Lyse Signe Skrevet 11. mai 2022 #1 Skrevet 11. mai 2022 (endret) . Endret 19. mai 2022 av Lyse Signe Redd for gjenkjenning
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #2 Skrevet 12. mai 2022 Hva er det for slags spørsmål? Du burde spørre hvordan du får tvunget gjennom avtalen og inndrevet kravet ditt, og hvordan du kan være så naiv at du lar ham fortsette å utnytte deg. Ufattelig. Anonymkode: d60fb...97f 2
Gjest Some guy Skrevet 12. mai 2022 #3 Skrevet 12. mai 2022 5 hours ago, Lyse Signe said: Hei! Før dere lurer; ja jeg har vært naiv (og forelsket)... Men... Da jeg møtte min tidligere samboer, så hadde han en del gjeld av gammel art. Jeg skjønte fort at han ikke var så god på struktur, så jeg tok på meg den rollen... Da vi kjøpte bolig sammen, tok vi (dessverre) opp hans gamle gjeld opp i boliglånet, selv om jeg var den eneste som hadde EK. Så... Vi gikk fra hverandre, og til slutt endte det med at han skyldte meg 750' (som er hans gamle gjeld før meg) Jeg var/er glad i mannen, så vi inngikk følgende gjeldsbrev hos advokat; Han skylder meg 600.000 kr, og avtalen er rentefri; altså 60.000 pr år i 10 år. 0% rente, 150' slått av. Han har to barn (som jeg ønsker det beste), men en relativt dyr livsstil. Jeg er nå i en situasjon hvor jeg har kjøpt ny eiendom med ny samboer, og selv om vi heldigvis ikke trenger pengene umiddelbart, så kommer det godt med til oppussing/møblering. Jeg har forsynt ekskjæreste og hans to tenåringer i nesten to år; er jeg urimelig som ønsker at min ex oppfyller avtalen? Hvis dere har kontrakt og han ikke betaler så kan du selge gjelda til innkasso byrå og da har du ingen problem mer.
DrueSmoothie Skrevet 12. mai 2022 #4 Skrevet 12. mai 2022 Selvfølgelig skal han gjøre opp for seg! At HAN velger en dyr livsstil er så absolutt ikke ditt problem. Det er også helt normalt at dersom han ikke overholder en nedbetalingsavtale, så vil alt forfalle i en smell. Så da får han velge om han vil overholde avtalen, eller ta opp lån (noe han kanskje ikke får) for å innfri det. Jeg synes også han skal betale det han hittil ikke har betalt, og ikke legge på de 2 årene på slutten. Og betaler han ikke etter en muntlig beskjed, kan du sende han skriftlig varsel om at det blir sendt videre til inkasso / forliksråd / Namsmannen, hvor det også fremkommer at dersom han ikke kan overholde betalingsavtalen så vil den totale gjelden forfalle. Betaler han ikke da blir han trukket i lønn til han har gjort opp for seg, og da bli det lønnstrekk ihht inntekt, så det kan være han kommer dårligere ut av det, for da tar de å mye de kan pr mnd Husk at du MÅ sende han skriftlig varsel med min. 14 dagers betalingsfrist dersom du skal kunne sende det videre for inndrivelse uansett hvor. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #5 Skrevet 12. mai 2022 Jeg har erfaring med å inndrive gjeld fra eks via gjeldsbrev på denne måten, de brevene er ikke evigvarende, de kan falrisk slutte å gjelde etter 3 år dersom DU ikke har fått eller begynt å innkreve noe etter 3 år, det er noe advokaten som skrev det forklarte meg nøye, når det går en viss tid uten at du har reagert så anses det som ettergitt!! Du må ringe den advokaten som utarbeidet dette og få ham til å hjelpe deg med de neste stegene, tips og råd her. Jeg kunne ikke få inkassoselslap til å ta gjelda mi fordi de mente det var liten sannsynlighet for at han ville betale pga antal kreditorer. Det må du og tenke på, skylder han andre penger så er du bakerst i køa. Jeg fikk mine penger ved at eksen min var uvitende over hvor mye trøbbel han kunne skape, advokaten min sendte ham et brev og heldigvis ble han stressa og fant frem pengene til slutt. Slike gjeldsbrev har ikke så mye makt i den virkelige verden om de setter seg på ræva og sier de ikke har penger, er det ikke penger så er det ikke penger. Sett i gang denne prosessen nå i dag. Anonymkode: 8a512...177 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #6 Skrevet 12. mai 2022 DrueSmoothie skrev (16 minutter siden): Selvfølgelig skal han gjøre opp for seg! At HAN velger en dyr livsstil er så absolutt ikke ditt problem. Det er også helt normalt at dersom han ikke overholder en nedbetalingsavtale, så vil alt forfalle i en smell. Så da får han velge om han vil overholde avtalen, eller ta opp lån (noe han kanskje ikke får) for å innfri det. Jeg synes også han skal betale det han hittil ikke har betalt, og ikke legge på de 2 årene på slutten. Og betaler han ikke etter en muntlig beskjed, kan du sende han skriftlig varsel om at det blir sendt videre til inkasso / forliksråd / Namsmannen, hvor det også fremkommer at dersom han ikke kan overholde betalingsavtalen så vil den totale gjelden forfalle. Betaler han ikke da blir han trukket i lønn til han har gjort opp for seg, og da bli det lønnstrekk ihht inntekt, så det kan være han kommer dårligere ut av det, for da tar de å mye de kan pr mnd Husk at du MÅ sende han skriftlig varsel med min. 14 dagers betalingsfrist dersom du skal kunne sende det videre for inndrivelse uansett hvor. Inkassobyrået kan håndtere påminnelsene med 14 dagers varsel før det går til inkasso:) Anonymkode: 522d9...5c4
DrueSmoothie Skrevet 12. mai 2022 #7 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Inkassobyrået kan håndtere påminnelsene med 14 dagers varsel før det går til inkasso:) Anonymkode: 522d9...5c4 Ja det kan de så absolutt. Poenget mitt var bare at "noen" må gjøre det, og da er spørsmålet om man vi gjøre det selv eller vil betale for å få det gjort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå