Gå til innhold

Kan man ha/ er det fint med flere ulike nyanser av samme farge i et rom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nå grønn sofa og grønne lamper over spisestuebordet. Disse to er ulike nyanser. Nå fant jeg nettopp noen grønne spisestuestoler som blir en tredje nyanse. Blir det bare fælt tro? Nå kommer det jo kanskje an på eksakt hvilke nyanser det er snakk om, men folk har vel feks grå i ulike nyanser, hvis det er fargen de har gått for? 🤔

Anonymkode: 5cf0a...ebb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså nå er jeg veldig fargeglad, og ikke helt rette personen å svare XD Men selvfølgelig! Så lenge det er toner som går fint sammen. Neongrønn og olivengrønn er ikke kjempefint sammen, mens ellers går det meste grønt fint sammen.

Stua mi går i grønntoner, gultoner og turkistoner på tekstiler, med grått, sort og hvitt i møbler. Hver farge holdes i få, like nyanser, og alle tre fargene er ganske like i lyshet/fargesterkhet. Dermed blir det harmonisk her, selv med så mye farger.

Anonymkode: a9a04...fbc

• Liker 2
Skrevet

Så lenge fargene passer sammen er det helt ok. Jeg ville kanskje hatt et par andre farger også, f.eks på puter i sofaen, men grønntoner går som regel veldig fint sammen. 

• Liker 2
Skrevet

Det kommer litt an på fargene og, hvilke nyanser og toner som kombineres sammen. Samtidig vil jeg si at smaken er som baken, den er delt, så det jeg liker, liker nødvendigvis ikke du. Det er virkelig ikke noe fasitsvar. Det viktigste er hva du syns, og at du er fornøyd, er tross alt du som skal bo der:) 

• Liker 1
Gjest Lunaris
Skrevet

Alt går an, er ditt hjem, ikke en møbelkatalog… 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...