Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff dette må man bare le av 🤣

En 18-åring og en 19-åring ranet til seg mobiltelefonen fra en 16-åring ved å true ham med en pistol. 18-åringen, som tidligere er dømt for to grove ran, slipper å sone i fengsel, siden han er inne i ei positiv utvikling. Den andre ransmannen på 19 år, som tidligere er ustraffet, må sone ni måneder i fengsel.

https://www.ta.no/begikk-ran-for-tredje-gang-far-en-ny-sjanse-igjen/s/5-50-1367469

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldeles skammelig. Igjen sitter ofre som får traumer eller skader.

• Liker 6
Skrevet

Fy faen. Jeg vet ikke hva jeg skal si. Hva er dette for et idiot-land?!

• Liker 6
Skrevet
O80O skrev (1 time siden):

Uff dette må man bare le av 🤣

En 18-åring og en 19-åring ranet til seg mobiltelefonen fra en 16-åring ved å true ham med en pistol. 18-åringen, som tidligere er dømt for to grove ran, slipper å sone i fengsel, siden han er inne i ei positiv utvikling. Den andre ransmannen på 19 år, som tidligere er ustraffet, må sone ni måneder i fengsel.

https://www.ta.no/begikk-ran-for-tredje-gang-far-en-ny-sjanse-igjen/s/5-50-1367469

Herregud 😡

• Liker 1
Skrevet
Entern skrev (26 minutter siden):

Herregud 😡

Ja. 16 åringen kommer til å slite med dette resten av livet

Skrevet
O80O skrev (Akkurat nå):

Ja. 16 åringen kommer til å slite med dette resten av livet

Jepp.

Helt sjukt og jævlig at raneren slipper unna slik. "Positiv utvikling" fra hva da??🤢

• Liker 5
Skrevet
Entern skrev (2 minutter siden):

Jepp.

Helt sjukt og jævlig at raneren slipper unna slik. "Positiv utvikling" fra hva da??🤢

Jeg måtte faktisk le da jeg leste det om positiv utvikling. Det er jo faen meg latterlig 😂

• Liker 5
Skrevet
Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Jeg måtte faktisk le da jeg leste det om positiv utvikling. Det er jo faen meg latterlig 😂

Ja det er på en måte perfekt galgenhumor 🥴

• Liker 2
Skrevet

Unge mennesker må lære å forstå at handlinger har konsekvenser. Å rane noen med pistol bør bety soning i lengre tid. 

Dessverre har vi som samfunn havnet utviklet oss deretter at alt skal forstås, og at dette gir grunnlag for at konsekvensene også slippes. Vi kan forstå, men også være tydelige. Raner du noen på denne måten, må du sitte inne. Selv om du fremdeles er i tenårene.

• Liker 5
Gjest Nimbus2000
Skrevet

Tviler på  at dommerne hadde tenkt det samme om de selv ble ranet med pistol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...