Gå til innhold

Hvor mye har du tapt på krypto siste dagene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

kar90 skrev (6 timer siden):

Ja, da er det masseoppsigelser hos coinbase og.

https://e24.no/boers-og-finans/i/BjQvdG/kryptoboersen-coinbase-skal-si-opp-18-prosent-av-de-ansatte

Jeg skulle til å ta opp det at flere blockchain selskap (som ikke er en del av kryptvalutaer) også driver og sier opp utviklere over en lav sko i disse dager. Det kan jo og tyde på at flere nå begynner å se hvor overflødig det er å satse på en teknologi som ikke er skalerbar.

Jeg bare sier det igjen til de som gripes av fomo. Ikke invester i krypto nå. Dere kommer til å ta så grovt på dette i årene som kommer. Og dere som har noe å berge bør strengt tatt gjøre det nå eller de neste ukene.

Er du like opptatt av å fortelle folk som tar opp altfor mye lån på et sted å bo, lurer jeg. For de har mye større problemer enn oss som har kjøpt litt krypto med penger vi har råd til å tape.

De som trenger kryptopengene for å betale regninger var jo ikke særlig smarte i utgangspunket. For dem var det et lotteri de ikke hadde råd til å tape. Men for oss som tenker langsiktig, OG ikke mister huset om vi taper pengene, så er det bare å sitte rolig i båten. Så kan vi se om 10 års tid.

Blir alltid litt fascinert over folk som er så bastante på noe ingen kan vite.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hippokrates

Logg ut, glem, slapp av og logg deg inn igjen 14. juni 2027. 

Det som skjer nå er unntakstilstander, vi vet jo det, og menneskeheten overdriver noe grasialt når ting går nedover. Krisemaksimering de lux over hele linja. Mye er ikke reelt engang. Kun psykisk frykt. 

Om 5 år ser det annerledes ut. 

Endret av Hippokrates
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, Cylon said:

Logg ut, glem, slapp av og logg deg inn igjen 14. juni 2027. 

Det som skjer nå er unntakstilstander, vi vet jo det, og menneskeheten overdriver noe grasialt når ting går nedover. Krisemaksimering de lux over hele linja. Mye er ikke reelt engang. Kun psykisk frykt. 

Om 5 år ser det annerledes ut. 

Kloke ord.

Det er ikke få som har oppdaget at i løpet av 5 år har man enten klart å rote bort passordet til den digitale lommeboken, eller den har blitt mistenkelig tom etter en eller annen kryptisk svindel. :tongue:

Bitcoin owner whose story went viral after he lost his wallet password says he has 'made peace' with potential $220 million loss

https://www.businessinsider.com/bitcoin-owner-who-lost-password-made-peace-potentially-huge-loss-2021-1?r=US&IR=T

The Inside Story of Mt. Gox, Bitcoin's $460 Million Disaster

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:RPSzmthuHyAJ:https://www.wired.com/2014/03/bitcoin-exchange/+&cd=12&hl=no&ct=clnk&gl=no

Anonymkode: 5c070...343

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippokrates
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kloke ord.

Det er ikke få som har oppdaget at i løpet av 5 år har man enten klart å rote bort passordet til den digitale lommeboken, eller den har blitt mistenkelig tom etter en eller annen kryptisk svindel. :tongue:

Bitcoin owner whose story went viral after he lost his wallet password says he has 'made peace' with potential $220 million loss

https://www.businessinsider.com/bitcoin-owner-who-lost-password-made-peace-potentially-huge-loss-2021-1?r=US&IR=T

The Inside Story of Mt. Gox, Bitcoin's $460 Million Disaster

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:RPSzmthuHyAJ:https://www.wired.com/2014/03/bitcoin-exchange/+&cd=12&hl=no&ct=clnk&gl=no

Ja har sett det der. Ah fy fader, krise. Jeg hadde slitt med å leve normalt med det der på samvittigheten! 

For øvrig antar jeg at de fleste med kryptoinvesteringer skjønner risikoen, har investert såpass moderat at man tåler å se at pengene svinger "litt" og forstår hvordan krypto fungerer. Ene øyeblikket verdt 10 kroner, noen år etter 100 000 kr, noen år etter det 20 000 kr og noen år etter det igjen 150 000 kr, før markedet kollapser og ting faller ned til 70 000 kr - der fremtiden alltid har blitt og blir diskutert, krisemaksimert og dømt. Dette er krypto, og det burde ikke komme som en bombe! Alle vet jo det nå etter å ha sett hvordan kryptomarkedet lever sine liv. 

Logg av, glem, slapp av og logg på om 5 år! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

noen hundre tusen :) ikke førete gangen det. Jeg kjøpte for nesten ingenting og har tatt utbytte et par ganger, sp dette tar jeg med knusende ro. 

Anonymkode: 695ec...897

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovis Fenja skrev (1 time siden):

Er du like opptatt av å fortelle folk som tar opp altfor mye lån på et sted å bo, lurer jeg. For de har mye større problemer enn oss som har kjøpt litt krypto med penger vi har råd til å tape.

De som trenger kryptopengene for å betale regninger var jo ikke særlig smarte i utgangspunket. For dem var det et lotteri de ikke hadde råd til å tape. Men for oss som tenker langsiktig, OG ikke mister huset om vi taper pengene, så er det bare å sitte rolig i båten. Så kan vi se om 10 års tid.

Blir alltid litt fascinert over folk som er så bastante på noe ingen kan vite.

Ingen kan vite? Tror du at man trenger en spåkule for å se at krypto har et uunngåelig skaleringsproblem der ikke bare økt brukerbase er et problem, men også bare økt volum av transaksjoner i eksisterende brukeromfang. Problemet med krypto er at det ikke er sentralisert, at hver eneste transaksjon i hele den jævla blokkjeden må revalideres og rehashes hver eneste gang det kommer en ny transaksjon inn, og hver eneste gang noen skal sjekke saldoen sin eller gjøre en transaksjon, må du gjennom alle transaksjoner som noen gang er registrert for å faktisk bekrefte at du holder de pengene de forsøker å overføre. Det er en absurd inneffektiv teknologi som er nødt til å møte veggen, det er uunngåelig. Ingen finansfolk eller investorer tenker over disse tingene, fordi de ikke forstår teknologien, og de som forstår dette håper på å selge seg ut før skaleringsproblemene kommer til syne. Kryptoinvestorer sitter på en buss med en full bussjåfør på vei mot et stup, og påstår at ingen kan vite at veien ender med et brak, men det er bare å se på kartet. Jeg lurer oppriktig på hva det er du mener skal sørge for at skaleringsproblemene til syvende og sist ikke tar knekken på krypto om folk ikke trekker seg ut før det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jipiii - jeg er rik ...! :tongue:

Sjekket nettopp om Bitcoin-adressen min fortsatt har noe for seg, og på denne siden fikk jeg den høyst uventede nyheten om at jeg er i besittelse av ikke mindre enn 0.00006046 Bitcoin, noe som tilsvarer utrolige $1.34. På sitt høyeste var formuen min tydeligvis $4.06, noe som vil si at jeg har tapt vanvittige $2.72.

Hjelp. Den dårlige nyheten er at tapet på 2 dollar og 72 cent riktignok er stort, men den gode nyheten er at dette ikke er tilstrekkelig til å legge livet mitt i ruiner. Må uansett finne den digitale lommeboken min først.

Hadde dette vært Donald Duck, hadde han nok sagt opp jobben, kjøpt en luksusbil og tatt fatt på en livsstil som mangemillionær på kreditt, men jeg holder fortsatt begge beina på jorden, til tross for den solide Bitcoin-pengebingen min.

2798200.jpg?imageId=2798200&panow=0&pano

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette ser ikke bra ut; kursen har på nytt kommet under 21k, og kjemper nå like over 21-grensen; det er vel bare et spørsmål om tid før man også kommer under 20k, og da spørs det hva som kan hindre videre fall:

bitcoin-3.png.ceddb52331da37908f9de07a2301f2fb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kursen har igjen kommet under 21, selv om den akkurat nå ligger på 21.24. Lurer på hvem som egentlig er på kjøpersiden i et marked på vei nedover; det skulle ikke forundre meg om en del var støttekjøp fra folk som ønsker å holde kursen oppe.

En annen ting jeg undres på, er hvem som er på toppen av listen over de rikeste Bitcoin-eierne; å ha flere titalls milliarder kroner i Bitcoin på en enkel adresse høres da rimelig risikabelt ut ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Dette ser ikke bra ut; kursen har på nytt kommet under 21k, og kjemper nå like over 21-grensen; det er vel bare et spørsmål om tid før man også kommer under 20k, og da spørs det hva som kan hindre videre fall:

bitcoin-3.png.ceddb52331da37908f9de07a2301f2fb.png

Ingenting hindrer videre fall, da den ikke har teknisk støtte.

Anonymkode: b592e...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange får ikke ut crypto de har "lagret" hos feks Celsius.... Så verdien er vel snart 0

Anonymkode: 307c7...cda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kar90 skrev (9 timer siden):

Ingen kan vite? Tror du at man trenger en spåkule for å se at krypto har et uunngåelig skaleringsproblem der ikke bare økt brukerbase er et problem, men også bare økt volum av transaksjoner i eksisterende brukeromfang. Problemet med krypto er at det ikke er sentralisert, at hver eneste transaksjon i hele den jævla blokkjeden må revalideres og rehashes hver eneste gang det kommer en ny transaksjon inn, og hver eneste gang noen skal sjekke saldoen sin eller gjøre en transaksjon, må du gjennom alle transaksjoner som noen gang er registrert for å faktisk bekrefte at du holder de pengene de forsøker å overføre. Det er en absurd inneffektiv teknologi som er nødt til å møte veggen, det er uunngåelig. Ingen finansfolk eller investorer tenker over disse tingene, fordi de ikke forstår teknologien, og de som forstår dette håper på å selge seg ut før skaleringsproblemene kommer til syne. Kryptoinvestorer sitter på en buss med en full bussjåfør på vei mot et stup, og påstår at ingen kan vite at veien ender med et brak, men det er bare å se på kartet. Jeg lurer oppriktig på hva det er du mener skal sørge for at skaleringsproblemene til syvende og sist ikke tar knekken på krypto om folk ikke trekker seg ut før det?

Det virker ikke som du er særlig oppdatert. Les deg opp på de forskjellige L2-løsningene, f.eks Loopring sin zkRollup. Skaleringsproblem fikset.

Anonymkode: 1f51e...6b2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere som har tjent penger på krypto - hvor mye har dere i faktisk realisert overskudd?

Anonymkode: 6086c...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Deilig å se dette. Kanskje folk får opp øynene for dette tøvet. Fantasipenger. La oss krysse fingrene for at krypoten treffer null nå.

Anonymkode: cf138...e67

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.5.2022 den 20.46):

Jeg synes både aksjer og Krypto er spennende, men ikke nok til å bruke masse energi på å prøve å slå markedet. Jeg velger en strategi og holder meg til den så jeg slipper å la følelsene ta overhånd.

Det som har skjedd i det siste er flere ting, men det som har skapt mest uro er at noen har utnyttet Terra/Luna/UST sin lave likviditet og kjørt hele greia i grus. Noen har kjøpt UST for 1 milliard dollar, og solgt den billig. UST er en stablecoin som skal tilsvare USD, så for å holde den stabil har Terra måttet tømme hele bitcoin-beholdningen sin for å holde UST nært dollaren. Dette har påvirket btc-kursen, tilliten i markedet, og fullstendig rasert prisen på Luna. Ganske dramatiske greier hvor folk har mistet mye penger.

Anonymkode: 81408...e4b

"Noen" er vel de skitne hedgefonda til Ken Griffin. Søk litt hvordan de tjener penger så kan man bli forbanna. 

Callisto83 skrev (På 13.5.2022 den 1.01):

Det er egentlig bare sørgelig. Ser på TerraLuna sin Reddit side - krypto coinen som mistet omtrent 99% av sin verdi de siste dagene - at "suicide hotlines" står øverst fordi mange folk har tapt ALT de eide. 

Vær varsom med krypto sier bare. Det er til syvende og sist bare digitale fantasipenger uten annen verdi enn det folk klarer å  hype hverandre opp til å tro. Noen har kalt det Mary Kay for unge menn, men med Mary Kay satt man i hvert fall igjen med en liten leppestift eller mascara.

Pass godt på dere selv, og vern om de ordentlige pengene dine!

Det Terra forumet der er jo og fylt av idioter, som mange andre forum. Det blir litt darwinistisk synes jeg, hvem i all verden setter ALT (noen er jo dristige nok til å pantsetter hus osv.) på en krypto som har en litt vel suspekt eier. Enda verre er de som gjorde det IGJEN, når "Luna 2.0" kom ut. 

Fool me once, shame on me etc. Det som er sikkert er at det samme kommer til å skje igjen, og igjen, i alle aktivaklasser som kan føre til betydelig FOMO effekt. Psyokologi er noe rare greier :)

Forøvrig håper jeg markedet, og særlig BTC & ETH faller enda mer, så jeg kan akkumulere over flere måneder/år. Mange glemmer jo å zoome ut på chartet; relativt sett har BTC falt så mye flere ganger, senest i 2017-18 var det vel (fra ~20k USD til ~3k. Så startet turen til 60k)

Anonymkode: 3cf9f...77a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Deilig å se dette. Kanskje folk får opp øynene for dette tøvet. Fantasipenger. La oss krysse fingrene for at krypoten treffer null nå.

Anonymkode: cf138...e67

Slik Bitcoin opprinnelig ble beskrevet, kunne dette ha en funksjon som et alternativt, desentralisert pengesystem, men i praksis har det vist seg at det eneste Bitcoin duger til i dagens form, er som investerings-/spekulasjonsobjekt.

Og nettopp derfor tror jeg det skal litt før den treffer null, men dagens prisnivå er skyhøyt over den reelle verdien som ligger i valutaen.

Rart å tenke på at da jeg opprettet Bitcoin-lommeboken min tilbake i 2014, kunne jeg ha fått det hundredobbelte tilbake ved å satse noen tusen. På den annen side hadde nok nervene vært i helspenn ved opp- og nedganger, så man kan egentlig spørre seg om det ville ha vært verdt det.

Har en god del penger i banken nå da jeg sparer til ny leilighet, og ved å investere en del kunne jeg sikkert ha fått mye større avkastning enn smulene bankene gir i rente. Men ville det å fordype seg i aksjekurser ha gitt livet mening ...? Neppe.

Livet handler om andre og viktigere ting enn kroner og øre.

P.S.: Ser at det virkelig er krise med tanke på Bitcoin-kursen nå: 20.75. D.S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.5.2022 den 18.34):

Husker noen forsøkte å få meg med på krypto, med argumentene om desentralisert, immun mot inflasjon, ikke påvirket av styresmakter og mer til.

My ass 😄 

Til info: jeg har ikke tapt et øre.

Det finnes et par eksempler jeg vet om hvor dette har vært sant de siste årene: 

Var en dame i Sør-Amerika (Venezuela tror jeg) som på Reddit ba om kryptodonasjoner fordi deres valuta ble mer og mer verdiløs for hver dag, så de hadde ikke råd til mat engang. Saken endte med at ho brukte de kryptodonasjonene til å veksle med "ekte" penger, og kjøpte mat til hele lokalsamfunnet sitt og la ut bilder av dette.

Veldig fascinerende at tilfeldige folk fra hele verden kan sende penger uten nevneverdige transaksjonskostnader som kommer "umiddelbart" fram (hvor mye ville en bankoverføring fra Norge til Sør-Amerika kostet f.eks, og hvor lang tid hadde det tatt - dagesvis), og ekte mennesker kan få dekket reelle fysiske behov som en følge av det.

Tyrkia: valutaen har og her kollapset helt, så de som heller kjøpte f.eks BTC (eller ekte USD for den sags skyld) har "tjent" relativt til sin egen FIAT valuta.

Syria/Libanon (et eller flere land der nede): samme som ovenfor.

Ukraina idag: godtar offisielt krypto for å finansiere krigen.

Også er det fremmedarbeidere som heller bruker krypto for å sende penger til hjemlandet, enn at banken skal ta x antall prosent av lønna for å gjøre overføringene.

Anonymkode: 3cf9f...77a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har tapt 5000,-. Ikke akkurat mye... Håper jeg taper minst 4000,- til, da skal jeg kjøpe med begge hender og vente noen år før jeg realiserer.

Anonymkode: 8d9ee...9ec

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det virker ikke som du er særlig oppdatert. Les deg opp på de forskjellige L2-løsningene, f.eks Loopring sin zkRollup. Skaleringsproblem fikset.

Anonymkode: 1f51e...6b2

😂 Nei, skaleringsproblemet er ikke fikset. Det er et midlertidig plaster for å gjøre transaksjoner litt raksere, det fikser ikke skaleringsproblemene som er uunngåelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...