Gå til innhold

Hva heter denne kaken?

Anbefalte innlegg

Gjest bakaren
Skrevet

Hva heter denne kaka:

Bunnen er av kjeks og smør.

Man koker en boks Vikingmelk så det blir karamel

Smører karamellen på bunnen, legger på bananskiver

og øverst så har man krem.

Svært lett kaka å lage. Minnes at den het Banoffel pai, men mitt

søk på nettet gav ingen svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Banoffee Pie heter det, da får du nok flere resultater på søket. Godt, men veldig mektig med karamellen.

Har oppskriften jeg. :)

Banoffee Pie

1 - 1½ kopp kjeks

1 kopp smør

½ kopp sukker

ca 400 gram boks kondensert melk

2 store bananer

2 kopper kremfløte

Bland knuste kjeks, sukker og smeltet smør. Press ned i en form og la stå i kjøleskapet til bunnen har stivnet. Kok en uåpnet boks med kondensert melk i 3 timer, pass på at det alltid er vann i kjelen. La avkjøles 10-15 minutter. Åpne boksen og hell karamellen i paiskallet. Avkjøl og sett så i kjøleskap. Skjær bananer i skiver og fordel over paien. Bre over vispet krem.

Endret av Arkana
Skrevet

Nam, den hørtes god ut!!!! Bruker en vikingmelk her?

Skrevet

Denne kaka ser skikkelig spennende ut, tror jammen jeg skal prøve å lage den til helga.

Bare et par spørsmål: hva slags kjeks er best å bruke? Digestives eller lignende? Og vil ikke en uåpnet boks som står og koker i 3 timer eksplodere? Eller kanskje implodere? Dampen kommer jo ikke ut...... :sjenert:

Skrevet
hva slags kjeks er best å bruke? Digestives eller lignende? Og vil ikke en uåpnet boks som står og koker i 3 timer eksplodere? Eller kanskje implodere? Dampen kommer jo ikke ut...... :sjenert:

Digestives bruker jeg i hvertfall, noen ganger bixit. Og boksen eksploderer ikke, det kan jeg love deg. ;)

Skrevet
Digestives bruker jeg i hvertfall, noen ganger bixit. Og boksen eksploderer ikke, det kan jeg love deg.  ;)

Takk. Og siden du lover, så sjanser jeg på å lage Banoffee Pie til søndag. Wish me luck! ;)

Skrevet

Kanskje jeg skal få brukt den ene boksen med Vikingmelk jeg har hatt stående i evigheter jeg også da... ;)

Er ikke så veldig glad i krem - noen som har prøvd med noe annet? (vaniljekrem/is el??)

Skrevet

Dette var en helt ny kake for meg. Hørtes god ut. :sikle: Får vel kanskje prøve meg på den en dag. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...