kar90 Skrevet 14. juni 2022 #61 Del Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er nå jeg kjøper. Samme prinsipp med aksjer og krypto. Men jeg kjøper ikke for alt jeg har, jeg har noe i bakhånd i tilfelle det går enda mer ned. Jeg tenker langsiktig - det viktige er ikke hva som skjer neste uke, men hvor krypto (for meg: Mest BTC) er om 10-15 år. Anonymkode: 76498...e2a Det her er jo helt absurd. Bitcoin har ikke 10-15 års levetid. Haha. Blockchain er teknologi som er helt hinsides det man prøver å oppnå med teknologi, som tidseffektivitet, kapasitet etc. Dette er jo ikke teknologi som løser noen problemer. Det har bare vært et nyttig verktøy for de som kan ta seg betalt for å promotere det, eller for investorer å putte mye penger inn i en hype å cache ut raskt. Det er godt mulig crypto på en eller annen måte vil eksistere som en valuta, men det er ikke bitcoin, og det vil ikke være mange valutaer slik det er nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 14. juni 2022 #62 Del Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bortsett fra at aksjer er andeler i noe som eksisterer og krypto er fantasipenger. Anonymkode: 6086c...696 Dette er så viktig! Aksjer kan knyttes til verdiskapning, innovasjon osv. Om f.eks Apple utgir et banebrytende produkt som slår an, kan aksjen øke i verdi. Krypto er bare knyttet til at noen fremmede på nett sier det kommer til å bli verdifullt en dag, og håpet om at andre er villige til å satse penger på det. (Når andre ikke har mulighet til å satse ordentlige penger på det, printer Tether flere fantasipenger for å holde prisen på de andre fantasipengene oppe.) Etter min mening er denne boblen dømt til å poppe en dag. Har aldri hørt noen som investerer i aksjer si: "Hvis jeg ikke selger, har jeg heller ikke tapt noe", når pilen går rett nedover. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 14. juni 2022 #63 Del Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vurderer absolutt å kjøpe mere nå. Det var planen. Kjøpe når det er high fear index. Anonymkode: e68ed...249 Det er ikke "high fear" som er skyld i nedgangen. Det er ikke spekulasjoner som er grunnen til nedgang. Det er høyst reelt. Det er økte priser og inflasjon som tvinger på selskaper og vanlige folk til å prioritere. Bitcoin faller nå tilbake til sin reelle spekulative verdi, som er et eller annet sted rundt 120-150k. Og dette er før reguleringer og andre ting som kommer til å ødelegge dens reelle verdi. Så har du den økte teknologiforståelsen som kommer til å komme de neste årene, der de som investerer i det vi bli møtt med lang flere stemmer som påpeker den dødfødt teknologi de satser på. Det som er unikt med krypto fra vårt pengesystem, er at det er basert på troen om en teknologi som er helt revolusjonærende, samtidig som det finnes ganske mange flere enn uvitende finansfolk, som veldig enkelt kan se at dette ikke er en framtidsrettet teknologi. Dette er like åpenbart for veldig mange at dette kommer til å krasje som det var for de som faktisk så hvordan boligkrakket i usa var uunngåelig når de fikk se lånene det hvilte på. Krypto er dømt til å feile, akkurat som at boligboblen i 2008 var nødt til å sprekke når man kunne tjene penger på å gi hvem som helst utallige lån. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #64 Del Skrevet 14. juni 2022 Det ser ikke lyst ut: Kryptoraset fortsetter: – Alt står i brann Bitcoin har bikket under 21.000 dollar det siste døgnet. Flere markedsaktører beskriver en dyster stemning. https://e24.no/boers-og-finans/i/Qyea9J/kryptoraset-fortsetter-alt-staar-i-brann 2 hours ago, Callisto83 said: Potensialet til krypto, i følge entusiastene, er noe som alltid "ligger i fremtiden", og slik har det vært fra starten av. Tro, håp og hype, og veldig lite annet av reell verdi her og nå. Personlig setter jeg veldig pris på banken. Skulle jeg trykke et tall feil, eller bli svindlet, har jeg i det minste en sikkerhet om at feilen kan rettes opp. Problemet med kyptovalutaene er, som du påpeker - håp om potensiale "i fremtiden". Men nå har Bitcoin hatt 13 år på seg til å bevise at dette kan fungere som et alternativt pengesystem, uten større hell. I de få landene der man har tatt inn Bitcoin inn l landets økonomi, har dette blitt en total fiasko, transaksjonskostnader gjør dette ubrukelig til å kjøpe den berømmelige kaffekoppen, og i motsetning til gull, som har mange bruksområder i industrien, ligger dette "digitale gullets" verdi i noen tall på en skjerm. Hvordan desentraliseringen og friheten fra bankene fungerer i praksis, ser man når aktører som Mt. Gox tar seg til rette, eller Celsius stenger handelen; bankene er i det minste underlagt lovverket - i kryptoverdenen er man underlagt jungelens lov. Strømforbruket er en annen sak. Hva annet kan Bitcoin brukes til, bortsett fra som et investeringsobjekt som man må passe på å selge i tide før kursen går ned, og andre, mer uvitende sjeler, ofte unge menn, biter på i drømmen om rask og enkel fortjeneste ...? Er ikke dette definisjonen på et pyramidespill, er jeg King Kong. Anonymkode: 5c070...343 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #65 Del Skrevet 14. juni 2022 kar90 skrev (50 minutter siden): Det her er jo helt absurd. Bitcoin har ikke 10-15 års levetid. Haha. Blockchain er teknologi som er helt hinsides det man prøver å oppnå med teknologi, som tidseffektivitet, kapasitet etc. Dette er jo ikke teknologi som løser noen problemer. Det har bare vært et nyttig verktøy for de som kan ta seg betalt for å promotere det, eller for investorer å putte mye penger inn i en hype å cache ut raskt. Det er godt mulig crypto på en eller annen måte vil eksistere som en valuta, men det er ikke bitcoin, og det vil ikke være mange valutaer slik det er nå. Vel, det får tiden vise. 😉 Anonymkode: 76498...e2a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 14. juni 2022 #66 Del Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan desentraliseringen og friheten fra bankene fungerer i praksis, ser man når aktører som Mt. Gox tar seg til rette, eller Celsius stenger handelen; bankene er i det minste underlagt lovverket - i kryptoverdenen er man underlagt jungelens lov. Strømforbruket er en annen sak. Anonymkode: 5c070...343 Det er akkurat dette folk virkelig må få med seg før de vurderer å kaste seg på karusellen på feil grunnlag. Det er ingen desentralisering her. Celsius viser ettertrykkelig at de er som hvilken som helst megler eller annen bank. De kan fryse midlene dine. De kan stenge butikken. Det er vel heller ikke så mange her som har noen tanker rundt om cryptoklienten deres plutselig legges ned, eller tar skyhøye gebyr eller abonnementspriser for å lever tjenesten for dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #67 Del Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vel, det får tiden vise. 😉 Anonymkode: 76498...e2a Er det ikke nettopp det som har skjedd nå? Anonymkode: 6086c...696 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 14. juni 2022 #68 Del Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, det får tiden vise. 😉 Anonymkode: 76498...e2a Ja, tiden vil vise. Hva er poenget? Skipet er på fullfart mot et isfjell og tiden vil vise hvordan det går. Men det er også veldig lett å forutse før den tiden inntreffer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #69 Del Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det ikke nettopp det som har skjedd nå? Anonymkode: 6086c...696 Hvis du definerer «tiden» som «nå». Men som sagt, mitt perspektiv er mye lengre. Anonymkode: 76498...e2a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #70 Del Skrevet 14. juni 2022 kar90 skrev (3 minutter siden): Det er akkurat dette folk virkelig må få med seg før de vurderer å kaste seg på karusellen på feil grunnlag. Det er ingen desentralisering her. Celsius viser ettertrykkelig at de er som hvilken som helst megler eller annen bank. De kan fryse midlene dine. De kan stenge butikken. Det er vel heller ikke så mange her som har noen tanker rundt om cryptoklienten deres plutselig legges ned, eller tar skyhøye gebyr eller abonnementspriser for å lever tjenesten for dem. Noen prosjekter er sentraliserte, andre er det ikke. Dette er jo noe man må sette seg inn i før man kjøper. Det samme gjelder hvordan/hvor man oppbevarer kryptoen sin. Anonymkode: 76498...e2a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #71 Del Skrevet 14. juni 2022 2 minutter siden, kar90 said: Det er akkurat dette folk virkelig må få med seg før de vurderer å kaste seg på karusellen på feil grunnlag. Det er ingen desentralisering her. Celsius viser ettertrykkelig at de er som hvilken som helst megler eller annen bank. De kan fryse midlene dine. De kan stenge butikken. Det er vel heller ikke så mange her som har noen tanker rundt om cryptoklienten deres plutselig legges ned, eller tar skyhøye gebyr eller abonnementspriser for å lever tjenesten for dem. Jepp. DNB kan riktignok midlertidig stenge en konto i påvente av gyldig legitimasjon, men de kan ikke stikke av med alle pengene samtidig som sjefen setter seg på et fly til et land Norge ikke har utleveringsavtale med; i kryptoverdenen er det derimot vill vest. 9 minutter siden, AnonymBruker said: Vel, det får tiden vise. 😉 Anonymkode: 76498...e2a Tror man også sa det på Titanic to timer før forliset, da folk ikke ville gå ombord i livbåtene fordi det store skipet som ifølge reklamen ikke kunne synke, føltes tryggere. Anonymkode: 5c070...343 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 14. juni 2022 #72 Del Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis du definerer «tiden» som «nå». Men som sagt, mitt perspektiv er mye lengre. Anonymkode: 76498...e2a Du er helt uten perspektiv. Det er ingen framtid i blockchain. Det er hype. Hva er det med blockchain som du tror er skalerbart når det er mer en den nisjen det er nå som bruker kryptovaluta? Det er jeg veldig spent på å høre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 14. juni 2022 #73 Del Skrevet 14. juni 2022 Ja, da er det masseoppsigelser hos coinbase og. https://e24.no/boers-og-finans/i/BjQvdG/kryptoboersen-coinbase-skal-si-opp-18-prosent-av-de-ansatte Jeg skulle til å ta opp det at flere blockchain selskap (som ikke er en del av kryptvalutaer) også driver og sier opp utviklere over en lav sko i disse dager. Det kan jo og tyde på at flere nå begynner å se hvor overflødig det er å satse på en teknologi som ikke er skalerbar. Jeg bare sier det igjen til de som gripes av fomo. Ikke invester i krypto nå. Dere kommer til å ta så grovt på dette i årene som kommer. Og dere som har noe å berge bør strengt tatt gjøre det nå eller de neste ukene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #74 Del Skrevet 14. juni 2022 Bitcoin og lignende har nok vært nyttig for en bitte liten andel nordmenn, men i hovedsak er dette USA-baserte greier, da Bitcoin kjøpet må gjøres i USD. Den norske kronen har svekket seg ekstremt mot USD etter 2013 - 2014. Fra 1 USD på 5,75 NOK, og nå er det 10 NOK for 1 USD. Bare det i seg selv er en brutal svekkelse, men det viser at en kunne ha tjent godt på valutaspekulasjoner om man hadde kjøpt mye i 2013. Men såpass svak krone som det er nå, gjør at man får færre USD for kronene sine, uansett hva investeringen gjelder. Jeg hadde nok ikke investert noe nå. Rett før Korona-pandemien (mars 2020) kostet 1 BTC rundt 5.000 USD, så det er fortsatt en god investering for de få som kjøpte akkurat der og da, men de som har kjøpt fra og etter november - desember 2020, har fått svi som bare faen. For 5 år siden (juni 2017) kostet 1 BTC rett over 2.000 USD, men da var det fortsatt knapt nok noen som hadde interessert seg for dette, og det var mange rare plattformer som stjelte andre sine digitale lommebøker. Ironisk nok, nå som det har blitt litt mer sikkert for den vanlige mann og kvinne å investere, så går det helt ned i dass. Dette er en Cowboy bransje, eller som noen sier pyramidespill. Hvis 1 BTC skulle falle under 5.000 USD igjen, slik det var rett før Korona-pandemien, så kan jeg kanskje vurdere å kjøpe 1 eller 2 BTC, men det hadde vært enda bedre om den kunne komme ned på juli 2017 nivå, rett over 2.000 USD for 1 BTC. Blir uansett frustrert av å tenke på at 1 USD er 10 NOK, sammenlignet med 2013 da en 1 USD var 5,75 NOK. Føler man betaler for mye luft. Samme gjelder 1 EURO (7,6 NOK i 2013) eller 1 GBP (rett under 9 NOK i 2013). Anonymkode: ca1ae...e7d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 14. juni 2022 #75 Del Skrevet 14. juni 2022 Bør forbys. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #76 Del Skrevet 14. juni 2022 Denne var jo ganske morsom, da: Anonymkode: 5c070...343 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaffekrus Skrevet 14. juni 2022 #77 Del Skrevet 14. juni 2022 Sommersalget er i gang. Opp til 70% avslag 🥳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovis Fenja Skrevet 14. juni 2022 #78 Del Skrevet 14. juni 2022 Rucula skrev (12 timer siden): Jeg vurderer å gå inn og kjøpe nå jeg, noen andre? Jepp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #79 Del Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 12.5.2022 den 18.49): Du har gått ned over 50% og stresser ikke? Imponerende Anonymkode: d0317...22a Ikke stress, så lange man har actual coins. Men har man en position med futures/margin og har blitt likvidert, er det surt. Er man ikke likvidert, er det bare å vente. Ikke stress. Anonymkode: 386d6...9ae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #80 Del Skrevet 14. juni 2022 kar90 skrev (6 timer siden): Du er helt uten perspektiv. Det er ingen framtid i blockchain. Det er hype. Hva er det med blockchain som du tror er skalerbart når det er mer en den nisjen det er nå som bruker kryptovaluta? Det er jeg veldig spent på å høre. Man sa vel det samme om ‘internettet’ også når det var nytt… Det kan være en fremtid, det kan også ikke være en fremtid i blockchain. Å være så bastant på at det bare er en ‘hype’ virker ignorant. Vi vet at blockchain teknologien slik den brukes i dag allerede er gammeldags. Derfor skjer så mye mer innen finteck enn bare btc og teknologien bak den. Les deg litt opp på finteck, og hvordan dagens finans verden er i endring. Ingen tvil om at blockchain teknologien er her for å bli, spørsmålet er i hvilken form, og hvem vil bli den neste Google, og hvem blir glemt som aol og bing. Anonymkode: 386d6...9ae 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå