AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #21 Skrevet 12. mai 2022 En vanlig misforståelse er at man blir mer utslitt av å trene. Det er tvert imot; man får MER energi av å trene. Men man må investere noe først. Tenk på det som en investering i egen helse, allier deg med kjæreste/samboer/ektefelle-finn noe du liker og sett i gang! Anonymkode: b9947...8c0
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #22 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er en sliten småbarnsmor som jobber turnus som sykepleier. Merker jeg er i meget dårlig form, får hjertebank og høy puls, samt blir tungpustet ved lite anstrengelse (les: gå opp en trapp eller gå litt fort på tur). Ser de generelle anbefalingene til fhi er at man skal være aktiv 150-300 minutter i uka, samt trene styrke 2 ganger i uka. Men jeg skjønner ikke når man skal få tid til dette? Greit, jeg kan finne tid til å trene styrke et par dager i uken, men å gå lange turer hver dag har jeg hverken tid eller energi til etter en hektisk dag på jobb, eller før/etter kvelds- og nattevakter. Skal det være så vanskelig å holde seg i form for helsa sin del? Hvordan gjør dere andre det? Anonymkode: 47166...289 Jeg bare går så mye som mulig, og trener styrke 2-3 dager i uka. Noen ganger så rekker jeg bare trening 1 gang i uka også, men det går helt fint! Fokuserer mest på kostholdet. Anonymkode: 1a22b...ce2 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #23 Skrevet 12. mai 2022 Det må faktisk bare prioriteres. Vil man det nok så går det. Jeg er oppe halv 5 nesten hver dag for å trene før resten står opp. Ellers må det bli sett på kvelden, eventuelt rett etter middag hvis gubben tar ungene. Det passer aldri, man må bare gjøre det likevel. Anonymkode: 75f35...a07
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #24 Skrevet 12. mai 2022 Hadde prioritert styrketrening. Da blir hverdagen på jobb fort enklere også da du har styrken til det. Men som andre sier, først søvn og riktig kosthold. Anonymkode: f2858...cc2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #25 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det må faktisk bare prioriteres. Vil man det nok så går det. Jeg er oppe halv 5 nesten hver dag for å trene før resten står opp. Ellers må det bli sett på kvelden, eventuelt rett etter middag hvis gubben tar ungene. Det passer aldri, man må bare gjøre det likevel. Anonymkode: 75f35...a07 Hvorfor må man bare gjøre det likevel? Det er da mange som lever veldig godt uten å stresse med å få trent? Anonymkode: e7bf8...3af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå