Gå til innhold

Dugnad i barnehagen, få stiller opp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I år var det ca 20 foreldre som stilte opp av i alt 120 foreldre. Alltid de samme som møter opp. Kjenner jeg blir så irritert når de samme velger å droppe det hvert år. 

Noen som sliter med det samme i sine barnehager? Lurer på om nesten ingen møter om noen år, da det blir færre og færre hvert år..

Anonymkode: 3940c...208

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare til å bli vandt til det, dessverre. 

Anonymkode: 953fd...0aa

• Liker 1
Skrevet

Det er ofte en grunn til at enkelte ikke stiller opp. Fysisk/psykisk sykdom.

Er sikkert noen av de som gir faen også..

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er gjerne dem som ikke bryr seg.

Men det er også de som ikke har tid eller energi til å stille opp.

Det er mange av oss som har usynlige sykdommer som tapper oss for energi. Man har er tilsynelatende «normalt» liv, men man har ikke overskudd til alt.

Anonymkode: 821ce...b08

• Liker 8
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Mange er alene med barna. Mange jobber turnus. Personlig har jeg ingen å spørre som kan passe å legge mine to småbarn, en hadde gått, men ikke to. 

Anonymkode: 175ab...b86

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Generelt ønsker jeg å betale meg ut av dugnader og er villig til å betale mer for å ha en vaktmester gående. Jeg ønsker å bruke min fritid på andre ting enn dugnad i sameiet, i barnehagen, på skolen, i idretten osv. 

Dermed møter jeg heller ikke opp på dugnader. 

Endret av dyptvann
  • Liker 27
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi betaler for barnehage. Vi skal da ikke i tillegg måtte jobbe gratis, dette er ikke et frivillig idrettslag. Sorry. 

Anonymkode: 1eff9...30b

• Liker 37
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

I vår barnehage må alle skrive seg på en liste med oppgaver. De som ikke kan får utdelt andre oppgaver som må gjøres innen en tidsfrist. Ingen får lov å sluntre unna. Fungerer kjempefint! Det serveres også pizza og øl på dugnaden, kan hende det hjelper litt på motivasjonen 😊

Anonymkode: f2eb9...853

• Liker 12
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vi betaler for barnehage. Vi skal da ikke i tillegg måtte jobbe gratis, dette er ikke et frivillig idrettslag. Sorry. 

Jeg visste ikke at dugnad i barnehage var en greie engang. Hva i alle dager. Man betaler jo for en barnehage. Enig med AB her.

Gjelder dette kun offentlige barnehager, kanskje?

Endret av Ost
  • Liker 7
Skrevet

vanlig i private barnehager hos oss ihvertfall

- synes det er koselig å jeg - lære å kjenne foreldrene til de andre barna også. blir jo litt skravling over rakningen å

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke i det hele tatt hvorfor man skal delta i en dugnad. Det er kjemperart, man betaler jo mye for tjenesten, og i tillegg betaler staten enda mer for tjenesten via skattepenger. Barnehagene må da selv fikse det. Er ikke slik at det blir holdt dugnader for å gjøre rent i legekontorer eller på busser heller. Så hvorfor da barnehager? 

Anonymkode: 7d30f...75f

• Liker 19
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt unaturlig med dugnad i barnehagen. 

Anonymkode: 47517...4ff

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dugnader var noe av det koseligste vi hadde i barnehagen. Det var viktige ettermiddager/kvelder for foreldresamholdet. Det ble grillet pølser og spist kaker mens foreldre bygget, malte, kostet og rakte ute.  I årene jeg hadde barn i barnehagen ble det bygget en lekebåt, en gapahuk og flere lange benker. 

Alle som maser om sosial angst, hvorfor får dere egentlig barn når dere ikke kan oppdra de til å være blant folk. 

Anonymkode: c308d...76c

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde dugnad i går, 25 voksne og det går ca 30 barn i barnehagen. Siden noen har 2 barn så var vel det bortimot 100% oppmøte. Litt mer samhold på bygda kanskje.

Anonymkode: d37b2...5c2

• Hjerte 6
Skrevet

Typisk foreldre på høyresiden. Bør være krav om oppmøte.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Mange er alene med barna. Mange jobber turnus. Personlig har jeg ingen å spørre som kan passe å legge mine to småbarn, en hadde gått, men ikke to. 

Anonymkode: 175ab...b86

Samme her. Får ikke deltatt på foreldremøter engang🙈 Hadde vel forventa det skulle vært tilrettelagt for at vi aleneforeldre kunne deltatt også men.. 

Anonymkode: 992c7...711

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dugnader var noe av det koseligste vi hadde i barnehagen. Det var viktige ettermiddager/kvelder for foreldresamholdet. Det ble grillet pølser og spist kaker mens foreldre bygget, malte, kostet og rakte ute.  I årene jeg hadde barn i barnehagen ble det bygget en lekebåt, en gapahuk og flere lange benker. 

Alle som maser om sosial angst, hvorfor får dere egentlig barn når dere ikke kan oppdra de til å være blant folk. 

Anonymkode: c308d...76c

Hvem passer barna når dette skjer da?! 

Anonymkode: 992c7...711

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (7 minutter siden):

Typisk foreldre på høyresiden. Bør være krav om oppmøte.

Hvorfor det? Skal det være krav til oppmøte på dugnad på legekontorer, skoler, offentlig transport, NAV-kontoret osv? 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Ost skrev (29 minutter siden):

Jeg visste ikke at dugnad i barnehage var en greie engang. Hva i alle dager. Man betaler jo for en barnehage. Enig med AB her.

Gjelder dette kun offentlige barnehager, kanskje?

I tillegg strider jo dette mot makspris for barnehager. Gratis arbeid er også arbeid, som da kommer i tillegg til prisen. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

barnehagen tjener vel såpass fett, at foreldrene egentlig ikke behøver å utføre masse gratis arbeid for dem. 

Anonymkode: bd9bf...924

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...