AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #1 Skrevet 12. mai 2022 Varmepumpa er innstilt på varmemodus og 19 grader. Solen står og steker, og det er i følge termometer 24 grader inne. Jeg trodde det var sånn at når den innstilte temperaturen er lavere enn faktisk temperatur i stua så ville varmepumpen ta pause. Men vår varmepumpe kjører og pøser ut middels varm luft. Det er en ny varmepumpe montert i januar, så det er nok ikke noe feil. Men jeg har tydeligvis misforstått noe. Hvordan skal jeg stille den inn når jeg ikke vil at den skal varme opp når stua er varm? Jeg ønsker ikke kjøling. Anonymkode: cee5f...821
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #2 Skrevet 12. mai 2022 Du kan stille grader enda mer ned men den skal fortsatt bruke strøm. Sjekk hva er minst strømforbruk. Hvis du vil ha 0 strømforbruk så slå den av. Min slår seg av kl. 9 og starter igjen 22. Setup via fjernkontrollen. Anonymkode: 44e7d...b74
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #3 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Varmepumpa er innstilt på varmemodus og 19 grader. Solen står og steker, og det er i følge termometer 24 grader inne. Jeg trodde det var sånn at når den innstilte temperaturen er lavere enn faktisk temperatur i stua så ville varmepumpen ta pause. Men vår varmepumpe kjører og pøser ut middels varm luft. Det er en ny varmepumpe montert i januar, så det er nok ikke noe feil. Men jeg har tydeligvis misforstått noe. Hvordan skal jeg stille den inn når jeg ikke vil at den skal varme opp når stua er varm? Jeg ønsker ikke kjøling. Anonymkode: cee5f...821 Det kan være at den sirkulerer luften uten å varme den. Det gjør i alle fall vår varmepumpe med jevne mellomrom. Anonymkode: b88fb...b6e 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #4 Skrevet 13. mai 2022 Forsøker den ikke å få ned romtemperaturen til 19 grader da? Anonymkode: 8f43f...746 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #5 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Forsøker den ikke å få ned romtemperaturen til 19 grader da? Anonymkode: 8f43f...746 Den gjør ikke det når den står på varme, slik ts forteller at den gjør. Anonymkode: b88fb...b6e 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #6 Skrevet 13. mai 2022 Den sirkulerer bare lufta da. Anonymkode: fb12b...19e
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #7 Skrevet 13. mai 2022 Prøv å endre fra warm til cool, da kjøler den bedre feks på sommeren. Anonymkode: 9e028...0d8
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #8 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det kan være at den sirkulerer luften uten å varme den. Det gjør i alle fall vår varmepumpe med jevne mellomrom. Anonymkode: b88fb...b6e Åja, det gir mening. Det er nok det den gjør. Visste ikke at den gjør det, er det for å holde maskinen i gang liksom? For at den ikke skal stivne til som om den var en halvgammel dame som har sittet for lenge i sofaen😅 Anonymkode: cee5f...821
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #9 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Åja, det gir mening. Det er nok det den gjør. Visste ikke at den gjør det, er det for å holde maskinen i gang liksom? For at den ikke skal stivne til som om den var en halvgammel dame som har sittet for lenge i sofaen😅 Anonymkode: cee5f...821 😂 nei da, det er bare for å sørge for sirkulasjon av luften i rommet, det har ingenting med maskinen å gjøre. 🙂 Anonymkode: b88fb...b6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå