Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en fysisk jobb, og jeg har MS. Trenger å omskolere meg, og jobben skal da ikke være for tung. Men jeg har ikke mye skole bare ungdomsskole og fagbrev, så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Tenk om jeg ikke klarer det? Jeg er ikke kresen og jeg trives som ugresset jeg. Det er ikke så farlig hvor! 

Trenger noen råd og tips til hva jeg kan studere. Jeg er ikke veldig syk men jeg vil finne noe nå med tanke på fremtiden. Jeg vil føle meg så mye tryggere sånn.

Anonymkode: cfbbd...a51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med noe innen IT? 😁

AnonymBruker
Skrevet

Ta studiekompetanse og bachelor som sosionom. Jobbe som saksbehandler i feks i barmevernet eller feks med flykninger? Eller hva med feks likemannsarbeid?:)

Anonymkode: 880c9...d1c

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har en fysisk jobb, og jeg har MS. Trenger å omskolere meg, og jobben skal da ikke være for tung. Men jeg har ikke mye skole bare ungdomsskole og fagbrev, så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Tenk om jeg ikke klarer det? Jeg er ikke kresen og jeg trives som ugresset jeg. Det er ikke så farlig hvor! 

Trenger noen råd og tips til hva jeg kan studere. Jeg er ikke veldig syk men jeg vil finne noe nå med tanke på fremtiden. Jeg vil føle meg så mye tryggere sånn.

Anonymkode: cfbbd...a51

Regnskapsfører?

Anonymkode: 980b1...c88

AnonymBruker
Skrevet

Hva interesserer du deg for? :)

Forøvrig så skal du ikke tenke at 'du har så lite skole, hva hvis du ikke får det til?'.

Jeg tok selv påbygg til generell studiekompetanse i voksen alder, og jeg gruet meg selvsagt til å begynne på skole i voksen alder. Ikke var jeg klassens/lærerens yndling i ungdommen, heller. Men det har virkelig gått over all forventning, og jeg gikk ut med nest best resultat av 110 elever. DET hadde jeg ikke trodd før jeg begynte! :) Noen år på baken gjør noe med oss, og jeg syns jeg lærte utrolig mye om meg selv ved å ta opp skole i voksen alder. Kanskje det blir sånn for deg, også? :)

i etterkant har jeg valgt etter interesser, men hva jeg interesserte meg for var noe helt annet enn jeg trodde før jeg begynte på skolen igjen. :)

Anonymkode: 5f613...00a

Skrevet (endret)

Idag kan man få generell studiekompetanse på omtrent 1 år hvis man har fagbrev fra før. Du kan søke studiestøtte/lån fra lånekassen og eventuelt NAV. På 4 år (3 år heltidsstudier universitet) kan du sitte med en bachelorgrad. 4 år går fort. 

Endret av Knoot
AnonymBruker
Skrevet

Om du antar at du vil kunne få problemer i arbeidslivet i fremtiden bør du velge et yrke som f.eks kan tilrettelegges gjennom hjemmekontor og "valgfri arbeidstid sålenge jobben blir gjort". Da har du mulighet til å tilpasse dagene etter dagsform. Du bør også gå etter yrker med relativt høy lønn, og legge av en god slump til pensjon/uføre. 

Anonymkode: bebe0...2d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...