Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært kjæreste av og på med en mann i tre år nå. Når ting er bra er de helt fantastiske. Vi passer perfekt og har det nydelig sammen. Men.. og det er et stort men. Han har en jobb med enormt mye press, og (som jeg har forstått etterhvert) en tendens til å bli litt deprimert… 

I jula gikk ting ikke bra. Vi tok en lang pause. Jeg datet andre, prøvde å komme videre.  Men etter hver date bare savnet jeg han mer. Jeg tok kontakt med han, og han ble veldig glad. Vi møttes og fyrverkeriet var i gang. Vi lå i sengen sammen og koste lenge, kyssene hans er perfekte, vi tekstet hele tiden,  vi dro ut og spiste, gikk på turer, reiste vekk litt.. Jeg svevde på skyer. 

Etter en helg vi var vekk gjorde jeg noe dumt. Jeg ble usikker på hva han ville videre og vi hadde en krangel.. En venninne hadde nemlig sett han ute med en annen dame. Dette kom dessverre samtidig med en stor ting på jobb. Han virket til å bli deprimert igjen.. Jeg sluttet å få meldinger fra han, han har stoppet å være fysisk, han flørter ikke.. Vi møtes, men det er ganske kaldt. 

Synes det er umulig å vite om han er deprimert, om han bare er lei av meg eller dater noen andre. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Er han deprimert må jeg jo forsøke å være der for han. Dater han en annen må jeg komme meg vekk fort som svint. Er det noen som har vært i noe lignende? 

Anonymkode: 89ace...03f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har vært i klørne på ham i tre år nå… Er det ikke på tide å gi slipp? 

Du burde la ham gå og heller begynne å date andre og finne deg noe mer fast og stabilt. 

Anonymkode: b9813...6bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han hekter deg, det er derfor du blir så ekstatisk når du endelig er sammen med ham, endelig får du en liten smak av det du har så lyst på.

Er du blitt romantisk involvert i en annen og opplever spenning og glede og håp om kjærlighet, så er du også åpen, mottakelig og sårbar. Når den andre begynner å forholde seg uforutsigbart til deg etter å ha vært ganske så påkoblet og varm i begynnelsen, vil du være tilbøyelig til å henge på alt du kan for å oppnå det du har fått noen doser av: Nærhet, varme, oppmerksomhet. Du vet at det finnes der, og du tror at du kan få mer av det hvis du gjør de riktige tingene, hvis du bare greier å knekke koden, er utholdende nok, tilpasser deg.

https://psykologisk.no/2015/03/hekta-pa-et-hap-om-kjarlighet/

Anonymkode: 9c6ac...2c5

AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Er han deprimert må jeg jo forsøke å være der for han.

Nei, det må du så aldeles ikke. Dersom konsekvensen av hans angivelige periodiske depresjon er at han behandler deg dritt og dater andre, så skal da for pokker ikke du stille opp for han!? 

DU skal ta vare på deg selv, slutt å tenk at du må redde han! Jeg kastet bort så umåtelig mye tårer og energi for å være der for en som var deprimert, da jeg var ung. Jeg torte rett og slett ikke å gå fra han selv om han behandlet meg dritt, fordi han var så deprimert. Enden på visa var av og på i lange tider, før han plutselig datet en ny dame, og kastet meg ut. Et par måneder senere angret han tydeligvis, og begynte å mase på at jeg måtte komme tilbake igjen, og denne gangen var jeg helt sikker på at jeg ikke ville. Endte med et selvmordsforsøk fra hans side, for å prøve å true meg tilbake. Det ble veldig tydelig for meg at han hadde alt annet enn omsorg for meg, i alle fall. 

Du har sett han med andre damer, og han behandler deg som luft når det passer han. Hadde han vært oppriktig glad i deg, så hadde han ikke gjort det. Man behandler ikke de rundt seg på den måten selv om man er deprimert pga noe på jobb. Da bytter man jobb, da. 

Vær så snill å finn deg en som ikke er deprimert, en som ikke behandler deg som luft, og en som kan tilføre glede og trygghet i hverdagen din. Jeg lover deg at det skaper en mye bedre hverdag for deg, og jeg lover deg at sorgen man føler etter en avslutning kun er midlertidig. ❤️

Anonymkode: f3975...a3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts. her 

Jeg synes dette er skikkelig vanskelig. Har aldri hatt det slik med noen før. Vi er i 40 årene, og jeg har vært i flere lange forhold tidligere.. men med han er ting bare annerledes. Ting er mye sterkere, dypere og finere. 

Men så får han disse mørke periodene sine.. og de skremmer meg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre av dem, eller hvordan jeg skal forstå dem. 

Hun andre dama var en barndomsvenninne jeg vet hvem er, men jeg ble jo nervøs når en av mine venninner sier han er ute med andre.. 

Anonymkode: 89ace...03f

AnonymBruker
Skrevet

Seriøst, av og på i TRE ÅR? Etter tre år burde man jo i utgangspunktet bo sammen, med mindre man planlegger å være særbo resten av livet. Og i hvert fall ha avklart om man er i et forhold eller ikke. Og nei, du må overhodet ikke "være der for ham" dersom han er deprimert, og særlig ettersom han ikke en gang kan forplikte seg til deg på en ordentlig måte. Du skylder ham ingenting

Anonymkode: f571f...4dd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han hekter deg, det er derfor du blir så ekstatisk når du endelig er sammen med ham, endelig får du en liten smak av det du har så lyst på.

Er du blitt romantisk involvert i en annen og opplever spenning og glede og håp om kjærlighet, så er du også åpen, mottakelig og sårbar. Når den andre begynner å forholde seg uforutsigbart til deg etter å ha vært ganske så påkoblet og varm i begynnelsen, vil du være tilbøyelig til å henge på alt du kan for å oppnå det du har fått noen doser av: Nærhet, varme, oppmerksomhet. Du vet at det finnes der, og du tror at du kan få mer av det hvis du gjør de riktige tingene, hvis du bare greier å knekke koden, er utholdende nok, tilpasser deg.

https://psykologisk.no/2015/03/hekta-pa-et-hap-om-kjarlighet/

Anonymkode: 9c6ac...2c5

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke bra for deg ❤ Av og på blir aldri noe av . Been there,done that...4 years. 

Dessuten er forholdet toxic.  Ta heller et år med litt sorg over det som aldri var eller ble ,fremfor 2 nye år med limbo og ytterligere seigpining.  

Du vil være glad for sluttstrek fortere enn du aner. Tro meg 🌹

Anonymkode: 1afcf...f81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...