Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan håndterer du sånne?

Det varierer jo litt, periodevis er stemningen ok eller god. Men så er det perioder hvor vedkommende er sur og tverr, angriper og kjefter over småting. Kanskje tar opp gamle ting/konflikter som vi egentlig er ferdige med, kverner på det samme igjen og igjen. Hvis det er noe jeg ser at er legitimt å kritisere så beklager jeg jo selvfølgelig og sier meg enig i at X ikke er bra eller at vi må gjøre noe med Y. Men det hjelper ikke, de bare fyrer seg opp mer. Og jeg liker ikke å beklage for ting som ikke er min feil eller kritikk som er urimelig. Sikkert vanskeligheter på hjemmebane eller noe, for så roer det seg gjerne en periode.

Synes det er vanskelig fordi det kan være grei stemning en stund. Hadde det vært dårlig hele tiden så hadde jeg tatt det videre. Hjelper ikke at jeg er relativt fersk i jobben og uerfaren på en del ting, mens den andre har jobbet der lenge.

Anonymkode: 5dd4f...a5f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet jobb på grunn av en sånn kollega. 

Anonymkode: 89767...e74

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en skikkelig humørsyk kollega. Det "verste" er vel at hun vet det selv, men ikke gjør noe med det. Vi er kun 4 ansatte på denne avdelingen, så jeg jobber med henne nesten daglig. Hører liksom når hun kommer trampende inn, smeller på døra, klasker vesken i gulvet og sukker og huffer seg før hun svarer med et motvillig "god morgen" etter at jeg har sagt det først. Da vet jeg hvordan den dagen blir😅 Er ikke så mye å gjøre i mitt tilfelle ihvertfall, da hun ofte nevner selv at hun er litt humørsyk, at jeg ofte jobber for to siden hun er så sliten og nedstemt at arbeidslysten hennes har forsvunnet. Det hadde ikke gjort meg noe om det var en gang i blant, alle har dårlige dager, men dette er flere ganger i uken. Noen dager er jeg helt tappet for energi når jeg kommer hjem, men jeg har blitt bedre til å overse det og bare lukke ørene. 

Anonymkode: fc91d...4b0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg mistet jobb på grunn av en sånn kollega. 

Anonymkode: 89767...e74

Oi, er det sant? Hvordan skjedde det?

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har en skikkelig humørsyk kollega. Det "verste" er vel at hun vet det selv, men ikke gjør noe med det. Vi er kun 4 ansatte på denne avdelingen, så jeg jobber med henne nesten daglig. Hører liksom når hun kommer trampende inn, smeller på døra, klasker vesken i gulvet og sukker og huffer seg før hun svarer med et motvillig "god morgen" etter at jeg har sagt det først. Da vet jeg hvordan den dagen blir😅 Er ikke så mye å gjøre i mitt tilfelle ihvertfall, da hun ofte nevner selv at hun er litt humørsyk, at jeg ofte jobber for to siden hun er så sliten og nedstemt at arbeidslysten hennes har forsvunnet. Det hadde ikke gjort meg noe om det var en gang i blant, alle har dårlige dager, men dette er flere ganger i uken. Noen dager er jeg helt tappet for energi når jeg kommer hjem, men jeg har blitt bedre til å overse det og bare lukke ørene. 

Ja, det er ikke noe trivelig. Det blir ikke noe naturlig og avslappet stemning med hverandre på jobb. Føler en må vokte og veie hvert ord liksom. De andre kollegene rundt er fine, det er bare denne ene som til tider drar ned stemningen så veldig. Og det er ikke det at det ikke er lov å ha fn dårlig dag! Har jo det selv innimellom. Men anstrenger meg for å ikke la det gå ut over andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ofte høre at jeg er sur på jobb, sagt med et smil da- i mine «gode perioder». De spør ofte om jeg hadde PMS i går osv.. Jeg blir sur i de periodene  der min ene kollega sluntrer unna, og overlater alt til meg. Eller kanskje ikke sur- men stille, deltar ikke i samtaler osv. det er fordi det er frustrerende når folk ikke gjør jobben sin, og enda vanskeligere når sjefen ikke sitter på samme kontor som oss, og derfor ikke får det med seg. Jeg blir sur for at han setter meg i en slik situasjon, at jeg må vurdere å ta dette opp med sjefen, noe som er like belastende med fare for å bli stemplet som en som vil andre vondt. Så tenk på hvordan dere er å jobbe med, er din humørsyke kollega hyggeligere når du gjør jobben din bedre? 

Anonymkode: e86bb...b6c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg får ofte høre at jeg er sur på jobb, sagt med et smil da- i mine «gode perioder». De spør ofte om jeg hadde PMS i går osv.. Jeg blir sur i de periodene  der min ene kollega sluntrer unna, og overlater alt til meg. Eller kanskje ikke sur- men stille, deltar ikke i samtaler osv. det er fordi det er frustrerende når folk ikke gjør jobben sin, og enda vanskeligere når sjefen ikke sitter på samme kontor som oss, og derfor ikke får det med seg. Jeg blir sur for at han setter meg i en slik situasjon, at jeg må vurdere å ta dette opp med sjefen, noe som er like belastende med fare for å bli stemplet som en som vil andre vondt. Så tenk på hvordan dere er å jobbe med, er din humørsyke kollega hyggeligere når du gjør jobben din bedre? 

Anonymkode: e86bb...b6c

Vedkommende har absolutt et poeng noen ganger, ting kan ta tid og vi har en tendens til å ta nye prosjekter og oppgaver før vi er helt ferdige med de pågående. Ting tar for lang tid. Og det har jeg forståelse for at er frustrerende. Men det har litt med hvordan man tar det opp, det er ikke noe gøy å bli overhalt på en ufin måte. Og at når det er tatt opp og man har fått en beklagelse på at noe ble feil, så må man på et tidspunkt la det gå og bli ferdige med det. 

Å spørre om noen hadde PMS er uansett helt utenfor i min bok da😳

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jobbet også med en sånn dame. Det var helt forferdelig. Begynte å grue meg til å gå på jobb, visste aldri hvordan humøret var. 
Har byttet jobb 😁

Anonymkode: 9783b...99e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...