Gå til innhold

Flere med barn med gule tenner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min sine ny tenner som er kommet ut er gule og litt ruglete.. jeg virkelig missliker det.. 

Håper di blir hvitere etterhvert.

kan det hjelpe med en ordentlig rens hos tannpleier?

Anonymkode: 763c9...e9b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være emaljeskade, og da er det lite å gjøre med. Bestill time hos tannlegen. 

Anonymkode: 62e74...4ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen har gulere tenner helt naturlig. Fint om du begynner allerede nå å godta utseende til ungen din, slik at han ikke behøver å få komplekser på grunn av sin egen forelder. 

Anonymkode: 01127...a46

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Sånn var det hos mitt barn også. Synes mindre nå når alle melketennene er ute ☺️

Anonymkode: b734d...953

AnonymBruker
Skrevet

Emaljeskade kan ofte komme av cøliaki. Kanskje sjekke det? 

Anonymkode: e16e5...120

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de komme ut hvite og ruglete så tviler jeg på de ender opp hvite. Ta deg en tur til tannpleier, greit å finne ut om noe er galt tidlig.

Anonymkode: b5327...e0f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er mine tenner også, og de ble ikke  bedre. De er jo ikke skikkelig gule heller da, men ikke helt «normale», og ikke like fine som de hvite melketennene som jeg hadde. 

Anonymkode: ee27d...6ea

AnonymBruker
Skrevet

Dette tror jeg er ganske forskjellig fra person til person. Det at de er "ruglete" i tuppen er veldig vanlig, og noe som går seg til. Mer usikker på om det gule går bort. Niesen min på 10 år har også hatt merkbart gule tenner siden hun fikk nye etter melketennene. Og min bror og familien hans har alle hvite normale tenner og et helt normalt kosthold. De hadde spurt om dette hos tannlegen og fått til svar at det ikke var noe å bry seg med. 

Anonymkode: e7c5d...fe4

AnonymBruker
Skrevet

Ruglete tenner er veldig vanlig. Jeg og begge søstrene mine hadde det. Gikk seg til rundt 11-12årsalderen. Gule tenner vet jeg ikke helt. Jeg husker jeg synes jeg hadde litt gule tenner som liten, men vet ikke om det var veldig reelt. Har veldig hvite tenner i dag hvert fall. Synes først og fremst du bør dra til tannlegen hvis du er bekymret. Så får de sjekket om alt er som det skal. Og tenk litt over hvordan du snakker om tennene hans, hvert fall foran han.. noe av det mest sårende må være foreldre som åpenbart misliker noe ved barna sine sitt utseende 

Anonymkode: c7dc0...f61

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Jeg har aldri nevnt dette for sønnen min, da jeg ikke vil at han skal gå med dårlig selvtillitt.

Men jeg må prøve å finne ut av om man kan få gjort noe med det, så han ikke trenger å ha sånne tenner for alltid, hvis det er lett og få det fjernet.

TS

Anonymkode: 763c9...e9b

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg bodde i USA hadde jeg en nabo som brukte white strips på 11 åringen sin. Hun ba henne også barbere armene. Jeg grøsser.

Anonymkode: 0ced4...8ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Melketenner er mye hvitere enn de nye voksentennene. Derfor ser de merkbart gulere ut akkurat når barna begynner å få nye tenner. 

Anonymkode: 3636b...298

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...