Gå til innhold

Hvor mye har du tapt på krypto siste dagene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Venter på "Det er nå man skal kjøpe"-kommentarene.

Anonymkode: 93f44...429

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Taper ingenting når man ikke selger på disse tidene. 

Anonymkode: 9988e...8f6

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Venter på "Det er nå man skal kjøpe"-kommentarene.

Ja du er vel en av de som kjøper på topp hver gang regner jeg med. Når NRK begynner å skrive om de som har tjent penger, da hiver du vel inn. Det er ingen i historien som har tapt penger på Bitcoin dersom de har holdt den 4 år+. De som turte å kjøpe når pandemien traff, de gjorde et stort kupp. Vanlige folk har ikke peiling på hvordan man skal investere og begynner bare når de ser andre tjener = alt for sent.

Anonymkode: 68fd9...a44

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Passelig naivt å tro at krypto følger aksjemarkedets regler... Krypto er et luftslott som det nå er stukket hull på, disse verdiene kommer aldri tilbake.

Anonymkode: 6086c...696

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må forstå at dette ikke bare er en panikk som kommer til å snu. Pga høy inflasjon så er folk tvunget til å selge seg ut, de må faktisk betale regninger. Dette markedet hviler i all hovedsak på folk som faktisk kun har formue i krypto, så det er selvkvelend når det først går ned. I tillegg er det ingen som har fått med seg at mye av dette også skyldes et en kryptplattformene blokkerer for salg, som bryter fullstendig med det løfte om at kryopto ikke er regulert og sentralisert. Så du har et marked av folk som ikke forstår markedet de er i og de forstår ikke den tåpelige teknologien krypto hviler på, men de forstår forfallsdatoer og utkastelsesskriv.

Dette krasjet her har ligget i kortene så lenge, og det kommer ikke til å gå opp igjen. Hvis du har kjøpt inneværende år så har du tapt opp ytil 65 prosent av det du har investert. Og btw, enda større reguleringer og sentralisering av plattformer av krypto er ventet, og selv før disse er på plass er "verdien" over halvert. Hvis du har holdt på krypto lenge, så er  det påtide å selge ut nå mens du forstatt har noe igjen for det. De som har kjøpt det siste året, stakkars folk sier jeg bare.

Det er først nå langtidsholdere vil begynne å vurdere å selge ut og, i og med at de fortsatt ikke nødvendigvis har tapt, noe som bare kommer til å sende dritten enda lenger ned, og pga inflasjon og kommende reguleringer så kommer det ikke til å stige i nærheten av det som vi er blitt vant til de siste par årene.

Endret av kar90
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.5.2022 den 16.25):

Ned over 50%. Beholdninga var vel verdt rundt 800k for noen uker siden og er nå på 350k. Har vært der før og stresser ikke.

Selger 10% årlig og holder meg til planen.

Anonymkode: 81408...e4b

Du har aldri vært der før, da det aldri har vært et så stort krasj som nå. Og dette er ikke pump and dump sånn som foregående krasj har vært, men et resultat av at så mange folk med minimal forståelse for krypto har brukt bistandspengene sine på krypto, og blir hentet inn av rentehevinger og forfall. Kryptogevinstene de to siste årene har ikke bare skyldtes spekulasjon, men det er faktisk er rent luftslott, da folk som ikke har noe backing i kryptoen sin er pumpet opp prisen de siste par årene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.5.2022 den 20.57):

Jeg har ikke tapt noe fordi jeg har ikke solgt i panikk (duh..) 

Anonymkode: 9988e...8f6

Åja, det er pga panikk folk selger, og ikke fordi de faktisk må betale regninger de har unngått de siste årene, og priser som skyter i været. 🤣 Krypto avslører seg nå som en sentralisert valuta, da meglerene blokkerer for salg. Bare det i seg selv skaper flukt, da man ser at hele konseptet ikke egentlig fungerer som noe annet enn vanlig valuta. Det er bare tregt og uten backing i noe som helst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fryder meg over denne store nedgangen.

Krypto er bare vas og de som har vært grådige fortjener denne krasjen:-).

Anonymkode: b592e...7f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har på følelsen av kryptomarkedet er i en krise det kan bli vanskelig å komme seg ut av; for to timer siden hadde Bitcoin falt til litt over 22; nå ned til 21, og et fall på 18% i løpet av det siste døgnet:

bitcoin-2.png.3959fcb3b483426bfc558ed0552bb684.png

Anonymkode: 5c070...343

Det er som jeg sier. En stor andel av kryptoinvesteringer er gjort av folk som ikke har backing i investeringene og kun bruker annen krypto til å investere. Disse har nå kjempetrøbbel med prisstigning og inflasjon.

Plattformen Celsius blokkerte for salg og transaksjoner for å forsøke å dempe krasjet, noe som bryter fullstendig med løfte om at krypto er usentralisert og fritt. Neida, selv om kjedeblokken er fri, så er ikke platformene handelen foregår på fri og det kommer de aldri til å bli. Dette er en vekker for folk som har investert i en pipedream. Ikke det i de som har kommet inn det siste året har noen formening om akkurat det, da de hovedsaklig har fomo-et seg inn i det, men for langtidsholderene så har det mye å si, da deres investeringer i det minste har vært basert på noe litt mer håpefult enn å bare bli snarrik.

Men nå er festen over. Definitivt. Jeg solgte unna mitt i oktober i fjor. Mange som rådet meg til å ikke gjøre det, men dæven jeg er glad jeg gjorde det. Hadde jeg fortsatt holdt, hadde jeg tapt over 50% i dag. Og jeg skaffet med det meste av kryptoen min mellom 2017-2019.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kar90 skrev (4 minutter siden):

Åja, det er pga panikk folk selger, og ikke fordi de faktisk må betale regninger de har unngått de siste årene, og priser som skyter i været. 🤣 Krypto avslører seg nå som en sentralisert valuta, da meglerene blokkerer for salg. Bare det i seg selv skaper flukt, da man ser at hele konseptet ikke egentlig fungerer som noe annet enn vanlig valuta. Det er bare tregt og uten backing i noe som helst.

Hvilke, hvem - er det som blokkere for å selge seg ut av krypto?

Har ingen kunnskap om dette, og dette var nytt for meg. 

For 4-5 år siden satt jeg med noe over 3 millioner i kontanter, vurderte sterkt å investere hele eller deler av de  i krypto men etter en samtale med en gammel barndomsvenn av meg som jobber i finans i NY så frarådet han det sterkt. Krypto var for han kun for de profesjonelle som tradet daglig, og han anså ikke dette som en stabil investering over tid da den vil kræsje totalt før folk får tid til å reagere.  I tillegg nevnte han at ingen vet sikkerheten er god nok for vanlig privatpersoner. 

Han har jobbet for de største finanshusene i  USA og England de siste 25 årene så vil tro han vet hva han snakket om. 

Anonymkode: 7609c...521

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (4 minutter siden):

Jeg vurderer å gå inn og kjøpe nå jeg, noen andre? 

Nei, du vurderer det ikke. Du "føler for" å gå inn. Hadde du vurdert det, så hadde konklusjonen vært klar. Da hadde du sett på dagens prisstigning og inflasjon, du hadde justert for de drepende reguleringene som kommer, du hadde sett at trenden er soleklar, der sånne som "vurderer å gå inn" uke etter uke gir et lite boost, før det krasjer totalt igjen, nå i snart 11 uker på rad. Du hadde forstått at når Celsius blokkerer for salg, så gjør de akkurat det banker og børsen allerede gjør, noe som bryter fullstendig med løfte om at det er usentralisert, og det sørger for at mange investorer selvfølgelig trekker seg unna. Så du vurderer ingenting, du fomoer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rucula skrev (1 time siden):

Jeg vurderer å gå inn og kjøpe nå jeg, noen andre? 

Hvorfor i alle dager vurderer man å gå inn i et garantert tapsprosjekt? Festen er over.

Anonymkode: 6086c...696

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
kar90 skrev (2 timer siden):

Du har aldri vært der før, da det aldri har vært et så stort krasj som nå. Og dette er ikke pump and dump sånn som foregående krasj har vært, men et resultat av at så mange folk med minimal forståelse for krypto har brukt bistandspengene sine på krypto, og blir hentet inn av rentehevinger og forfall. Kryptogevinstene de to siste årene har ikke bare skyldtes spekulasjon, men det er faktisk er rent luftslott, da folk som ikke har noe backing i kryptoen sin er pumpet opp prisen de siste par årene.

Åh, det er langt igjen til forrige krasj, det BTC falt fra 20k til noe over 3k eller deromkring. Noen år senere var den oppe i 70k.

Anonymkode: 1f51e...6b2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg fryder meg over denne store nedgangen.

Krypto er bare vas og de som har vært grådige fortjener denne krasjen:-).

Anonymkode: b592e...7f6

Det er jo tragisk for de involverte, men krypto er som alle andre pyramidespill. Det skaper ingen verdier og har levd på lånt tid fra dag én. Flere og flere har også fått øynene opp for miljøkostnaden, og i denne energikrisen blir det stadig mer usolidarisk å bruke strøm på dette her.

Anonymkode: ef5fa...872

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Mye sikkert, men har ikke sjekket. Selger ikke samme hvor lavt det synker. Kjøper derimot hvis vi havner på 10-15, selv om jeg egentlig bør spare pengene til høyere renteutgifter på lånet :)

Anonymkode: e1232...652

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Ja du er vel en av de som kjøper på topp hver gang regner jeg med. Når NRK begynner å skrive om de som har tjent penger, da hiver du vel inn. Det er ingen i historien som har tapt penger på Bitcoin dersom de har holdt den 4 år+. De som turte å kjøpe når pandemien traff, de gjorde et stort kupp. Vanlige folk har ikke peiling på hvordan man skal investere og begynner bare når de ser andre tjener = alt for sent.

Anonymkode: 68fd9...a44

Feil. Jeg kjøper gjerne på bånn, men bunnen er ikke nådd ennå, så venter med kjøpene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingenting, for jeg selger ikke. 

Anonymkode: e68ed...249

Ja, du kan jo trøste deg med det når valutaen er regulert vekk fra all dens oppblåste verdi. Du har ikke tapt noen ting, for du eier tross alt verdiløs strømsløs.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...