Gå til innhold

Matematikkeksamen vgs - mulig å stå ved å plukke ut et fåtall temaer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på, rent hypotetisk. Si R1 eksamen for eksempel. Kan man klare å karre til seg en 2-er på denne bare ved å lære seg et par ting fra boka/pensum? Da mener jeg at man ignorerer flere læringsmål, men kun lærer seg noe som "alltid" kommer på eksamen? Hva ville du i så fall satset på å lært? 

Anonymkode: 39cc6...f39

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Hva gjør du om du ikke klarer de oppgavene også? 

Anonymkode: d9d1c...600

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Alle emnene må være bestått for å få 2. 

Anonymkode: 6efca...3b4

AnonymBruker
Skrevet

Tror dere misforstår spørsmålet mitt. Jeg lurer på om noen har lært seg et par utvalgte emner i R1 og vært "heldig" å stått på privatisteksamen (fått 2). Jeg skal ikke gå på skolen, og må derfor ikke bestå alle læringsmål, det er ikke snakk om standpunktkarakter, men eksamenskarakter. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei er fortsatt svaret. 

Skrevet

Ja, selvfølgelig er det mulig. 

Når det gjelder tema vil jeg ikke gi noen anbefaling og det er heller ingen metode jeg vil anbefale. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei er fortsatt svaret. 

Helt supert hvis du begrunner svaret, og forteller litt om bakgrunnen til at du sier nei. Har du nylig tatt denne eksamen selv? Er du lærer i dette faget? 

Skrevet

Er ikke alle matte karakterer basert på antall poeng du klarer å få? For eksempel 20 poeng gir karakteren 2, mens 30 gir karakteren 3 osv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Knoot skrev (Akkurat nå):

Er ikke alle matte karakterer basert på antall poeng du klarer å få? For eksempel 20 poeng gir karakteren 2, mens 30 gir karakteren 3 osv. 

Jo, læreren har jo på forhånd bestemt hvor mye hver oppgave skal telle. Så da lurer jeg jo på; hvis man klarer, si 1-2-3 oppgaver, om det er nok til å få en 2-er.. 

Skrevet

Det høres for lite ut til å få 2, i det tilfellet må du faktisk klare de vanskeligste og mest omfattende oppgavene som hver gir 10+ poeng. I realiteten skal det vel gå, men det er svært risikabelt å basere seg på kunne godt noen temaer eller kunne greit mange temaer. Det er mulig å plukke poeng her og der selv om du ikke klarer alt i en hel oppgave. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt r1 som privatist i fjor. Og fikk en 2er. Veldig fornøyd. Jeg jobbet mye med gamle eksamensoppgaver, men ville anbefale deg å sette godt inn i del 2 , der kan du hente inn mange poeng. Lær deg hvordan man bruker geogebra og cas. Og på del 1, man må kunne formelregelen. Hvis du klarer/ kan alle formelen, da skal det gå bra. Jobb mye faget og bruk tida godt på eksamensoppgaver. Det er nest alt likt. 

Masse lykke til.

Anonymkode: eb8bd...2b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klarer du Oppgave 1, 2 og 3 på del 1 (R1), har du allerede bestått.. fokuser mye på del 2, og lær deg hva som kommer igjen for hvert år på eksamen. 
å få 2er på R1 eksamen er helt mulig!

Anonymkode: e984e...223

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...