Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er uføretrygdet, med tenåring som gamer og driver med e-sport. Må ha bra Internett da, men jeg aner ikke hva jeg ser etter. 

Brutto 22.500. Netto 18.320

Eneste jeg vet er at signal ikke leverer fiber her. 

Har en 50/50(??) Linje nå, betaler 790 i mnd. 

Prøver å finne hva annet jeg kan spare

Alle regningene som nå logger til forfall utfør 15.223

Keg kan ikke ofre forsikringene. 

Hans mobil koster 399 i mnd, med 5 GB. Telenor. 

Jeg har ice til 199, men han kan ikke ha ice når han er hos faren, da er det utenfor dekningsområdet til ice og så lenge han bruker data der så koster det meg ekstr på fakturaen. 

Vi handler ca 2 ganger i mnd. Ligger på 1200 hver gang. 

Jeg har viaplay og tv2, låner netflix, disney og prime av andre. 

Har allerede sagt opp vgpluss, lokalavisa, Aftenposten etc. 

Anonymkode: a2834...827

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vipps mobil har 7gb for 249 kr i måneden. Du får sjekke med andre leverandører om du kan få fiber.

Anonymkode: e9ae2...b22

AnonymBruker
Skrevet

Fjordkraft har 1GB til 119,- Dersom dere begge tar det hjelper det kanskje litt?

Har du tv-pakke også, eller kun viaplay og tv2? Hvis ikke kan du kanskje droppe disse, ofte får man en kabelpakke + kabelnett for ca en tusenlapp i måneden (med høyere hastighet enn du har nå). Sjekk ut leverandører hvor du bor, telenor, altibox og lignende.

Anonymkode: be6bf...a8d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fjordkraft har 1GB til 119,- Dersom dere begge tar det hjelper det kanskje litt?

Har du tv-pakke også, eller kun viaplay og tv2? Hvis ikke kan du kanskje droppe disse, ofte får man en kabelpakke + kabelnett for ca en tusenlapp i måneden (med høyere hastighet enn du har nå). Sjekk ut leverandører hvor du bor, telenor, altibox og lignende.

Anonymkode: be6bf...a8d

Jeg ser så lite på direkte TV så jeg sa opp kabel TV for 2 år siden. Streamer bare nå. Har innloggingen på riksTV til faren til sønnen så ser der. 

Betaler forøvrig på tv2, viaplay og discovery. Låner/snylter på exens netflix, hboMAX, riksTV og disney+ samt prime. 

Ingen av oss har bindingstid så vi kan strengt tatt bytte til hvilken mobiloperatør vi vil, men han som både gamer og driver med esport bruker telefonen sin mye utenfor huset og, så  1 GB blir ikke nok. 5 er kanskje litt i overkant da han får shitloads med rollover, men vet ikke hva god pris på 3 GB vil være. 

Syns forøvrig både telenor og telia er dyre, men ønsker telia/telenor-dekninga da den er like god her. Ice er jo jeg fornøyd med, Så om jeg bytter må det være fordi vi får noe familierabatt. 

Vi spiser mye vegetarmat, linser/hvite bønner kjøpt på asiabutikk er f.eks svinbillig og veldig godt i thai/indiske gryter. Kjøper egg fra lokal bonde så får 3 brett for 200 kroner (disse svææære brettene) og bra er det for den ungen spiser meg ut av hus i denne perioden😂 Mye proteiner holder han mett lenger. 

Vi bor også midt i sentrum så trenger hverken bil eller buss (en sjelden gang om vi skal noe lott lenger enn gåavstand, men det er knapt 1 gang annenhver mnd). 

Jeg har sett over forbruket og tenker "Hvis luksusfellen hadde sett dette ville de spurt om jeg virkelig trenger så mye nesespray, og bedt meg kutte ned på PM". Men det er også eneste laster. 

Ingen gjeld, får til å spare noen tusen i mnd (av bidraget og barnetrygden) så har en komfortabel buffer. Men var jo helt meningsløst å ha både VG+, DB+, Aftenposten og flere lokalaviser 😬

Betaler for familiespotify og da, men vi begge er "avhengig" av musikk/podcast når vi går ute, gjør lekser/husarbeid etc så den stresser meg ikke. 

Har barneforsikring og ulykkesforsikring på han til 145+150 mnd

Mine forsikringer + innbo og reise er 122, 145, 175 og 120 i mnd. Men ingen av de jeg tør å skorte på. 

Npr jeg leser dette "høyt" for meg selv så har jeg egentlig ganske grei kontroll, så trenger kanskje ikke gjøre store endringer nå. Se over alt et par ganger i året kanskje. 

Men tar gjerne i mot gode tips om økonomisparing, effektiv handling etc. 

Anonymkode: a2834...827

AnonymBruker
Skrevet

Kutt ut hjemmenett og kjøp ICE Frihet. 299,- i mnd for 1000 gb og fullt mobabb. Holder i massevis til all streaming av tv.

Anonymkode: 10086...ae5

AnonymBruker
Skrevet

Nicemobil koster det 150kr for 5 gb.

men ice har jo telia dekning der ice sitt nett ikke dekker.

Anonymkode: c0fd8...a9e

AnonymBruker
Skrevet

Happybytes har 30 GB for 298 kr. Telenor dekning. Jeg har deres Flex abonnement, der jeg bare betaler for kun det jeg bruker.

Anonymkode: 52e9c...a03

AnonymBruker
Skrevet

Bytt sønnens mobilabbonememt. Jeg hadde happybytes (telenor) 30gb før til 248, men jeg ville heller anbefalt et som driver med rollover. Eller se på feks chili (telia) til 349 med 100 gb. https://www.chilimobil.no Billigere og 95 gb mer enn det han har nå. Jeg bruker lett 30 gb i mnd og jeg gamer ikke så da kan han bare ha det på hele tiden uten å bekymre seg. Hadde forsåvidt også bare unnet meg en streaming aktør i måneden. Når det kommer til internettleverandør så kan du jo be sønnen din om å finne ut de beste og billigste som leverer i ditt område, regner med han vet hva han skal se etter (til sitt bruk) så kan dere ta et valg i lag.

Anonymkode: d6db9...6df

AnonymBruker
Skrevet

Ice har 249 kr for 7 GB men hvis du binder ett år så får du 7GB for 199 kr

Anonymkode: f0400...a5b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ice har 249 kr for 7 GB men hvis du binder ett år så får du 7GB for 199 kr

Anonymkode: f0400...a5b

Og 99 kr ekstra, så får du 1000 gb til.

Anonymkode: 10086...ae5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...