september-rain Skrevet 11. mai 2022 #1 Skrevet 11. mai 2022 (endret) Og velge id-kort i stedet? Bestilte time til pass for lenge, lenge siden, i den tro at 8 uker var plenty av tid før ferien, og så er nyheten nå at det kan ta ti uker! Tør ikke endre på timebestillingen i frykt for å rote til noe, men kan jeg velge id-kort i stedet når jeg kommer dit, selv om timen er spesifikt bestilt til pass?? Endret 11. mai 2022 av september-rain
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #2 Skrevet 11. mai 2022 Jada, det kan du. Jeg hadde bestilt pass og ID til sønnen, men da vi kom sa ho at dersom han ikke skal veldig langt, og eventuelle reiser er i schengen så holdt det med det. Jeg hadde booka pass og ID slik at han skulle slippe å ha passet på seg som ID. Så jada, du sier bare at du ønsker ID. (Merk, idkort er ikke nok ved reise til f.eks Montenegro da de er utenfor schengen) Anonymkode: 4ac7a...df5 1
september-rain Skrevet 11. mai 2022 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2022 Da håper jeg det ordner seg! Id-kort gjelder vel EU-land også?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #4 Skrevet 12. mai 2022 september-rain skrev (8 timer siden): Da håper jeg det ordner seg! Id-kort gjelder vel EU-land også? Schengen og EU ja. Er vel noen regler for Tyrkia og, de krever vel fortsatt visum og da må man ha pass. Men typ England, Hellas, Spania, Kiel-ferga etc er ID-kort nok. Anonymkode: 4ac7a...df5
september-rain Skrevet 12. mai 2022 Forfatter #5 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Schengen og EU ja. Er vel noen regler for Tyrkia og, de krever vel fortsatt visum og da må man ha pass. Men typ England, Hellas, Spania, Kiel-ferga etc er ID-kort nok. Anonymkode: 4ac7a...df5 Ikke England vel? Krysser fingrene for at passkontoret ikke er vanskelige, siden jeg har bestilt time til kun pass!
Taluno Skrevet 12. mai 2022 #6 Skrevet 12. mai 2022 (endret) september-rain skrev (8 minutter siden): Nvm. Feilpost Endret 12. mai 2022 av Taluno
abderitt Skrevet 12. mai 2022 #7 Skrevet 12. mai 2022 Dette søkte eg faktisk oppi i natt etter ein veldig hektisk kveld der ein plutseleg fekk høyre at ein kunne verte nekta nødpass til fritidsreiser. " Jeg har bestilt time til pass. Hvordan endrer jeg det til nasjonalt ID-kort? Hvis du har bestilt time, trenger du ikke endre fra pass til ID-kort før du møter opp. Når du kommer til pass- og ID-kontoret hjelper saksbehandleren deg med å søke om riktig dokument." https://www.politiet.no/tjenester/pass-og-id-kort/sporsmal-og-svar/#undefined 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #8 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Schengen og EU ja. Er vel noen regler for Tyrkia og, de krever vel fortsatt visum og da må man ha pass. Men typ England, Hellas, Spania, Kiel-ferga etc er ID-kort nok. Anonymkode: 4ac7a...df5 Ikke England og Storbritannia!! Anonymkode: 81775...d63 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #9 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke England og Storbritannia!! Anonymkode: 81775...d63 Veldig viktig presisering, ja. Du MÅ ha pass når du skal til Storbritannia, siden de ikke er med i Schengen. Anonymkode: 36b24...15f
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #10 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Veldig viktig presisering, ja. Du MÅ ha pass når du skal til Storbritannia, siden de ikke er med i Schengen. Anonymkode: 36b24...15f Storbritannia har aldri vært med i Schengen. Årsaken til at man må ha pass til Storbritannia nå, er Brexit og at Storbritannia ikke lenger er med i EU. Anonymkode: ed580...2b3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå