AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #1 Skrevet 12. mai 2022 Får melding om at han har fått et jobb tilbud og derfor ikkr kan ha de i helgen. Jeg har en ganske hektisk helg, med en del ting jeg skal som jeg nå ikke kan som jeg hadde dett frem til. Hvordan håndtere? Anonymkode: 0ce52...bad
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #2 Skrevet 12. mai 2022 Du kan ikke gjøre annet enn å skaffe barnevakt. Hvis far ikke vil kan ingen tvinge ham. Anonymkode: df92a...9fd 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #3 Skrevet 12. mai 2022 Lite du kan gjøre. Men du kan jo fortelle han hvor store problemer han lager. Det er jo egentlig han som burde fikse barnevakt. Anonymkode: 2bc75...757 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #5 Skrevet 12. mai 2022 Da må jo han ordne barnevakt! Selvsagt! Hvorfor skal noen alltid la andre ordne opp for seg. Blir helt feil. Anonymkode: ecc71...ee6 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #6 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du kan ikke gjøre annet enn å skaffe barnevakt. Hvis far ikke vil kan ingen tvinge ham. Anonymkode: df92a...9fd Hvis mor ikke vil kan ingen tvinge henne. Far's unger, hans problem å skaffe barnevakt. Anonymkode: 0b3b1...c7b 3 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #7 Skrevet 12. mai 2022 Dette blir hans problem. Han må skaffe barnevakt for seg, da han ikke kan ha de. Hva får han til å tro at han plutselig kan skifte jobb og ikke kan ha barn? Det er ikke slik det fungerer her i livet. Anonymkode: b069e...c08 1 3
MollyJones Skrevet 12. mai 2022 #8 Skrevet 12. mai 2022 Hei, jeg har lagt planer i helgen - så da blir det din oppgave å finne barnevakt - på samme måte som jeg måtte gjort om jeg måtte jobbe den helgen de var hos meg. Det er helt greit at du spør meg om hjelp, men denne helger går det ikke for meg. - Men så spiller jo også kontekst og samarbeidsklima ellers inn. Sliter han veldig med penger og jobb for tiden? Er det en sjanse han virkelig burde gripe? Har han noen andre å spørre? Spør du han mye om hjelp? Har han gjort dette før? etcetc. Noen ganger kan man strekke seg for andre, mens andre ganger bør man sette foten. Vanskelig for oss å vite hva du burde gjøre når vi ikke kjenner hele saken. 6 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #9 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hvis mor ikke vil kan ingen tvinge henne. Far's unger, hans problem å skaffe barnevakt. Anonymkode: 0b3b1...c7b Hvis han ikke henter barna, hva gjør mor da? Hvis hun prøver å levere og han ikke er hjemme, hva gjør mor da? Anonymkode: df92a...9fd 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #10 Skrevet 12. mai 2022 I tråden her ser vi mennesker som aldri skulle hatt barn. "Din helg, ditt problem" Hva med barnet? Man bruker altså barna mot hverandre. Kjære håpløse foreldre som ikke klarte å ha et forhold sammen med barn: Dere skal leve etter barnets beste! Hva er det beste for barnet? At du nekter å ta barnet pga den andre ikke kan eller vil? NEI! Om den ene ikke vil/kan, må du stille opp. Sånn er det bare. Man må strekke seg 100% for barna, du har tross alt selv valgt å få barn. De er nr.1 i livet ditt, uansett. Anonymkode: ca4d4...2b2 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #11 Skrevet 12. mai 2022 Hadde svart at han har allerede avtalt samvær, og pga det har du andre planer og heller ikke mulighet til å ha barna. Det er ikke bare hans liv samværet skal tilpasses. Så da må han enten ha de eller ordne barnevakt. Ellers vil det få konsekvenser for videre samvær. Har også en sånn barnefar og du må bare sett hardt mot hardt, ingenting annet som fungerer Anonymkode: a0701...96c 1
Amossa Skrevet 12. mai 2022 #12 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): I tråden her ser vi mennesker som aldri skulle hatt barn. "Din helg, ditt problem" Hva med barnet? Man bruker altså barna mot hverandre. Kjære håpløse foreldre som ikke klarte å ha et forhold sammen med barn: Dere skal leve etter barnets beste! Hva er det beste for barnet? At du nekter å ta barnet pga den andre ikke kan eller vil? NEI! Om den ene ikke vil/kan, må du stille opp. Sånn er det bare. Man må strekke seg 100% for barna, du har tross alt selv valgt å få barn. De er nr.1 i livet ditt, uansett. Anonymkode: ca4d4...2b2 Takk! Akkurat sånn er det. Når man er forelder så må man makte å sette seg selv og egne følelser til side. Uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #13 Skrevet 13. mai 2022 Amossa skrev (10 timer siden): Takk! Akkurat sånn er det. Når man er forelder så må man makte å sette seg selv og egne følelser til side. Uansett. Helt riktig. Men dagens superegoistiske foreldre tror de skal ha BARNEFRI! De skal ha EGENTID! Hallo, på tide å våkne opp. Anonymkode: ca4d4...2b2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #14 Skrevet 14. mai 2022 Her er det riktige svaret : Hvis far har samvær denne helgen, er det en bindende avtale. Han må ordne barnevakt selv. Med mindre force majour oppstår. Dvs sykdom som hindrer han i å ta vare på, feks covid eller lignende, dødsfall, naturhendelser. Stå på ditt, han har foreldreansvar! Anonymkode: a7b7f...dba
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #15 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her er det riktige svaret : Hvis far har samvær denne helgen, er det en bindende avtale. Han må ordne barnevakt selv. Med mindre force majour oppstår. Dvs sykdom som hindrer han i å ta vare på, feks covid eller lignende, dødsfall, naturhendelser. Stå på ditt, han har foreldreansvar! Anonymkode: a7b7f...dba Og jeg synes far her er en drittsekk om han prioritere bort barnet. Håper ikke dere krangler over ungen Anonymkode: a7b7f...dba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå