AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #1 Skrevet 12. mai 2022 Vi er et følge på 5, i alderen 45-15år, som har tenkt oss til Kreta i sommer. Vi har ikke vært der tidligere, noen som har anbefalinger etc? ☀️😀 Anonymkode: 9d1ad...92b
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #2 Skrevet 12. mai 2022 Vi var der i fjor, og har booket oss ny tur i sommer, da vi likte oss veldig godt. Vi var i Agia Marina nær Chania, og tok et par dagsturer til andre steder, hadde leiebil. Høydepunktet var da vi dro til Elafonissi-stranda, og da vi hadde vært der noen timer i absolutt idyll kjørte vi videre til Paleochora, en liten by helt nede ved sørkysten. Svingete veier for å komme dit, men en virkelig perle av en by, med to flotte strender (en stenstrand, og en fantastisk og stor sandstrand). Vi overnattet der en natt. I sommer tar vi med oss familiemedlemmer, vi tenker å bo halve tiden på Agia Marina igjen, for å få litt av syden-følelsen med masse folk og resorts, mye å gjøre for ungdommene, kort vei til Chania og storbylivet. Og så bor vi siste halvdelen av ferien på et lite hotell i Paleochora, for å få den stille og rolige ferien i en idyllisk kystby. Det er sikkert mange fine plasser på Kreta, også østover, men dette var altså stedene vi besøkte. Anonymkode: 79b88...7cf 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #3 Skrevet 12. mai 2022 Kan på det varmeste anbefale Paleochora som det også skrives over i innlegget over. Agia Marina og lignende steder er det altfor mye folk og lite autentisk etter min smak, men det kommer jo an på hva du er ute etter. Vi har reist litt rundt på Kreta og en annen flott by på andre siden av øya er Agios Nikolaos. Mindre folk og mer sjarmerende enn Chaniaområdet etter min oppfatning. God tur uansett, Kreta er fantastisk! Øya har noe for alle uansett hva du er ute etter. Anonymkode: b5c21...942 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #5 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi er et følge på 5, i alderen 45-15år, som har tenkt oss til Kreta i sommer. Vi har ikke vært der tidligere, noen som har anbefalinger etc? ☀️😀 Anonymkode: 9d1ad...92b Begynner å bli veldig seint ute nå da, hvis du tenker charter vil jeg tippe det er lite og dyrt igjen. Et lite tips, passene er i orden? Fort gjort å glemme det etter 3 år med Corona... Anonymkode: 680bc...70a 2
Amossa Skrevet 15. mai 2022 #7 Skrevet 15. mai 2022 Paleochora! Jeg har bodd i Chania, Rethymnon, Agios Marina og Hersonnissos. Flotte steder, hver på sitt vis. Har kjørt på kryss og tvers på øya. Paleochora likte jeg aller best.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #8 Skrevet 15. mai 2022 Jeg regner med det ikke er av noen interesse å gå Samarian Gorge? Eller se Knossos? Typisk nordmenn. Skal de til syden er det partay partay og strender. Anonymkode: 409fe...337
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #9 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg regner med det ikke er av noen interesse å gå Samarian Gorge? Eller se Knossos? Typisk nordmenn. Skal de til syden er det partay partay og strender. Anonymkode: 409fe...337 For noe vås. Jeg har gått flere raviner inkludert Samariaravinen og vært på Knossos. Og selvsagt på Spinalonga. Vi leide bil og kjørte rundt på øya og den har virkelig noe for alle. Alle nordmenn er ikke ikke like nei. Anonymkode: b5c21...942 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #10 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 15.5.2022 den 23.44): Jeg regner med det ikke er av noen interesse å gå Samarian Gorge? Eller se Knossos? Typisk nordmenn. Skal de til syden er det partay partay og strender. Anonymkode: 409fe...337 Jo, selvfølgelig Knossos! Tar bare hele dagen med buss dit, se severdighetene og så buss tilbake. Anonymkode: 83c4e...1d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå