AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #1 Skrevet 12. mai 2022 Jeg vurderer å ta bachelor innen HR eller pedagogikk, men jeg klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal velge. Jeg har fra før en tydeligvis ubrukelig utdanning innen IT som ikke gir meg jobb, noe kontorfaglig utdanning og masse arbeidserfaring fra butikk og ledelse. Jeg bryr meg ikke om lønn, jeg vil bare ta en utdannelse som garantert gir meg en jobb jeg kan trives i. Jeg tenker pedagogikk er trygt, for da har man gode muligheter for jobb i barnehage eller SFO? Eller er HR mer ettertraktet? Noen som har erfaring eller tanker? Anonymkode: 4c1d8...e2b
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #2 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg vurderer å ta bachelor innen HR eller pedagogikk, men jeg klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal velge. Jeg har fra før en tydeligvis ubrukelig utdanning innen IT som ikke gir meg jobb, noe kontorfaglig utdanning og masse arbeidserfaring fra butikk og ledelse. Jeg bryr meg ikke om lønn, jeg vil bare ta en utdannelse som garantert gir meg en jobb jeg kan trives i. Jeg tenker pedagogikk er trygt, for da har man gode muligheter for jobb i barnehage eller SFO? Eller er HR mer ettertraktet? Noen som har erfaring eller tanker? Anonymkode: 4c1d8...e2b Følger! Jeg har søkt på bachelor i pedagogikk, men mange her inne sier at det er umulig å få jobb etterpå..? Ønsket også å studere HR men det tilbyr kun privatskoler og en offentlig i Nord-Norge, og jeg ønsker ikke høyt studielån. Anonymkode: fefcd...998
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #3 Skrevet 12. mai 2022 Du kan jobbe med HR etter å ha studert pedagogikk. Vær heller obs på at en bachelor i pedagogikk f.eks. ikke kvalifiserer deg for stillinger i barnehage/SFO, da bør du heller ta utdanninger spesifikt rettet mot disse yrkene (som barnehagelærer, feks). Anonymkode: 72b1c...c30
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #4 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du kan jobbe med HR etter å ha studert pedagogikk. Vær heller obs på at en bachelor i pedagogikk f.eks. ikke kvalifiserer deg for stillinger i barnehage/SFO, da bør du heller ta utdanninger spesifikt rettet mot disse yrkene (som barnehagelærer, feks). Anonymkode: 72b1c...c30 Er dette nye regler? Jeg trodde det måtte være så og så mange pedagoger pr barn i barnehager? 🤔 Barnehagelærer studiet er vel for de som ønsker å være leder/sjef eller hva det kalles? Anonymkode: 4c1d8...e2b
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #5 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du kan jobbe med HR etter å ha studert pedagogikk. Vær heller obs på at en bachelor i pedagogikk f.eks. ikke kvalifiserer deg for stillinger i barnehage/SFO, da bør du heller ta utdanninger spesifikt rettet mot disse yrkene (som barnehagelærer, feks). Anonymkode: 72b1c...c30 Havner ganske langt bak i søknadsbunken om du skal søke HR jobber med pedagogikkutdannelse. Det er meget hard rift om HR jobber og de som søker har som oftest langt mer relevant utdannelse enn pedagogikk. De fleste som søker HR jobber i dag har master i enten HR, ledelse, rettsvitenskap eller økonomi. Anonymkode: 0a5bd...dcd 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #6 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Havner ganske langt bak i søknadsbunken om du skal søke HR jobber med pedagogikkutdannelse. Det er meget hard rift om HR jobber og de som søker har som oftest langt mer relevant utdannelse enn pedagogikk. De fleste som søker HR jobber i dag har master i enten HR, ledelse, rettsvitenskap eller økonomi. Anonymkode: 0a5bd...dcd Dette stemmer ikke, etter mitt inntrykk. Pedagogikk-folk er veldig ettertraktet i enkelte HR-jobber der hvor en skal arbeide med kompetanseutvikling. Men en bør ha master, ikke bare bachelor! Anonymkode: 0c323...5b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå