Gå til innhold

Hvor mye har du tapt på krypto siste dagene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har vanskelig for å forstå hvordan Bitcoin skal klare å holde seg over 20-tallet i løpet av dagen med denne utviklingen:

bitcoin-5.png.0f302623acb94406484bd58f055fde16.png

Anonymkode: 5c070...343

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
11 hours ago, kar90 said:

Ingen kan vite? Tror du at man trenger en spåkule for å se at krypto har et uunngåelig skaleringsproblem der ikke bare økt brukerbase er et problem, men også bare økt volum av transaksjoner i eksisterende brukeromfang. Problemet med krypto er at det ikke er sentralisert, at hver eneste transaksjon i hele den jævla blokkjeden må revalideres og rehashes hver eneste gang det kommer en ny transaksjon inn, og hver eneste gang noen skal sjekke saldoen sin eller gjøre en transaksjon, må du gjennom alle transaksjoner som noen gang er registrert for å faktisk bekrefte at du holder de pengene de forsøker å overføre. Det er en absurd inneffektiv teknologi som er nødt til å møte veggen, det er uunngåelig. Ingen finansfolk eller investorer tenker over disse tingene, fordi de ikke forstår teknologien, og de som forstår dette håper på å selge seg ut før skaleringsproblemene kommer til syne. Kryptoinvestorer sitter på en buss med en full bussjåfør på vei mot et stup, og påstår at ingen kan vite at veien ender med et brak, men det er bare å se på kartet. Jeg lurer oppriktig på hva det er du mener skal sørge for at skaleringsproblemene til syvende og sist ikke tar knekken på krypto om folk ikke trekker seg ut før det?

Og den mengden energi alle disse prosessene tar er jo helt vanvittig ... 😱

Anonymkode: 7b98f...094

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere som har tjent penger på krypto - hvor mye har dere i faktisk realisert overskudd?

Anonymkode: 6086c...696

Jeg realiserte 400k i overskudd fra Bitcoin-trading i fjor.

Anonymkode: 1f51e...6b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er fortsatt 50% i pluss. En gylden mulighet til å kjøpe mer i tiden fremover.

Anonymkode: 4a904...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg realiserte 400k i overskudd fra Bitcoin-trading i fjor.

Gratulerer - godt gjort.

Slike summer kan jeg forstå, men har ærlig talt vanskeligheter med å skjønne dem som har flere titalls milliarder i norske kroner liggende i Bitcoin-lommebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Og den mengden energi alle disse prosessene tar er jo helt vanvittig ... 😱

Anonymkode: 7b98f...094

Ja, det kommer og til å føre til klimagebyrer osv. Det er derfor det er så fatalt at krypto er nede allerede nå, før dette er på plass. Det gir ingen mening å investere i krypto i et framtidsperspektiv, det er jo helt absurd. Da jeg investerte i det var det definitivt et forsøk på å cashe raskt ut, noe jeg skulle holde på i maks 3 år. Jeg holdt på det i 5 pga den boosten det fikk i covidperidoen, men når jeg leser om folk som tror dette er framtidsrettet så lurer jeg på om de følger med på noe som helst i verden? Det er jo stikk i strid med hvor verden er på vei i forhold til klimautslipp kutt, reguleringer osv. Krypto kommer jo til å bli sanksjonert og slått så hardt ned på de kommende årene at folk som investerer i det like greit kunne kastet pengene sine på et bål. Jeg skjønner fomoer so mfrotsatt håper på en rask inn ut, det er alltids mulig. Men å investere i det for 10-15 år i tid, LOL.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
kar90 skrev (22 minutter siden):

Ja, det kommer og til å føre til klimagebyrer osv. Det er derfor det er så fatalt at krypto er nede allerede nå, før dette er på plass. Det gir ingen mening å investere i krypto i et framtidsperspektiv, det er jo helt absurd. Da jeg investerte i det var det definitivt et forsøk på å cashe raskt ut, noe jeg skulle holde på i maks 3 år. Jeg holdt på det i 5 pga den boosten det fikk i covidperidoen, men når jeg leser om folk som tror dette er framtidsrettet så lurer jeg på om de følger med på noe som helst i verden? Det er jo stikk i strid med hvor verden er på vei i forhold til klimautslipp kutt, reguleringer osv. Krypto kommer jo til å bli sanksjonert og slått så hardt ned på de kommende årene at folk som investerer i det like greit kunne kastet pengene sine på et bål. Jeg skjønner fomoer so mfrotsatt håper på en rask inn ut, det er alltids mulig. Men å investere i det for 10-15 år i tid, LOL.

Proof of work er ikke fremtiden, man går over til proof of stake og da er strømforbruksproblemet også løst. Det er ingenting innebygd i blokkjedeteknologien som krever høyt strømforbruk eller dårlig skaleringsevne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 hours ago, AnonymBruker said:

Jipiii - jeg er rik ...! :tongue:

Sjekket nettopp om Bitcoin-adressen min fortsatt har noe for seg, og på denne siden fikk jeg den høyst uventede nyheten om at jeg er i besittelse av ikke mindre enn 0.00006046 Bitcoin, noe som tilsvarer utrolige $1.34. På sitt høyeste var formuen min tydeligvis $4.06, noe som vil si at jeg har tapt vanvittige $2.72.

Hjelp. Den dårlige nyheten er at tapet på 2 dollar og 72 cent riktignok er stort, men den gode nyheten er at dette ikke er tilstrekkelig til å legge livet mitt i ruiner. Må uansett finne den digitale lommeboken min først.

Hadde dette vært Donald Duck, hadde han nok sagt opp jobben, kjøpt en luksusbil og tatt fatt på en livsstil som mangemillionær på kreditt, men jeg holder fortsatt begge beina på jorden, til tross for den solide Bitcoin-pengebingen min.

2798200.jpg?imageId=2798200&panow=0&pano

Det er krise også for den digitale formuen min. I takt med med at Bitcoin synker som en stein, med 20.07 som bunnotering hittil, har mine $1.34 i løpet av noen få timer krympet til $1.22.

Dette ser virkelig ille ut; Onkel Skrue hadde nok sett alvoret i dette, og kvekket i vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Proof of work er ikke fremtiden, man går over til proof of stake og da er strømforbruksproblemet også løst. Det er ingenting innebygd i blokkjedeteknologien som krever høyt strømforbruk eller dårlig skaleringsevne.

Du har ikke løst noen ting. Du har redusert noe av strømforbruket. Jo, blockchain teknologi er ikke skalerbart over et vist nivå, nettopp fordi det krever ting som duplisering av datamengder og rekalkulering av transaksjoner om og om igjen. Dette er kjernen i blockchain og det og ikke kunne sentralisere noe. Alle må ha sin kopi av en voksende datamengde som de må gjennom hver eneste gang noe nytt skjer. Dette er ikke skalerbart. Du har ikke evig med datakraft, hvertfall ikke på usentraliserte kryptoklienter og hardware har en grense.

Du kan gjøre noe varetransport med fly og, men det er ikke bærekraftig som erstatning for skipsvaretransport.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fullstendig panikk nå. De som har investert via Coinbase, kan bare se langt etter pengene sine om de går konkurs. Coinbase har bekreftet at verdiene vil bli brukt til å betale ned konkursen.

Anonymkode: cf138...e67

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fullstendig panikk nå. De som har investert via Coinbase, kan bare se langt etter pengene sine om de går konkurs. Coinbase har bekreftet at verdiene vil bli brukt til å betale ned konkursen.

Anonymkode: cf138...e67

Bare å fryde seg😊

Anonymkode: b592e...7f6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan folk svare på spm?  Hvor mye nede er du sålangt i 2022?😀

jeg har tapt 25k i år. Halvt månedslønn. 

Anonymkode: d0317...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan folk svare på spm?  Hvor mye nede er du sålangt i 2022?😀

jeg har tapt 25k i år. Halvt månedslønn. 

Anonymkode: d0317...22a

Vet ikke akkurat hvor mye jeg er nede i 2022. Jeg ligger ca 10k under det jeg har investert. Ser det ikke som at jeg har tapt noe (jfr trådtittel), da jeg ikke har solgt eller tenkt å selge.

Anonymkode: 79314...d83

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
kar90 skrev (1 time siden):

Du har ikke løst noen ting. Du har redusert noe av strømforbruket. Jo, blockchain teknologi er ikke skalerbart over et vist nivå, nettopp fordi det krever ting som duplisering av datamengder og rekalkulering av transaksjoner om og om igjen. Dette er kjernen i blockchain og det og ikke kunne sentralisere noe. Alle må ha sin kopi av en voksende datamengde som de må gjennom hver eneste gang noe nytt skjer. Dette er ikke skalerbart. Du har ikke evig med datakraft, hvertfall ikke på usentraliserte kryptoklienter og hardware har en grense.

Du kan gjøre noe varetransport med fly og, men det er ikke bærekraftig som erstatning for skipsvaretransport.

Redusert noe? Vi snakker orders of magnitude. Både på strømforbruk og på transaksjonshastighet og - kostnad. Anbefaler at du setter deg mer inn i dette, kan anbefale denne linken (legg spesielt merke til kapittelet om ZK-Rollups):

https://www.researchgate.net/publication/349363897_Recent_Developments_in_Blockchain_Technology_and_their_Impact_on_Energy_Consumption

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Vet ikke akkurat hvor mye jeg er nede i 2022. Jeg ligger ca 10k under det jeg har investert. Ser det ikke som at jeg har tapt noe (jfr trådtittel), da jeg ikke har solgt eller tenkt å selge.

Du har tapt alt med andre ord.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du har tapt alt med andre ord.

Jeg tror ikke det. Mente ikke at jeg aldri skal selge, men i hvert fall ikke nå.

Hvis det skulle vise seg at du har rett, er det penger jeg har råd til å tape.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ingen tvil om at Bitcoin sliter nå; man unngikk så vidt å krysse 20k-grensen onsdag morgen (etter støttekjøp?), men er på vei nedover igjen - her er utviklingen de siste tre dagene, enda et skjermbilde fra Bitcoinity.org:

bitcoin-6.png.1665b7bf09af863ce6672d552d96057a.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er det fullstendig krise; etter å ha kjempet nær 20k-grensen de siste dagene, klarte Bitcoin til slutt ikke å stå imot presset, og har derfor krysset 20k med god margin og fortsetter å falle som en stein; 17.78 som nytt bunnpunkt:

bitcoin-7.png.024016fd0ca5b94c45ceebb3ae1d272f.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I motsetning til aksjer som er koblet til virkelige verdier så har ikke såkalt kryptovaluta noen bunn. Den kan gå i null eller tilnærmet null. Men eier du aksjer i f eks en fabrikk så blir det aldri helt null, de eier maskiner og bygninger som har verdi som kan selges unna. Selv om alle kundene forlater dem så er det likevel litt igjen. Bedriften blir aldri verdt null. Krypto derimot.

Anonymkode: eaf15...948

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...