool, da kjøler den bedre feks på sommeren. 

Anonymkode: 9e028...0d8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det kan være at den sirkulerer luften uten å varme den.  Det gjør i alle fall vår varmepumpe med jevne mellomrom.

Åja, det gir mening. Det er nok det den gjør. Visste ikke at den gjør det, er det for å holde maskinen i gang liksom? For at den ikke skal stivne til som om den var en halvgammel dame som har sittet for lenge i sofaen😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Åja, det gir mening. Det er nok det den gjør. Visste ikke at den gjør det, er det for å holde maskinen i gang liksom? For at den ikke skal stivne til som om den var en halvgammel dame som har sittet for lenge i sofaen😅

😂 

nei da, det er bare for å sørge for sirkulasjon av luften i rommet, det har ingenting med maskinen å gjøre. 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...