AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #1 Skrevet 12. mai 2022 Jeg kom inn på en master med 3 timers reisevei inkludert ferje til 200kr hver vei. Tenkte å jobbe mest mulig hjemmefra siden det ikke sto noe annet på nettsidene, men neida. Har de lov til det? Anonymkode: 1c48c...01d
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #2 Skrevet 12. mai 2022 Hva lurer du på? Har du begynt der? Skal du begynne der? Anonymkode: 8c1b0...9c3 1
Mezzosoprena Skrevet 12. mai 2022 #3 Skrevet 12. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg kom inn på en master med 3 timers reisevei inkludert ferje til 200kr hver vei. Tenkte å jobbe mest mulig hjemmefra siden det ikke sto noe annet på nettsidene, men neida. Har de lov til det? Anonymkode: 1c48c...01d Litt lite informasjon her til å kunne gi deg et godt svar. Så lenge du ikke spesifikt har søkt deg på et nettstudie, kan jeg ikke skjønne at du blir overrasket over obligatorisk oppmøte. Endret 12. mai 2022 av Teatrica 20 1
nordlending Skrevet 12. mai 2022 #4 Skrevet 12. mai 2022 Leste du emnebeskrivelsen av hvert enkelt fag? Så lenge det ikke er nettbaserte studier, er det ikke akkurat uvanlig med obligatorisk oppmøte. 13 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #5 Skrevet 12. mai 2022 Stod det at det ikke var obligatorisk oppmøte? Eller stod det ingenting og du tolket det som ikke obligatorisk oppmøte? Hvis du bare tolket (gjettet) så er det jo din feil som ikke sjekket. Anonymkode: 34f35...34b 9
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #6 Skrevet 12. mai 2022 Kan du linke til studiet du har søkt på? jeg sjekket med et kjapt google søk og ser for eksempel at UiB har obligatorisk oppmøte på de fleste av sine studier på det nivået.. Anonymkode: 401b2...e62
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #7 Skrevet 12. mai 2022 Er du veldig ung? Anonymkode: e2c04...3d7 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #8 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kan du linke til studiet du har søkt på? jeg sjekket med et kjapt google søk og ser for eksempel at UiB har obligatorisk oppmøte på de fleste av sine studier på det nivået.. Anonymkode: 401b2...e62 Industriell økonomi og teknologiledelse, sivilingeniør - Universitetet i Agder (uia.no) Det står at det er obligatoriske skriftlige innleveringer i gruppe i noen av fagene, men jeg ser ingenting om oppmøteplikt🙄 Anonymkode: 1c48c...01d
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #9 Skrevet 12. mai 2022 Da må du kansje vurdere å flytte, da.. Anonymkode: e851a...b7c
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #11 Skrevet 12. mai 2022 Undervisnings-og læringsformer Studiet legger opp til varierte undervisnings- og arbeidsmåter samt tett oppfølging av den enkelte student. Det gis ulike tilbakemeldinger underveis, blant annet i form av veiledning og flere innleveringsoppgaver. Det vil bli gitt forelesninger og benyttet ulike former for studentaktive metoder som gruppearbeid av forskjellige typer, seminar- og veiledningsgrupper. Avhenging av emne kan undervisningen foregå digitalt eller i klasserom. Anonymkode: ebd4e...ad5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #12 Skrevet 12. mai 2022 Så vidt meg bekjent er vel i utgangspunktet alle studier ved fysiske høgskoler/universiteter lagt opp til at man må møte opp fysisk, med mindre det eksplisitt er kommunisert at det er et rent nettstudium? Anonymkode: ebc80...aba 10 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #13 Skrevet 12. mai 2022 Jeg tok først et årsstudium og deretter en bachelor ved to forskjellige studiesteder. Det sto på sidene om det var noe som var obligatorisk Anonymkode: 1c48c...01d
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #14 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så vidt meg bekjent er vel i utgangspunktet alle studier ved fysiske høgskoler/universiteter lagt opp til at man må møte opp fysisk, med mindre det eksplisitt er kommunisert at det er et rent nettstudium? Anonymkode: ebc80...aba Det er vel heller motsatt: at det er obligatorisk oppmøte som er unntaket. Anonymkode: fe970...32a 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #15 Skrevet 12. mai 2022 Nidoran skrev (1 time siden): Mulig jeg blingser, men står det egentlig noe om obligatorisk oppmøte her? At fagene er obligatoriske betyr jo ikke at oppmøtet er det. Anonymkode: fe970...32a 6
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #16 Skrevet 12. mai 2022 I koronatiden var det mange unntak fra oppmøteplikten. Men nå er det ikke slik lenger, nå er undervisning i hovedsak på campus, og på mitt universitet er det i allefall obligatorisk oppmøte i de fleste emner/på de fleste studieprogram. Hvis det ikke passer å være fysisk til stede, må man søke på nettstudie/samlingsbasert studie. Anonymkode: d167f...901
123gjest Skrevet 12. mai 2022 #17 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Industriell økonomi og teknologiledelse, sivilingeniør - Universitetet i Agder (uia.no) Det står at det er obligatoriske skriftlige innleveringer i gruppe i noen av fagene, men jeg ser ingenting om oppmøteplikt🙄 Anonymkode: 1c48c...01d I for eksempel IND419-G står det "Obligatorisk prosjektarbeid utføres i grupper, og så langt som mulig i samarbeid med næringslivet. Forelesninger, workshops, og eventuelt bedriftsbesøk." Ser ut som det er en del gruppearbeid i de fleste fag. I og med at det ikke står at det er lagt opp til at dette kan tas digital vil spesielt workshops og gruppearbeid kreve oppmøte. I ME-425-G står det at undervisningen er en kombinasjon av forelesning og diskusjon, og du må da naturligvis delta i diskusjonen for å få det godkjent. Dersom dette faget ble streamet ville det ikke bli noen diskusjon- som vil si at det er naturlig med obligatorisk oppmøte. Eller står det ikke at forelesning er obligatorisk, så da er jeg enig med deg om at det ikke er obligatorisk oppmøte til forelesning.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #18 Skrevet 12. mai 2022 Hvor mye oppmøte er obligatorisk, da? Dette er også en typisk ting du bør spørre studiestedet om FØR du søker. Anonymkode: 01237...bbe
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #19 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Industriell økonomi og teknologiledelse, sivilingeniør - Universitetet i Agder (uia.no) Det står at det er obligatoriske skriftlige innleveringer i gruppe i noen av fagene, men jeg ser ingenting om oppmøteplikt🙄 Anonymkode: 1c48c...01d Shalallalalala indøk! Indøk uia er ikke det samme som NTNU! Anonymkode: 72f33...546 1
Devilheart Skrevet 12. mai 2022 #20 Skrevet 12. mai 2022 (endret) Som nylig uteksaminert fra UiA kan jeg oppklare litt ting her. Virker som du har søkt opptak med særskilt vurdering eller tidlig opptak, siden du allerede har fått plass. Du skal egentlig få en mail som omhandler alt om studiestart. Siden er tidlig enda er kanskje ikke alt bestemt og får sikkert noen mailer utover sommeren. Ellers legges alt av info på UiA's nettsider, og som student er man selv ansvarlig og forpliktet til å holde seg informert om det meste. For alle som skal begynne på nytt studie er det obligatorisk oppmøte i uka for studiestart. Da blir det opprop og de registrerer hvem som faktisk har dukket opp for studiet. Jeg husker ikke om det er noe regel for gyldig fravær, men tviler på det for første dagen. Da skal man ha jærska gode grunner for å bli borte og likevel beholde plassen. Hvis du vil ha konkret svar på det, må du kontakte studieveileder eller opptakskontoret ([email protected]). De har fasiten på det aller meste man lurer på. Etter at fadderukene er ferdig og semesteret starter, da kan du gjøre som du vil. At emner og innhold er obligatoriske betyr bare at du må fullføre og bestå dem for å gå videre i studiet. Foreleserne bryr seg døyt om du sitter i salen eller på taket. Men klart, utfordringen blir da å delta på gruppearbeid og samlinger som har mye å si for progresjon i emnene. Om du har tro på at du kan gjøre alt og bidra digitalt, får være opp til deg. Det går an når det er lagt opp til det, eks. i pandemien da meste gikk over Zoom og Teams, men nå som alt er tilbake, vet jeg ikke hvor mye tilrettelegging kan gjøres, eller hvor mye studentene selv gidder å være sammen med en medstudent som bare deltar over en skjerm. Dette kan du også evt. ta opp med studieveileder/ -koordinator. Hvis du faktisk skulle få mulighet til å flytte til Grimstad, vil jeg sterkt anbefale det. Veldig herlig studentby i naturskjønne områder og veldig bra studentmiljø. Økonomisk varierer det jo klart, men finnes steder å bo for enhver lommebok. Hvis du kan betale litt mer, kan jeg forhøre med tidligere huseier om leiligheten blir ledig til høsten (perfekt for single person, kort vei til universitetet). Send meg PM hvis du vil ha hjelp på det området. Endret 12. mai 2022 av Devilheart 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå