AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #1 Skrevet 12. mai 2022 Hvor lang tid tok det fra du var overvektig til godt trent med synlige muskler? Hvor ofte trener du og hva trener du? Spesielt kosthold? Jeg brukte litt under ett år på å gå ned 25 kilo med kosthold og trente meg opp sakte men sikkert. Fra 100 kilo til 75. Nå har det gått 1 år og 1 måned og begynner å få synlige muskler, men fortsatt litt for høy fettprosent til at det er veldig synlig. Jeg gikk opp i vekt når jeg begynte å trene mer styrke, men begynner å gå ned igjen nå. Har pt som hjelper meg med styrkeprogram. Løper 3 ganger i uken og spiller lagidrett 2 ganger i uken. Jeg spiser stort sett "ren" mat - kjøtt, grønnsaker, nøtter, frø, litt frukt og mørk sjokolade. Ikke noe halvfabrikata bortsett fra proteinpulver. Ligger på ca 1800 - 2000 kalorier. Jeg hadde aldri trodd det skulle ta så lang tid 😅 og jeg er langt i fra "mål". Anonymkode: a7423...88e
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #2 Skrevet 12. mai 2022 Dropp proteinpulveret, fitness-feit er et begrep av en grunn. Når man trener så mye så får man en enorm apetitt og overvurderer hvor mye mat og proteiner kroppen egentlig trenger. Hvor høy er du? Dersom du er en normalt høy kvinne kan du sikkert trekke 300-500kcal fra dagsinntaket ditt. Eller du kan fokusere på at du har lyst til å være så aktiv som dette, prøve å få et uproblematisk forhold til mat og sette kroppsfokuset litt til side. (Husk at som overvektig hadde du heller ikke et normalt forhold til mat, du må dermed være obs på at dette kan svinge begge veier). Slutt å være så opptatt av synlige muskler, er ikke det et litt harry fokus? Anonymkode: 7d01c...d59 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #3 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dropp proteinpulveret, fitness-feit er et begrep av en grunn. Når man trener så mye så får man en enorm apetitt og overvurderer hvor mye mat og proteiner kroppen egentlig trenger. Hvor høy er du? Dersom du er en normalt høy kvinne kan du sikkert trekke 300-500kcal fra dagsinntaket ditt. Eller du kan fokusere på at du har lyst til å være så aktiv som dette, prøve å få et uproblematisk forhold til mat og sette kroppsfokuset litt til side. (Husk at som overvektig hadde du heller ikke et normalt forhold til mat, du må dermed være obs på at dette kan svinge begge veier). Slutt å være så opptatt av synlige muskler, er ikke det et litt harry fokus? Anonymkode: 7d01c...d59 Hmm, jeg er 180 cm. I forhold til proteinpulver så får jeg ikke i meg nok proteiner gjennom kosten i forhold til trening og det funker for meg. Jeg går ned i vekt og kan ikke synke kaloriinntaket mer pga treningen. Jeg elsker å trene. Føler ikke jeg har noe problematisk forhold til mat nå eller kroppen. Men jobber hardt for å oppnå det jeg ønsker og som er et mye bedre sted enn der jeg var. At jeg ønsker en sunn, sterk og fin kropp anser jeg virkelig ikke som noe negativt 😅 Jeg overspiser heller ikke. Spiser sunn mat, laget fra bunn av med rene råvarer. Unner meg litt mørk sjokolade i ny og ne. Jeg synes ikke synlige muskler er et harry fokus i det heletatt. Ikke bare det, men vil ha en sterk og sunn kropp. Jeg spør for å få inspirasjon og eventuelt dele råd og tanker med andre. Det jeg gjør funker. Ts Anonymkode: a7423...88e 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #4 Skrevet 13. mai 2022 Jeg begynte å trene med PT da jeg var overvektig (169cm og 78/79 kg). Fokuset med PT var å bygge muskler, og hun var knallgod. Det tok meg ca. 4-5 måneder å gå ned i vekt og få synlige muskler. Men i tillegg til å trene med PT, trente jeg også styrke stort sett hver dag selv. I tillegg til korte og lange fjellturer flere ganger i uken. Jeg telte ikke kalorier, men holdt meg til et sunt og næringsrikt kosthold, med fokus på proteiner og sunt fett. Anonymkode: 424a4...d9a
Ost Skrevet 13. mai 2022 #5 Skrevet 13. mai 2022 Spørs jo hva du legger i "synlige muskler". Det folk flest tenker på er six-pack, og da kan du se på denne her: https://legionathletics.com/wp-content/uploads/2019/08/mlf-six-pack-chart.png
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #6 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hmm, jeg er 180 cm. I forhold til proteinpulver så får jeg ikke i meg nok proteiner gjennom kosten i forhold til trening og det funker for meg. Jeg går ned i vekt og kan ikke synke kaloriinntaket mer pga treningen. Jeg elsker å trene. Føler ikke jeg har noe problematisk forhold til mat nå eller kroppen. Men jobber hardt for å oppnå det jeg ønsker og som er et mye bedre sted enn der jeg var. At jeg ønsker en sunn, sterk og fin kropp anser jeg virkelig ikke som noe negativt 😅 Jeg overspiser heller ikke. Spiser sunn mat, laget fra bunn av med rene råvarer. Unner meg litt mørk sjokolade i ny og ne. Jeg synes ikke synlige muskler er et harry fokus i det heletatt. Ikke bare det, men vil ha en sterk og sunn kropp. Jeg spør for å få inspirasjon og eventuelt dele råd og tanker med andre. Det jeg gjør funker. Ts Anonymkode: a7423...88e Du ba om råd for å få lavere fettprosent, og helst raskere, da ga jeg som råd å redusere kaloriene og gjerne droppe proteinpulver. Men siden du nå sier at det du gjør funker, så forstår jeg ikke hva du ber om. Anonymkode: 7d01c...d59 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #7 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg begynte å trene med PT da jeg var overvektig (169cm og 78/79 kg). Fokuset med PT var å bygge muskler, og hun var knallgod. Det tok meg ca. 4-5 måneder å gå ned i vekt og få synlige muskler. Men i tillegg til å trene med PT, trente jeg også styrke stort sett hver dag selv. I tillegg til korte og lange fjellturer flere ganger i uken. Jeg telte ikke kalorier, men holdt meg til et sunt og næringsrikt kosthold, med fokus på proteiner og sunt fett. Anonymkode: 424a4...d9a Dritbra jobbet 😃 og det var veldig raske resultater. Da har du stått skikkelig på. Jeg trener styrke 4-5 ganger i uken nå. Men begynte med å gå tur hver dag for å bygge opp kroppen da den ikke har vært helt i vater. Ts Anonymkode: a7423...88e 1
Jukse okse Skrevet 13. mai 2022 #8 Skrevet 13. mai 2022 Ost skrev (30 minutter siden): Spørs jo hva du legger i "synlige muskler". Det folk flest tenker på er six-pack, og da kan du se på denne her: https://legionathletics.com/wp-content/uploads/2019/08/mlf-six-pack-chart.png Profilbildet mitt er et godt eksempel på hva som er synlige muskler
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #9 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du ba om råd for å få lavere fettprosent, og helst raskere, da ga jeg som råd å redusere kaloriene og gjerne droppe proteinpulver. Men siden du nå sier at det du gjør funker, så forstår jeg ikke hva du ber om. Anonymkode: 7d01c...d59 Jeg ba ikke om råd til å få lavere fettprosent og raskere resultater. Men påpekte at det har tatt lengre tid enn jeg trodde, noe som nødvendigvis ikke er negativt 😊 Godt mulig jeg ordla meg feil. Jeg ville dele min reise og høre andres. Og selvfølgelig se om det er noe jeg kan forbedre av andres erfaringer. Jeg er super stolt over hvor langt jeg har kommet, og flere sier jeg er en inspirasjon hvor de også har tatt tak i kostholdet sitt og trening som er super motiverende. Men takk for at du tok deg tid til å svare, ikke noe feil med det. Ts Anonymkode: a7423...88e
Adrenalina1 Skrevet 13. mai 2022 #10 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dropp proteinpulveret, fitness-feit er et begrep av en grunn. Når man trener så mye så får man en enorm apetitt og overvurderer hvor mye mat og proteiner kroppen egentlig trenger. Hvor høy er du? Dersom du er en normalt høy kvinne kan du sikkert trekke 300-500kcal fra dagsinntaket ditt. Eller du kan fokusere på at du har lyst til å være så aktiv som dette, prøve å få et uproblematisk forhold til mat og sette kroppsfokuset litt til side. (Husk at som overvektig hadde du heller ikke et normalt forhold til mat, du må dermed være obs på at dette kan svinge begge veier). Slutt å være så opptatt av synlige muskler, er ikke det et litt harry fokus? Anonymkode: 7d01c...d59 Definerte muskler er flott og slett ikke harry.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #11 Skrevet 13. mai 2022 Ost skrev (36 minutter siden): Spørs jo hva du legger i "synlige muskler". Det folk flest tenker på er six-pack, og da kan du se på denne her: https://legionathletics.com/wp-content/uploads/2019/08/mlf-six-pack-chart.png Jeg aner ikke fettprosenten min. Vet du hvordan man kan måle det? Ts Anonymkode: a7423...88e
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #12 Skrevet 13. mai 2022 Jukse okse skrev (7 minutter siden): Profilbildet mitt er et godt eksempel på hva som er synlige muskler 🤣 sant. Men litt mye for min del. Ikke at det er noe feil med mye og store muskler, alt etter preferanser man har. Ts Anonymkode: a7423...88e
Ost Skrevet 13. mai 2022 #13 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg aner ikke fettprosenten min. Vet du hvordan man kan måle det? Ts Anonymkode: a7423...88e https://www.proteinfabrikken.no/fettmaler-1-stk/30003345.MASTER.html?gclid=Cj0KCQjwg_iTBhDrARIsAD3Ib5hiWchrMUCKSGGiW3L7a6OjTZfhmYZ1dxO2Zm-G2EJfUqmF-2yilrkaAg5HEALw_wcB En sånn kan fungere. Man kan også ta mål av diverse steder av kroppen og plotte inn i en kalkulator, men det blir jo ikke helt nøyaktig. Mange treningssentere tilbyr "body scan", SATS gjør bl.a. det. Da får du vite fett %, hvor mye fett du har i kg, hvor mye muskelmasse du har osv. https://www.sats.no/trening/personlig-trener/kroppsanalyse-pa-sats/
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #14 Skrevet 13. mai 2022 Adrenalina1 skrev (4 minutter siden): Definerte muskler er flott og slett ikke harry. Jeg synes også det er flott og vet hvor mye arbeid det krever. Jeg har også fokus på en sunn og sterk kropp. Å bli "perfekt" skjer ikke. Har masse arr, strekkmerker, små hengebryster osv, men ønsker å stramme inn. Samt jeg elsker den livsstilen jeg har nå. Ts Anonymkode: a7423...88e
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #15 Skrevet 13. mai 2022 Ost skrev (2 minutter siden): https://www.proteinfabrikken.no/fettmaler-1-stk/30003345.MASTER.html?gclid=Cj0KCQjwg_iTBhDrARIsAD3Ib5hiWchrMUCKSGGiW3L7a6OjTZfhmYZ1dxO2Zm-G2EJfUqmF-2yilrkaAg5HEALw_wcB En sånn kan fungere. Man kan også ta mål av diverse steder av kroppen og plotte inn i en kalkulator, men det blir jo ikke helt nøyaktig. Mange treningssentere tilbyr "body scan", SATS gjør bl.a. det. Da får du vite fett %, hvor mye fett du har i kg, hvor mye muskelmasse du har osv. https://www.sats.no/trening/personlig-trener/kroppsanalyse-pa-sats/ Tusen takk 🙏😊 Anonymkode: a7423...88e
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #16 Skrevet 13. mai 2022 Adrenalina1 skrev (6 timer siden): Definerte muskler er flott og slett ikke harry. Definerte muskler kan absolutt være flott (men min personlige smak er at de ikke bør være altfor store). Det jeg derimot syns er litt harry er å være så opptatt av kropp og muskler på den måten. Treningsglede, god helse og en sterk og sunn kropp bør være viktigere. Men nå trener jeg mye på senter og blir litt flau over de som står der å pumper i speilet dag etter dag. Så min personlige mening er at fitness-kulturen er rimelig harry. Anonymkode: 7d01c...d59 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #17 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Definerte muskler kan absolutt være flott (men min personlige smak er at de ikke bør være altfor store). Det jeg derimot syns er litt harry er å være så opptatt av kropp og muskler på den måten. Treningsglede, god helse og en sterk og sunn kropp bør være viktigere. Men nå trener jeg mye på senter og blir litt flau over de som står der å pumper i speilet dag etter dag. Så min personlige mening er at fitness-kulturen er rimelig harry. Anonymkode: 7d01c...d59 Hvorfor er det galt å være opptatt av hvordan kroppen ser ut så lenge man tar sunne valg? Hvorfor er det galt å ønske seg en kropp man synes er fin? Man kan fint ha treningsglede, god helse, være sterk og sunn samtidig som man jobber med kroppen. Kroppen min endrer seg også i takt med valgene jeg tar og det er faktisk veldig motiverende og gøy. Hvis du ser hva jeg skriver så sier jeg at jeg elsker livsstilen min, elsker å trene, spiser sunt og ønsker meg en sterk kropp. Men det er harry å ønske å se bra ut? Gjør du ingenting for å se bra ut? Klær, sminke, sole seg etc? Ts Anonymkode: a7423...88e 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #18 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor er det galt å være opptatt av hvordan kroppen ser ut så lenge man tar sunne valg? Hvorfor er det galt å ønske seg en kropp man synes er fin? Man kan fint ha treningsglede, god helse, være sterk og sunn samtidig som man jobber med kroppen. Kroppen min endrer seg også i takt med valgene jeg tar og det er faktisk veldig motiverende og gøy. Hvis du ser hva jeg skriver så sier jeg at jeg elsker livsstilen min, elsker å trene, spiser sunt og ønsker meg en sterk kropp. Men det er harry å ønske å se bra ut? Gjør du ingenting for å se bra ut? Klær, sminke, sole seg etc? Ts Anonymkode: a7423...88e Enig med det ts, det er selvsagt ikke harry. Jeg trener for helsemessige årsaker/forebygging, men selvsagt også på grunn av forbedret utseende. Merkelig at folk syns det er harry å ivareta kroppen sin😊 Lykke til med reisen! Og husk at det er vanskeligere å se din egen fremgang selv, fordi du ser deg selv hver dag, og endringen skjer gradvis. Så det kan være lurt å skaffe deg målebånd eller fettmåler (som en annen i tråden linket til), om dette er noe du ønsker å følge mer med på selv. Anonymkode: 424a4...d9a
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #19 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Enig med det ts, det er selvsagt ikke harry. Jeg trener for helsemessige årsaker/forebygging, men selvsagt også på grunn av forbedret utseende. Merkelig at folk syns det er harry å ivareta kroppen sin😊 Lykke til med reisen! Og husk at det er vanskeligere å se din egen fremgang selv, fordi du ser deg selv hver dag, og endringen skjer gradvis. Så det kan være lurt å skaffe deg målebånd eller fettmåler (som en annen i tråden linket til), om dette er noe du ønsker å følge mer med på selv. Anonymkode: 424a4...d9a Ja, veldig merkelig at det å ta vare på kroppen sin skal være harry. Men men. Tusen takk 😀 Har tatt mål og skal gå til innkjøp av fettmåler. Veldig spent på ca fettprosenten. Lykke til videre du også. Ts Anonymkode: a7423...88e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå