Gå til innhold

endre på kosthold(hjelp!)

Fremhevede innlegg

Gjest missyellow
Skrevet

Kan jeg slanke meg uten å trene noe særlig..? Jeg står opp 10 om morgenen..jobber fra 12 til 6, så gidder jeg ikke å gjøre mye etter jobb.. kanskje bare noen sit ups eller noe.. men jeg har tenkt å forandre mye på kostholdet.. men spørmålet er hva jeg må kutte ut, hva må jeg spise mer av og hvor mange ganger om dagen tillpasset etter min "arbeidsdag".. jeg får ta lunsj på jobben når jeg vil.. har noen noe forslag til hva jeg skal gjøre, eller forslag til "matprogram for dagen" jeg har ingen peiling :tristbla: hehe, takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og hvor mange ganger om dagen må jeg spise tillpasset etter min arbeidsdag.. ?( skrev feil i første:)

Skrevet

Det som er dumt er at hvis du bare spiser mindre uten å trene så er det mye vanskeligere å holde vekten.

Kan du ikke stå opp litt tidligere og trene om morgenen da?

Gjest missyelow
Skrevet

men jeg plages med søvnproblemer..derfor vil jeg sove lengst mulig når jeg kan.. derfor min arbeidstid er satt fra 12 og utover..men etterhvert kan jeg klare å dra på trening..er jo medlem i 3t.. så må jeg trene så gjør jeg det! Men noen som kan svare meg om matspørsmålet?^^

Skrevet

Spis litt hver 3-4 time. Dette holder både forbrenningen igang og hormonene i sjakk. Mange kvinner har ofte hormonell ubalanse av at de spiser for skjelden. Dessuten holdes også blodsukkeret jevnt, og ikke høyt og lavt som det blir hvis man lar det gå over 4 timer mellom måltidene.

Drikk vann og te (helst urtete, rooibos (uten koffein), men også hvit/grønn/sort te uten sukker) for å rense "systemet". NB! husk å drikke ett glass vann pr glass te - te er nemlig vanndrivende, og du kan bli dehydrert hvis du ikke etterfyller.

Spis mer fiber. Sjekk kostfiberinnhold på embalasje. Fullkorn er bra og holder deg mett lenge. Kutt ned på fettet. Kjøp f.eks mager ost, skinke eller kalkun istedet for f.eks salami. Karbonadedeig/kyllingkjøttdeig istedet for kjøttdeig. Spis mer av gode fettstoffer - nøtter, laks, makrell i tomat osv. Fyll på med frukt og grønnsaker. I tillegg til vitaminer og mineraler får du mer fiber - godt for tarmen og holder deg mett lenger. Prøv å tenke over at det du spiser og drikker skal være så nært naturen som mulig; det vil si så lite bearbeidet som mulig.

Prøv å gå mer hvis du ikke liker eller har tid til å trene. Gå i trapper istedet for heis. Vask huset litt oftere enn før. Kort sagt rør deg mer. Når overskuddet går opp, får du også mer energi til å trene. Bedre å ta 10 sistups en dag enn ingen.

Ikke gi opp hvis en dag ikke er perfekt i forhold til endringene. Mange små skritt på veien gir også resultat. Det er mye bedre å gå ned 8 kg på et år enn på en uke. Da er sjansen for at du holder vekta større - det er nemlig vanene man vil endre.

Alt dette har fungert ypperlig for meg. Ikke bare holder jeg meg på idealvekten min, men jeg føler meg også mer levende. (Dessuten fryder jeg meg stort over at jeg ikke lenger er sukkeravhengig, og dermed ikke lenger støtter en industri som får mafian på sicilia virke som mors beste barn. )

Skrevet

Trening hjelper blant mye annet på nettopp søvnproblemer ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...