Gå til innhold

Hvor mye har du tapt på krypto siste dagene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er rart det var ingen aktive tråder siste døgnet da alt har gått til h**lvete. 
Spm: Hvor mye nede er du på krypto akkurat nå?

Jeg har egentlig ikke tenkt å fortsette  å kjøpe krypto uansett da jeg prøver å fokusere på å tjene mer i arbeidslivet. Men hadde 44k på konto, gått ned til 30 nå siste dagene. Jeg kan se for meg, mange har tapt mer. Og da er det greit å høre fra andre sånn at man ikke føler seg alene.

Anonymkode: d0317...22a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ned over 50%. Beholdninga var vel verdt rundt 800k for noen uker siden og er nå på 350k. Har vært der før og stresser ikke.

Selger 10% årlig og holder meg til planen.

Anonymkode: 81408...e4b

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har gått ned over 50% og stresser ikke? Imponerende :P

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ned over 50%. Beholdninga var vel verdt rundt 800k for noen uker siden og er nå på 350k. Har vært der før og stresser ikke.

Kondolerer. Bare vær obs på at alle disse folka på nett som skriver "HODL" osv, kanskje er folk som selger unna alt de har pga at andre HODLer. I motsetning til aksjer som kan knyttes til noe potensielt verdiskapende, er krypto bare verdifullt fordi alle andre tror det også.

(Hvis Tether ryker nå, så tipper jeg det blir fullstendig kaos.)

Anonymkode: 92425...c79

AnonymBruker
Skrevet

For det første, du har ikke tapt noe med mindre du selger..

Men hva har skjedd med krypto de siste dagene som gjør at alt har falt ekstremt?

Anonymkode: 1caff...16a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke, men jeg regner med jeg er ned minst 35-45%, så et ganske høyt femsifret beløp. Men sånn er det med krypto, det svinger, og det er risiko. 

Anonymkode: 76498...e2a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes både aksjer og Krypto er spennende, men ikke nok til å bruke masse energi på å prøve å slå markedet. Jeg velger en strategi og holder meg til den så jeg slipper å la følelsene ta overhånd.

Det som har skjedd i det siste er flere ting, men det som har skapt mest uro er at noen har utnyttet Terra/Luna/UST sin lave likviditet og kjørt hele greia i grus. Noen har kjøpt UST for 1 milliard dollar, og solgt den billig. UST er en stablecoin som skal tilsvare USD, så for å holde den stabil har Terra måttet tømme hele bitcoin-beholdningen sin for å holde UST nært dollaren. Dette har påvirket btc-kursen, tilliten i markedet, og fullstendig rasert prisen på Luna. Ganske dramatiske greier hvor folk har mistet mye penger.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For det første, du har ikke tapt noe med mindre du selger..

Men hva har skjedd med krypto de siste dagene som gjør at alt har falt ekstremt?

Anonymkode: 1caff...16a

Blir som å si at folk i Venezuela ikke har tapt kjøpekraft de siste årene så lenge de blir sittende på bolivarene sine. Bare å vente til verdien går opp! 

Endret av Traktor
  • Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke tapt noe fordi jeg har ikke solgt i panikk (duh..) 

Anonymkode: 9988e...8f6

• Liker 4
Skrevet

Det er egentlig bare sørgelig. Ser på TerraLuna sin Reddit side - krypto coinen som mistet omtrent 99% av sin verdi de siste dagene - at "suicide hotlines" står øverst fordi mange folk har tapt ALT de eide. 

Vær varsom med krypto sier bare. Det er til syvende og sist bare digitale fantasipenger uten annen verdi enn det folk klarer å  hype hverandre opp til å tro. Noen har kalt det Mary Kay for unge menn, men med Mary Kay satt man i hvert fall igjen med en liten leppestift eller mascara.

Pass godt på dere selv, og vern om de ordentlige pengene dine!

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De som startet med krypto for 5-10 år siden gjorde et kupp. Nå er det for sent. Og jeg tror de fleste kryptoene-variantene går mot 0,-

Noen få kommer til å overleve,

Anonymkode: 307c7...cda

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2022 den 16.20):

Synes det er rart det var ingen aktive tråder siste døgnet da alt har gått til h**lvete. 
Spm: Hvor mye nede er du på krypto akkurat nå?

Jeg har egentlig ikke tenkt å fortsette  å kjøpe krypto uansett da jeg prøver å fokusere på å tjene mer i arbeidslivet. Men hadde 44k på konto, gått ned til 30 nå siste dagene. Jeg kan se for meg, mange har tapt mer. Og da er det greit å høre fra andre sånn at man ikke føler seg alene.

men dette forumet er selvfølgelig stapp fullt av kvinnfolk. 

og kvinnfolk har generelt en veldig liten "interesse" for krypto / aksjer, eller andre investeringer. 

kanskje forsøke Diskusjon.no, for eksempel? :nisseblunk: 

Anonymkode: c74e3...22e

Skrevet

Jeg har sluttet å følge med, tenker langsiktig og gikk inn i det med tanken om at jeg kunne miste alt, men verdt et forsøk. Så jeg sitter stille og håper på bedre tider, hvis ikke overlever jeg uansett. Men jeg har troa!

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Husker noen forsøkte å få meg med på krypto, med argumentene om desentralisert, immun mot inflasjon, ikke påvirket av styresmakter og mer til.

My ass 😄 

Til info: jeg har ikke tapt et øre.

Anonymkode: 7f949...540

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stod inne med et forholdsvis lite beløp, 10 000,- , i forskjellige kryptoer. 

Verdien ligger nå på 4 100,-. 

Ganske drøyt. Så glad jeg ikke gikk inn tyngre. 

Har hørt mange historier der ute om folk som hadde så tro på kryptoer at dem satt inn mesteparten av sparepengene på det, men sitter nå igjen med svært lite. Det er kjipt. Og joda, det går i bølger, om 2-5 år kan ting være helt snudd. 

Men sånn seriøst har jeg opplevd hvor "dårlig" markedet for krypto er. Det har kommet altfor mange kryptoer på markedet, og risikoen rundt kryptoen er altfor høyt. Når man da vet hvor "meningsløst" krypto er og hva det koster samfunnet å drifte det, så skulle jeg helst sett at krypto forsvant HELT fra markedet. Alle sammen samtidig. Paff, kollaps, borte! 

Det skjer nok ikke. For herregud så mange billioner av kroner rundt omkring som forsvinner i dragsuget. Enkelte kryptoer er så stødig og solid at dem vil uansett overleve, og også komme opp igjen. 

Drømmen er dog at krypto skal "ta av" slik at jeg får solgt meg ut med en god gevinst, før alt kollapser. Jeg selger meg selvfølgelig ikke ut nå. Da realiserer jeg tapet, og fjerner de kunstige verdiene som ligger der selv om verdiene foreløpig er lav. 

Egentlig en fin tid å kjøpe seg inn nå. Vi vet hvorfor kryptoen har kollapset, og vi vet den kommer opp igjen. Mye opp også, med årene. 

Anonymkode: 7b6f5...617

• Liker 1
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Kursutviklingen for Bitcoin de siste 24 timene; skjermbilde fra bitcoinity.org:

bitcoin-1.png.aca26350686fbf0951fdfd5467e44c9d.png

Når noe raser ned 17% i løpet av ett døgn, kan man trygt si at det er panikk i markedet ...

Så det anbefales ikke å satse sparepengene i digitale NFT-aper akkurat nå, for å si det slik.

Anonymkode: 5c070...343

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2022 den 16.25):

Hvorfor er planen din å selge 10% årlig?

Anonymkode: 79314...d83

AnonymBruker
Skrevet

Her er forresten en interessant artikkel om hvordan bare 64 personer kontrollerte Bitcoin de første to årene, noe som ikke akkurat svekker påstanden om at dette til syvende og sist er et avansert pyramidespill:

Sporet transaksjoner: 64 personer utvant nesten all Bitcoin de første to årene

Et amerikansk forskerteam mener det er mulig å spore alle Bitcoin-brukere hvis man kjenner identiteten til de 64 første.

https://www.digi.no/artikler/sporet-transaksjoner-64-personer-utvant-nesten-all-bitcoin-de-forste-to-arene/520161

Har (eller hadde) også forresten et mikroskopisk beløp av Bitcoin selv, men aner sant å si ikke om pengene fortsatt finnes, eller om de i mellomtiden er blitt borte; lommeboken er lastet ned, men stedene der jeg hadde pengene (coinbox.me og microwallet.org) eksisterer ikke lenger, så jeg regner med at alt er tapt, og min kryptoformue er blitt frarøvet.

Men som en fattig trøst - her er Kvinnerevolusjonens svar på Bitcoin:

kvinneeuro.jpeg.776a1c861265eeb8968429e37cb7cabd.jpeg

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har på følelsen av kryptomarkedet er i en krise det kan bli vanskelig å komme seg ut av; for to timer siden hadde Bitcoin falt til litt over 22; nå ned til 21, og et fall på 18% i løpet av det siste døgnet:

bitcoin-2.png.3959fcb3b483426bfc558ed0552bb684.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...