Gå til innhold

Er i dårlig form, men hvordan få tid til å trene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En vanlig misforståelse er at man blir mer utslitt av å trene. Det er tvert imot; man får MER energi av å trene. 

Men man må investere noe først. Tenk på det som en investering i egen helse, allier deg med kjæreste/samboer/ektefelle-finn noe du liker og sett i gang! 

Anonymkode: b9947...8c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er en sliten småbarnsmor som jobber turnus som sykepleier. Merker jeg er i meget dårlig form, får hjertebank og høy puls, samt blir tungpustet ved lite anstrengelse (les: gå opp en trapp eller gå litt fort på tur). 

Ser de generelle anbefalingene til fhi er at man skal være aktiv 150-300 minutter i uka, samt trene styrke 2 ganger i uka. Men jeg skjønner ikke når man skal få tid til dette? Greit, jeg kan finne tid til å trene styrke et par dager i uken, men å gå lange turer hver dag har jeg hverken tid eller energi til etter en hektisk dag på jobb, eller før/etter kvelds- og nattevakter. 

Skal det være så vanskelig å holde seg i form for helsa sin del? 

Hvordan gjør dere andre det?

Anonymkode: 47166...289

Jeg bare går så mye som mulig, og trener styrke 2-3 dager i uka. Noen ganger så rekker jeg bare trening 1 gang i uka også, men det går helt fint!  Fokuserer mest på kostholdet.

Anonymkode: 1a22b...ce2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det må faktisk bare prioriteres. Vil man det nok så går det. Jeg er oppe halv 5 nesten hver dag for å trene før resten står opp. Ellers må det bli sett på kvelden, eventuelt rett etter middag hvis gubben tar ungene. Det passer aldri, man må bare gjøre det likevel.

Anonymkode: 75f35...a07

AnonymBruker
Skrevet

Hadde prioritert styrketrening. Da blir hverdagen på jobb fort enklere også da du har styrken til det. 

Men som andre sier, først søvn og riktig kosthold.

Anonymkode: f2858...cc2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det må faktisk bare prioriteres. Vil man det nok så går det. Jeg er oppe halv 5 nesten hver dag for å trene før resten står opp. Ellers må det bli sett på kvelden, eventuelt rett etter middag hvis gubben tar ungene. Det passer aldri, man må bare gjøre det likevel.

Anonymkode: 75f35...a07

Hvorfor må man bare gjøre det likevel? Det er da mange som lever veldig godt uten å stresse med å få trent?

Anonymkode: e7bf8...3af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...