AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #1 Skrevet 12. mai 2022 Hei! Jeg leser mye her inne om par som har lite sex og opplever dette ødeleggende for forholdet. Det kan virke som mange føler seg lite ønsket, attraktiv, osv, som følge av lite sex. I denne sammenheng lurer jeg på: Dersom partneren din ikke kan ha mye sex pga problemer med underlivet, ville dette gjort det annerledes? Om du vet partneren din har lyst på deg og har lyst på sex, men har problemer med smerter som mange kvinner har? Grunnen til at jeg spør er fordi dette er et problem jeg har. Har traumer fra en tidligere voldtekt som gjør at underlivet trekker seg helt sammen og kan oppleve støtsmerter tidvis. Vil det bli møtt med mer "forståelse" dersom det er en medisinsk forklaring? Anonymkode: f6f08...c53 4
sicario Skrevet 12. mai 2022 #2 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hei! Jeg leser mye her inne om par som har lite sex og opplever dette ødeleggende for forholdet. Det kan virke som mange føler seg lite ønsket, attraktiv, osv, som følge av lite sex. I denne sammenheng lurer jeg på: Dersom partneren din ikke kan ha mye sex pga problemer med underlivet, ville dette gjort det annerledes? Om du vet partneren din har lyst på deg og har lyst på sex, men har problemer med smerter som mange kvinner har? Grunnen til at jeg spør er fordi dette er et problem jeg har. Har traumer fra en tidligere voldtekt som gjør at underlivet trekker seg helt sammen og kan oppleve støtsmerter tidvis. Vil det bli møtt med mer "forståelse" dersom det er en medisinsk forklaring? Anonymkode: f6f08...c53 Personlig hadde jeg ikke trengt en vid forklaring på hvorfor. Aksepterer selvfølgelig ønsker og behov uavhengig av årsak. Men ja, tipper man kanskje kan erfare litt mer forståelse i det minste, med en forklaring som din. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #3 Skrevet 12. mai 2022 Jeg ville forventa at en partner med store seksuelle problemer gikk i behandling. Synes det er rart å bare trekke på skuldrene og "godta" det. Og ja, jeg gikk selv til legen da jeg hadde sykdom som gikk ut over sexlivet. Anonymkode: 2d64c...06a 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #4 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville forventa at en partner med store seksuelle problemer gikk i behandling. Synes det er rart å bare trekke på skuldrene og "godta" det. Og ja, jeg gikk selv til legen da jeg hadde sykdom som gikk ut over sexlivet. Anonymkode: 2d64c...06a Jeg vill forvente at voksne folk forstår at mennesker (og kropper) er forskjellige. Synes det er rart med voksne mennesker som er så litte reflekterte at de tror alle sykdommer kan kureres bare man ber en lege om hjelp. Og ja, så heldig du var som hadde en sykdom det finnes en god behandling for! Du hadde tydeligvis veldig flaks der 🙂 Anonymkode: 5fcac...e75 11 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #5 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): ... så heldig du var som hadde en sykdom det finnes en god behandling for! Du hadde tydeligvis veldig flaks der 🙂 Anonymkode: 5fcac...e75 Flaks har ingenting med saka å gjøre. Jeg måtte bytte medisiner flere ganger og gjøre mye research selv. Men sexlivet mitt er veldig viktig for meg, og dessuten en indikator på at kroppen generelt fungerer. Anonymkode: 2d64c...06a 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #6 Skrevet 12. mai 2022 Hvis min partner ikke har like høy sexlyst som meg, krever jeg legeattest, eller fremvisning av henvisning til spesialist så jeg ser at han har oppsøkt hjelp. Ellers så voldtar jeg han. Her er det ingen nåde. Anonymkode: 43196...54e 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #7 Skrevet 12. mai 2022 Hva skal man med en partner som ikke fungerer seksuelt. Da blir det jo som en venn Anonymkode: f9858...c94 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #8 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg vill forvente at voksne folk forstår at mennesker (og kropper) er forskjellige. Synes det er rart med voksne mennesker som er så litte reflekterte at de tror alle sykdommer kan kureres bare man ber en lege om hjelp. Og ja, så heldig du var som hadde en sykdom det finnes en god behandling for! Du hadde tydeligvis veldig flaks der 🙂 Anonymkode: 5fcac...e75 Det handler jo ikke om det, det handler om instilling. Man er klart bevisst at ikke alt kan løses. Det er ideen : "Dette er meg nå, dette bryr jeg meg ikke om lenger", som er problemet. Spesielt med tanke på at det er ikke så mye på min side som ikke har en forklaring man kan brukes tid på. (Hadde utstyret sluttet å virke uten at jeg visste hvorfor, hadde jeg kjørt igjennom hele helsevesenet, alle alternative behandlinger , og en del eksperimentelle i ett panisk tempo, som om nødvendig hadde inneholdt en gønner. Jeg skjønner ikke hvordan man kan miste en så fundamental del av seg selv uten å ha en rasjonell reaksjon Det er som å våkne opp en dag, og si "hm, den armen ser ikke ut til å virke lenger! .. ja ja det er bare venstre , vi klarer oss uten den" Det betyr jo ikke at det ikke faktisk kan vise seg at den faktisk er død. ) Anonymkode: e0df7...45d 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #9 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Flaks har ingenting med saka å gjøre. Jeg måtte bytte medisiner flere ganger og gjøre mye research selv. Men sexlivet mitt er veldig viktig for meg, og dessuten en indikator på at kroppen generelt fungerer. Anonymkode: 2d64c...06a Samtidig finnes det andre mennesker som også synes sexlivet er veldig viktig (og dessuten en indikator på at kroppen generelt fungerer) som etter å ha prøvd alt av medisiner og foretatt mye research ikke er blitt noe bedre. Du skjønner syke mennesker velger ikke selv å bli syke eller å forbli syke. Det var heldig for deg at du hadde muligheten til å bli bedre, virkelig 🙂 Men det gir deg ikke noe rett til å gå rundt å forvente at alle andre kropper skal fungere akkurat som din. Anonymkode: 5fcac...e75 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #10 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg vill forvente at voksne folk forstår at mennesker (og kropper) er forskjellige. Synes det er rart med voksne mennesker som er så litte reflekterte at de tror alle sykdommer kan kureres bare man ber en lege om hjelp. Anonymkode: 5fcac...e75 Min kjæreste har ereksjonsproblemer og det finnes det ingen enkle løsninger på, for medisiner har sterke bivirkninger, men vi finner løsninger på det sammen, som et par. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva skal man med en partner som ikke fungerer seksuelt. Da blir det jo som en venn Anonymkode: f9858...c94 Tja. Ts beskriver ikke egentlig problemer med seksuell funksjon, men seksuell angst og traumer. Min kjæreste har problemer med noen typer prestasjon, men det har ikke noe med traumer å gjøre. Selv om trygghet kan gjøre ting lettere. Anonymkode: 2d64c...06a 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #11 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det handler jo ikke om det, det handler om instilling. Man er klart bevisst at ikke alt kan løses. Det er ideen : "Dette er meg nå, dette bryr jeg meg ikke om lenger", som er problemet. Spesielt med tanke på at det er ikke så mye på min side som ikke har en forklaring man kan brukes tid på. (Hadde utstyret sluttet å virke uten at jeg visste hvorfor, hadde jeg kjørt igjennom hele helsevesenet, alle alternative behandlinger , og en del eksperimentelle i ett panisk tempo, som om nødvendig hadde inneholdt en gønner. Jeg skjønner ikke hvordan man kan miste en så fundamental del av seg selv uten å ha en rasjonell reaksjon Det er som å våkne opp en dag, og si "hm, den armen ser ikke ut til å virke lenger! .. ja ja det er bare venstre , vi klarer oss uten den" Det betyr jo ikke at det ikke faktisk kan vise seg at den faktisk er død. ) Anonymkode: e0df7...45d Du har ikke hatt sånne problemer forstår jeg. Jeg har problemer med smerter og har vært til diverse gynekologer med problemet. Det er ingen som kan hjelpe, de har ingen løsning. Anonymkode: adbf3...3a0 3 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #12 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Samtidig finnes det andre mennesker som også synes sexlivet er veldig viktig (og dessuten en indikator på at kroppen generelt fungerer) som etter å ha prøvd alt av medisiner og foretatt mye research ikke er blitt noe bedre. Du skjønner syke mennesker velger ikke selv å bli syke eller å forbli syke. Det var heldig for deg at du hadde muligheten til å bli bedre, virkelig 🙂 Men det gir deg ikke noe rett til å gå rundt å forvente at alle andre kropper skal fungere akkurat som din. Anonymkode: 5fcac...e75 Ikke meg du siterte, men nå legger du ord i munnen på den brukeren. Bitter much? Anonymkode: 00417...093 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #13 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det handler jo ikke om det, det handler om instilling. Man er klart bevisst at ikke alt kan løses. Det er ideen : "Dette er meg nå, dette bryr jeg meg ikke om lenger", som er problemet. Spesielt med tanke på at det er ikke så mye på min side som ikke har en forklaring man kan brukes tid på. (Hadde utstyret sluttet å virke uten at jeg visste hvorfor, hadde jeg kjørt igjennom hele helsevesenet, alle alternative behandlinger , og en del eksperimentelle i ett panisk tempo, som om nødvendig hadde inneholdt en gønner. Jeg skjønner ikke hvordan man kan miste en så fundamental del av seg selv uten å ha en rasjonell reaksjon Det er som å våkne opp en dag, og si "hm, den armen ser ikke ut til å virke lenger! .. ja ja det er bare venstre , vi klarer oss uten den" Det betyr jo ikke at det ikke faktisk kan vise seg at den faktisk er død. ) Anonymkode: e0df7...45d Har TS skrevet noe jeg ikke fikk med meg om å bare akseptere at hun er syk uten å gjøre noe for å forberede situasjonen? Eller skriver du om noen helt andre? For meg høres det ut som om TS har et gjennomtenkt forhold til situasjonen sin og jeg ser ingen grund til å anta at hun ikke har gjort det hun kan for å hjelpe seg selv. Faktisk kjenner jeg ekstremt få som med viten og vilje påfører seg selv smerter eller traumer, alle jeg har møtt har ønsket å være friske! Jeg synes det er direkte arrogant å fremstille det som om det bare er å «søke hjelp» eller at problemet handler om at man ikke «bryr seg nok til å bli frisk». Anonymkode: 5fcac...e75 5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #14 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke meg du siterte, men nå legger du ord i munnen på den brukeren. Bitter much? Anonymkode: 00417...093 Spørsmålet var hvordan man ville reagert om man møtte en partner som hadde medisinske problemer som skapte problemer i samlivet. Når brukeren da svarer at hen ville forventet at partneren søker hjelp oppfatter jeg det som en forventning om at problemet vill forsvinne om partneren bare ønsker det nok til å søke hjelp. Når brukeren videre påpeker at hen selv har hat slike problemer som forsvant etter hen søkte hjelp, mener jeg det er innafor å tolke det som om hen forventer at andres kropper skal fungere likt som hen sin kropp. Var ikke meningen å legge ord i noen sin munn. Og ja jeg er litt bitter etter årevis med kronisk sykdom å smerter som ikke forsvinner uansett hvem jeg ber om hjelp. Det er mulig at jeg blir for fort provosert av hentydninger om at folk bare må søke hjelp. Det er flott for alle de som får hjelp som virker, men ikke alle kan bli friske ( og ikke alle sykdommer blir like mye prioritert av sykehusene). Anonymkode: 5fcac...e75 3 1
sicario Skrevet 12. mai 2022 #15 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det er ideen : "Dette er meg nå, dette bryr jeg meg ikke om lenger", (Jeg skjønner ikke hvordan man kan miste en så fundamental del av seg selv uten å ha en rasjonell reaksjon Anonymkode: e0df7...45d Jeg skjønner at det uten i fra virker veldig rart at man ikke gjør alt mulig rart for å få tilbake en seksuell funksjon/seksualitet. Men realiteten er ikke alltid sånn. Jeg kom inn i/er i en periode der sex er nesten helt uinteressant. Lett gått noen år i samlivet uten sex. sex er gøy og deilig, men på ingen måte noe jeg lenger må ha for å ha det bra. Ikke noe som savnes når man ikke har det. Selvom noe har vært en fundamental del av deg, slik som sexualitet var for meg, så betyr ikke det at det forblir det igjennom hele livet. Dette er meg nå, dette bryr jeg meg ikke om lenger 😊 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #16 Skrevet 12. mai 2022 Nå er jeg kvinne selv da men jeg kunne ikke tenkt meg å være i et forhold der man ikke kunne ha sex uten problemer. Men vi er alle forskjellige og det er sikkert folk som kunne levd med dette. Hadde jeg selv hatt problemer så ville jeg nok ikke vært i et forhold fordi jeg ikke kunne ha sex, jeg hadde følt vi manglet noe. Godt mulig jeg og kunne vært i et forhold der sex ikke hadde betydd så mye for meg men jeg er ikke der nå og ser ikke for meg at det skjer heller med det første. Anonymkode: 5881c...22d 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #17 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har TS skrevet noe jeg ikke fikk med meg om å bare akseptere at hun er syk uten å gjøre noe for å forberede situasjonen? Eller skriver du om noen helt andre? For meg høres det ut som om TS har et gjennomtenkt forhold til situasjonen sin og jeg ser ingen grund til å anta at hun ikke har gjort det hun kan for å hjelpe seg selv. Faktisk kjenner jeg ekstremt få som med viten og vilje påfører seg selv smerter eller traumer, alle jeg har møtt har ønsket å være friske! Jeg synes det er direkte arrogant å fremstille det som om det bare er å «søke hjelp» eller at problemet handler om at man ikke «bryr seg nok til å bli frisk». Anonymkode: 5fcac...e75 Så fint skrevet ❤️ hilsen ts Anonymkode: f6f08...c53 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #18 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har TS skrevet noe jeg ikke fikk med meg om å bare akseptere at hun er syk uten å gjøre noe for å forberede situasjonen? Eller skriver du om noen helt andre? For meg høres det ut som om TS har et gjennomtenkt forhold til situasjonen sin og jeg ser ingen grund til å anta at hun ikke har gjort det hun kan for å hjelpe seg selv. Faktisk kjenner jeg ekstremt få som med viten og vilje påfører seg selv smerter eller traumer, alle jeg har møtt har ønsket å være friske! Jeg synes det er direkte arrogant å fremstille det som om det bare er å «søke hjelp» eller at problemet handler om at man ikke «bryr seg nok til å bli frisk». Anonymkode: 5fcac...e75 Jeg svarte en annen som fremstilte det som normalen var at man ikke kunne gjøre noe med det. Og ja, noe kan man ikke gjøre noe med, men det er som sagt ikke de som dukker opp i trådene der det rådes til å gi opp. Det er når man i utgangspunktet forutsetter at sex ikke er viktig, og derfor kan salderes. Jeg er enig at TS fremstår proaktiv og gjennomtenkt, og håper hun får den tålmodigheten som kreves. Akkurat hennes problem er ikke lett. Anonymkode: e0df7...45d 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #19 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg svarte en annen som fremstilte det som normalen var at man ikke kunne gjøre noe med det. Og ja, noe kan man ikke gjøre noe med, men det er som sagt ikke de som dukker opp i trådene der det rådes til å gi opp. Det er når man i utgangspunktet forutsetter at sex ikke er viktig, og derfor kan salderes. Jeg er enig at TS fremstår proaktiv og gjennomtenkt, og håper hun får den tålmodigheten som kreves. Akkurat hennes problem er ikke lett. Anonymkode: e0df7...45d Det var meg du svarte og jeg skrev ikke at det fantes noen normal. Tvert om skrev jeg at alle er forskjellige. Jeg skrev også at brukeren jeg svarte hadde flaks med å ha en sykdom det gikk an å kurere, så jeg skrev jo at det finnes sykdommer som kan kureres. Jeg har ikke sett disse trådene du skriver om så jeg kan ikke uttale meg om de, men jeg tror uansett ikke de er relevante for TS sinn situasjon. Vi er enige om TS da 🙂 jeg håper også hun møter noen som har forståelse og mye kjærlighet. Jeg tror man kan ha et godt samliv selv om man ikke har mulighet til å ha det «tradisjonelle samleiet» om man bare finner riktig person for seg! Anonymkode: 5fcac...e75 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #20 Skrevet 13. mai 2022 Sex er så mye mer enn penetrering, det er viktig å huske på i denne sammenhengen. Sex er nærhet og intimitet og kos, tradisjonell penis inn og ut av vagina er en liten del av det. Jeg kan heller ikke bli penetrert pga underlivsproblemer per nå, men håper jeg finner noen som har tålmodighet og ønske om å være kreative i samlivet vårt så vi får det til å funke uten penetrering - frem til jeg forhåpentligvis kan få ordentlig hjelp og opplever bedring. Anonymkode: 5c6f6...a25 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå