Gå til innhold

Hva kan man forvente av fastlegen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet de har det travelt og de har masse pasienter  og jeg er ikke unik.  Men  når jeg blir bett om å bestille time av legen pga kronisk sykdom som jeg  har hatt en stund . Det var faktisk denne legen som ga meg denne diagnosen.   For det først lurte han på hvorfor jeg var der ? Hvem som hadde gitt  meg denne diagnosen? Ingen råd om ting rundt sykdommen ( jeg finner faktisk  mere ut på nett og ser han Google om diagnosen selv) mulig justering av  medisin.   Glemmer også å skrive ut medisin. Ser ikke på resultat av blodprøver for de tar jeg når jeg drar .  Timen er 2 min ca.  Vil helst ikke at jeg sier så mye vil bare  ha meg ut.   Er dette normalt ? Er alle leger sånn nå? 

Anonymkode: c5098...f60

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet de har det travelt og de har masse pasienter  og jeg er ikke unik.  Men  når jeg blir bett om å bestille time av legen pga kronisk sykdom som jeg  har hatt en stund . Det var faktisk denne legen som ga meg denne diagnosen.   For det først lurte han på hvorfor jeg var der ? Hvem som hadde gitt  meg denne diagnosen? Ingen råd om ting rundt sykdommen ( jeg finner faktisk  mere ut på nett og ser han Google om diagnosen selv) mulig justering av  medisin.   Glemmer også å skrive ut medisin. Ser ikke på resultat av blodprøver for de tar jeg når jeg drar .  Timen er 2 min ca.  Vil helst ikke at jeg sier så mye vil bare  ha meg ut.   Er dette normalt ? Er alle leger sånn nå? 

Anonymkode: c5098...f60

Ville byttet fastlege.

Har værr borti lignende fastlege selv,og byttet straks.

Skrevet

Alle leger er ikke slik men er jo mye dritt der og som alle andre steder, noen liker jobben sin bedre enn andre. 

Jeg forventer at en fastlege skal høre problemet og gjør nødvendige undersøkelser og bestille de blodprøvene som trengs, det er jo et minstekrav. Hvis du er kronisk syk så er du og mer avhengig av en skikkelig lege så kanskje du skal prøve å få byttet til en annen, kanskje en med et bedre rykte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...