Gå til innhold

Vi kvinner er selvstendige og stiller høyere krav: Er det synd på de mennene som blir "valgt bort"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, er det det? Ble litt inspirert av en annen debatt her inne om disse mennene hadde det enklere før. 

Nå idag kan man jo bli sjokkert over disse typisk husmødrene og deres rolle i samfunnet, Heldigvis har mye skjedd siden den gang. Vi ser flere og flere kvinner i prestisjetunge studier og yrker. Vi stiller mer og mer krav og vi er selvstendige, akkurat som mennene.

Men jeg lurer på. Er det synd på disse mennene "som blir valgt bort"? Og hvorfor blir de egentlig valgt bort?

Anonymkode: 8ab20...c55

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Hvorfor? Fordi de stiller latterlige krav, men har nesten ingenting å tilby selv.

Hvorfor skal kvinner gjøre alt av husarbeid når vi jobber like mye og tjener mer?

Anonymkode: c2a1d...455

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

De blir valgt bort fordi de ikke har noe å tilby, helt enkelt. I "gamle dager" var kvinner avhengige av menn for å få det til å gå rundt økonomisk, det er vi ikke nå lengre så da gidder vi ikke å ta til takke med første og beste som kommer rekende forbi. Synes slett ikke synd på de, det er virkelig på tide at det stilles krav til menn hvis de ønsker et forhold. Ja, utover det å være mann da, som åpenbart var nok før i tiden.

Anonymkode: 43825...525

• Liker 36
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Må jo se litt på hvorfor de blir valgt bort, jeg har i hvert fall valgt bort noen veldig umodne og late menn i hvert fall. 

Anonymkode: 0d7f2...eee

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes forhold er for krevende, så holder meg unna.

- Mann

Anonymkode: 306e7...058

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

nei

Anonymkode: ef7fe...915

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, er det det? Ble litt inspirert av en annen debatt her inne om disse mennene hadde det enklere før. 

Nå idag kan man jo bli sjokkert over disse typisk husmødrene og deres rolle i samfunnet, Heldigvis har mye skjedd siden den gang. Vi ser flere og flere kvinner i prestisjetunge studier og yrker. Vi stiller mer og mer krav og vi er selvstendige, akkurat som mennene.

Men jeg lurer på. Er det synd på disse mennene "som blir valgt bort"? Og hvorfor blir de egentlig valgt bort?

Er like mye synd på prestisjeutdanning damene som blir brukt som tømmehull uten å noen gang få forhold 

Anonymkode: b12a0...804

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Menn hadde det heller ikke enklere før, i enkelte samfunn var det faktisk bare 1 mann per 17 kvinne som fikk barn. Hva tror du skjedde med alle de andre mennene? 

Ingen, hverken menn eller kvinner, trenger å "ta til takke" med en noen som ikke kommer til å bidra til noe særlig positivt i livet. Når jeg ser på mine single venninner og møter på utvalget deres skjønner jeg veldig godt at de heller er single. Det er nok av menn som er kontrollerende, skal presse seg til sex (enten direkte truende, men også "buhu, vi har jo aaldri sex 😭"), har problemer med rus/alkohol eller andre ting, som gjør at det kanskje er lettere å leve livet uten dem. Eller som man enkelt og greit bare ikke matcher med.

• Liker 21
Skrevet

Ja, det er synd. Et samfunn med mange single og uønskede menn er ikke et stabilt og produktivt samfunn.

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
LillEve skrev (1 minutt siden):

Hva tror du skjedde med alle de andre mennene? 

De ble drept i krig, ulykker osv 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at kvinner nok blir litt offer for egne krav også, så begge kjønn taper sikkert på det, eventuelt begge 'dodged a bullet'. Det er jo ikke utelukkende positivt med for høye krav heller. Det beste er nok å finne den rette balansen. Og på det området ser det jo ut som en del sliter...

Anonymkode: 43c2e...9bd

• Liker 6
Skrevet
matsats skrev (Akkurat nå):

Ja, det er synd. Et samfunn med mange single og uønskede menn er ikke et stabilt og produktivt samfunn.

Mange av disse mennene kunne helt sikkert ha gjort en innsats og jobbet med seg selv for å bli en mer attraktiv partner. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner klarer seg uten menn, menn klarer seg ikke uten kvinner🤣

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kvinner klarer seg uten menn, menn klarer seg ikke uten kvinner🤣

Hvem er det som leverer maten i butikken og legger  innlagt vann i hus?

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvem er det som leverer maten i butikken og legger  innlagt vann i hus?

En sjåfør og rørlegger.

• Liker 19
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En sjåfør og rørlegger.

Og hvilket kjønn er disse?

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror du ikke vi kvinner hadde klart dette like godt?

• Liker 22
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Min forrige rørlegger var kvinne. Sjåføren min fra ODa og Meny varierer, men jeg har ved flere anledninger hatt kvinner som har levert den.

Også har jeg ( gisp! En kvinne!) egen kjøkkenhage hvor jeg dyrker ting og fryseren full av slakt fra jakt som jeg har vært på. 

Anonymkode: 654ea...88d

• Liker 26
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg synes forhold er for krevende, så holder meg unna.

- Mann

Anonymkode: 306e7...058

Hvordan krevende, tenker du?

Ja, et forhold må både gi og få. Men jeg føler det er en del av livet som gjør det verdifullt og godt. Livet er ikke bare godt, men det er det ikke uansett hvilken situasjon man er i. 

Man kan velge vekk det som er så krevende. Men er det et godt liv, da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke kjønnsbestemt. Finnes både menn og kvinner som innehar disse yrkene.

Men for å snu på det: Vi kvinner trenger ikke å velge en mann fordi han kan levere maten eller fikse vannet. Det kan vi få noen til å gjøre for oss, som i de som er rørleggere.

• Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...