Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først: jeg trener knipeøvelser etter app hver dag. Har gjort det i sju uker. Jeg er 21 år, og vil synes det er synd om skjeden min vil være slik som nå for resten av livet mitt.

Jeg fødte for to måneder siden, og skjeden er mye bredere enn før. Strammer jeg alt jeg kan, blir den jo trangere, med fortsatt stor, synes jeg. Hvis jeg skal ha i tampong, må den ligge helt vannrett inni der for å ikke ski ut. 

Er det enda tidlig, og kan bli bedre? Eller er man ferdig grodd, på en måte, etter to måneder? 

Anonymkode: 2df0f...dbc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sliter med underlivet selv, og er 2 mnd siden fødsel her og. Plages med fremfall av noe slag og lekkasje. Virker ikke som om det går tilbake, men kan hende det tar litt tid (dessverre). Ønsker ikke at underlivet skal være «ødelagt» for alltid kun fordi man har født.

Anonymkode: c0cba...204

AnonymBruker
Skrevet

To mnd er ingen ting. Her har det tatt opptil et år etter mine fødsler, særlig etter andre der jeg fikk fremfall tok det tid før ting var normalt igjen. Nå er tredjemann straks et år og mannen kommenterte her om dagen at han føler jeg er blitt trangere. 

Anonymkode: 47d55...caa

AnonymBruker
Skrevet

Tok et år her i hvert fall.

Anonymkode: 2f7bd...5a8

AnonymBruker
Skrevet

Det er fryktelig tidlig. Men jeg forstår frustrasjonen, 3 mnd siden her og det kjennes ut som en tampong slal falle ut når jeg sitter på do... 

Anonymkode: c5779...aae

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer sikkert, men ja: Det blir som før etter litt tid. I alle fall så nært at jeg ikke tenker over forskjellen.  Vanskelig å si nøyaktig hvor lang, men det tar lengre tid enn to måneder.

Ikke stress med det.

Mvh Tobarnsfar.

Anonymkode: 879a4...fe4

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan ta lang tid altså, 2mnd er tidlig ennå. Det kan absolutt bli bedre med tid og med trening. Men noen av oss blir dessverre permanent videre og slappere. Hos meg ble det verre før det ble bedre. Men er redd jeg må operere etter flere barn. 

Anonymkode: 92aad...b1a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde samleie første gang etter ca 4 og 6 mnd (har født to barn). Begge gangene syns jeg det var «slappt» de første gangene. Mannen sa det kjentes normalt, men er ganske sikker på at han sa det for å være grei med meg. Jeg merket det var lite friksjon. Etter ca 1 år var ting mye strammere og jeg selv syns det var som før. Så det tar tid og jeg tror at for de fleste går det omtrent tilbake til sånn det var før fødsel.

Anonymkode: b136a...0fc

• Liker 2
Skrevet

Synes det kom seg veldig etter 6-7 mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan bli MYE bedre ennå. Helsevesenet regner et år etter fødsel som tiden det tar å bli «normal» igjen, og jeg støtter den. Hadde masse smerter og plager i flere mnd etterpå, men fra seks mnd og ut ble alt gradvis bedre. Nå er ungen 2 år og ting har vært normalt der nede ganske lenge.

Anonymkode: 218a9...4f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ca 8-9 mnd tok det for meg. Da var det absolutt like trangt som det hadde vært før fødsel. 

Anonymkode: 9350f...cf0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

To mnd er ingen ting. Her har det tatt opptil et år etter mine fødsler, særlig etter andre der jeg fikk fremfall tok det tid før ting var normalt igjen. Nå er tredjemann straks et år og mannen kommenterte her om dagen at han føler jeg er blitt trangere. 

Anonymkode: 47d55...caa

Takk for at du deler 😊 Har du gjort noen tiltak i løpet av året etter fødsel for å bedre det, eller har det ordnet seg av seg selv?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det varierer sikkert, men ja: Det blir som før etter litt tid. I alle fall så nært at jeg ikke tenker over forskjellen.  Vanskelig å si nøyaktig hvor lang, men det tar lengre tid enn to måneder.

Ikke stress med det.

Mvh Tobarnsfar.

Anonymkode: 879a4...fe4

Kult at en mann tør å svare, også 👍🏼

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åå, jeg ble veldig glad for å lese svarene deres 💛 Man får så lite informasjon om tiden videre. Jeg skal fortsette å knipe og å trene, og nå har jeg mer motivasjon og tro på at det vil hjelpe.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åå, jeg ble veldig glad for å lese svarene deres 💛 Man får så lite informasjon om tiden videre. Jeg skal fortsette å knipe og å trene, og nå har jeg mer motivasjon og tro på at det vil hjelpe.

Vet du at du kniper riktig? :) Og passer du på å slappe godt nok av mellom takene? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vet du at du kniper riktig? :) Og passer du på å slappe godt nok av mellom takene? 

Ja, jeg knep når jordmor sjekket stingene mine. Hun sa «knip», jeg knep, og hun sa «åå, ja, ikke noe problem». Så jeg tror det er riktig. Appen jeg bruker beskriver også hvordan man skal gjøre det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg knep når jordmor sjekket stingene mine. Hun sa «knip», jeg knep, og hun sa «åå, ja, ikke noe problem». Så jeg tror det er riktig. Appen jeg bruker beskriver også hvordan man skal gjøre det.

Da så :) Viktig med god nok avspenning mellom takene, ellers får man ikke full effekt. Men JA, det er altfor dårlig informasjon om dette. Og ikke minst hvor mye forbedring man egentlig kan forvente og hvor lang tid det kan ta. Hvilken app bruker du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...