Gå til innhold

Oppussingsobjekt 66 kvm

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye, grovt regnet, bør man ha i budsjett for oppussing av en hel leilighet? 

-alle gulv må skiftes 

-nytt kjøkken, nytt avtrekk/vifte 

-bad, fjerne fliser fra gulv og vegger, nytt toalett og servant, sette inn nytt dusjkabinett. Avtrekk må skiftes 

-dører innvendig må skiftes

Alt overnevnte ser jeg for meg må gjøres av fagfolk. Maling av tak, vegger etc kan gjøres selv. 

Anonymkode: 1bd36...509

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil nok tro at man i hvert fall burde ha 100.000 kr, 

Anonymkode: fea9b...9cc

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvilken kvalitet du ønsker. Man får billigdører og dyrere dører i tre, man får dyre fliser og billige fliser, man får billig gulv og dyrt gulv. Personlig ville jeg satt av minst 400 000kr. 

Anonymkode: 82e1a...415

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Her vil type kjøkken du velger ha mye å si for budsjettet. IKEA blir billig mens høykvalitets kjøkken blir dyrt. Både størrelse og kvalitet avgjør hva du må ha i budsjett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte 250,000 på noe tilsvarende for tre år siden. Da ble alt gjort av fagfolk, men bortsett fra rørlegger og elektriker jobbet de svart. Det som ble gjort var: Nye gulv, oppretting av skjeve vegger og plater på alle vegger, maling av alle overflater, flytting av kjøkken til tilstøtende rom og montering av nytt kjøkken, skifte av to dører, montert flere uttak for strøm og flyttet strøm ifht nytt kjøkken. 

Min leilighet hadde imidlertid bad og toalett som allerde var oppusset, så jeg ville beregnet en solid slump mer på det. 

Anonymkode: 01dcc...dd4

AnonymBruker
Skrevet

Du bør vel sette av iallefall 500 000 tenker jeg. Å renovere kjøkken og bad er dyrt.

Anonymkode: 8d6ca...467

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil nok tro at man i hvert fall burde ha 100.000 kr, 

Anonymkode: fea9b...9cc

Hadde ganget dette med 10 

• Liker 7
Skrevet

Mellom 500.000 kr og 1 million

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker ca. 700.000, og hadde satt av en million. 

Anonymkode: 73dd6...f74

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Gereon Rath skrev (Akkurat nå):

Mellom 500.000 kr og 1 million

1 million? 😅 Det var sterkt overdrevet 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har gjort noe lignende. 60 kvm. Lite sigdalkjøkken, nytt bad, vinyl og plater. Smart el anlegg. Ca 350.000

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skrev mellom 500 000 og 1 million.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For totalrehabilitering av bad, alt nytt på kjøkken, alt nytt elektrisk +++

Det koster mye!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For totalrehabilitering av bad, alt nytt på kjøkken, alt nytt elektrisk +++

Det koster mye!

Ja jeg vet det koster, men ikke nærmere 1 million om man ikke velger det dyreste av det dyre. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har pusset om flere leiligheter selv på den størrelsen de siste årene. På et vanlig ikeakjøkken, maling, parkettgulv, dører og garderobe bruker jeg ofte rundt 150.000,- ink hvitevarer. Da gjør jeg alt selv unntatt rør og el arbeid. På et moderat bad som du setter bort all jobb på må du regne ca 250.000,-. Hvis du ikke skal bytte dører og montere kjøkken selv må du legge til dette også i tillegg til rørlegger og elektriker. Ca 500.000,- så vil du nok være i mål.

Anonymkode: 4c1fc...fb9

• Liker 3
Gjest Geitis
Skrevet

Det er jo mye hva du gjør det til. 

100k på gulv
200k på kjøkken
200k på badet
100k på maling, dilldall og ting som går over budsjett. 

Det er mitt fingeren i været budsjett. 

AnonymBruker
Skrevet

Når man skal drive med oppussing må ikke alt være det dyreste og beste. Kjøkken fra Ikea funker helt fint feks. Jeg har selv hunder og katter, så når jeg skal bytte gulv legger jeg ikke penger i å velge det dyreste, for selv med dyr som er ganske rolige inne kommer det riper og skraper. Da synes jeg det er bedre å heller skifte litt oftere. Innredning på bad og sånt kan også være fra Ikea osv. 

Anonymkode: c8576...b1a

AnonymBruker
Skrevet

Nå har prisene på byggevarer økt i det siste, og vil fortsette å øke. Det samme gjelder priser på hvitevarer, kjøkken ++ Alt det du skisserer kommer jo i mange prisklasser. Gulv koster alt fra 200 kr per kvm til langt over 1000. Dører kan være alt fra billige dører til dyrere heltre. Lister kan være alt fra glattkant til dyrere profilerte, kjøkken kan være IKEA eller noe dyrere. En stekeovn kan koste alt fra 4000 til 40.000. Vet ikke hva du mener med å fjerne fliser på bad? Hvis det er et gammelt bad rom skal pusses opp, trenger det rehabilitering og det er langt dyrere enn kosmetisk oppussing. Elektrisk kan også være alt fra å velge et minimum av kurser etc, til full utskifting av anlegget med dimmere i alle rom.

Jeg har pusset opp tre boliger og er enig i at jeg ville tenkt minst 500.000. med fullt bad ville jeg lagt på et par-tre hunde tusen til.

Anonymkode: 48c9a...3f4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nå har prisene på byggevarer økt i det siste, og vil fortsette å øke. Det samme gjelder priser på hvitevarer, kjøkken ++ Alt det du skisserer kommer jo i mange prisklasser. Gulv koster alt fra 200 kr per kvm til langt over 1000. Dører kan være alt fra billige dører til dyrere heltre. Lister kan være alt fra glattkant til dyrere profilerte, kjøkken kan være IKEA eller noe dyrere. En stekeovn kan koste alt fra 4000 til 40.000. Vet ikke hva du mener med å fjerne fliser på bad? Hvis det er et gammelt bad rom skal pusses opp, trenger det rehabilitering og det er langt dyrere enn kosmetisk oppussing. Elektrisk kan også være alt fra å velge et minimum av kurser etc, til full utskifting av anlegget med dimmere i alle rom.

Jeg har pusset opp tre boliger og er enig i at jeg ville tenkt minst 500.000. med fullt bad ville jeg lagt på et par-tre hunde tusen til.

Anonymkode: 48c9a...3f4

Jeg tenker jo et nøkternt budsjett, altså hva man minimum må regne med, ikke velge det dyreste av alt. Takk for svar 😊

AnonymBruker
Skrevet

Bad 300k (og da er det rimelig innredning)

Kjøkken 100k (typ Ikea innreding + el og vann)

Gulv 50k og oppover 

Dører 3-5k pr dør

Anonymkode: 962c3...489

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...