AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #1 Skrevet 11. mai 2022 Hvis jeg står som medeier på min eks sin bil om han ikke betaler bompenger, forsikring osv? Hva om han kjører på noen? Står jeg overhodet som ansvarlig for noe? Han vil ha meg som medeier da han har pådratt seg stor gjeld. Jeg vil helst slippe dette. Anonymkode: 6bfaf...a5d
Mezzosoprena Skrevet 11. mai 2022 #2 Skrevet 11. mai 2022 Du sier da ikke ja til å stå som medeier på eksen sin bil!! 6 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #3 Skrevet 11. mai 2022 Teatrica skrev (1 minutt siden): Du sier da ikke ja til å stå som medeier på eksen sin bil!! Skal være glad du ikke kjenner eksen min. Anonymkode: 6bfaf...a5d
Mezzosoprena Skrevet 11. mai 2022 #4 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skal være glad du ikke kjenner eksen min. Anonymkode: 6bfaf...a5d Ja, tydeligvis... 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #5 Skrevet 11. mai 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvis jeg står som medeier på min eks sin bil om han ikke betaler bompenger, forsikring osv? Hva om han kjører på noen? Står jeg overhodet som ansvarlig for noe? Han vil ha meg som medeier da han har pådratt seg stor gjeld. Jeg vil helst slippe dette. Anonymkode: 6bfaf...a5d Jeg er ikke helt sikker på reglementet, men hvis du står som medeier så tror jeg du kan bli stilt ansvarlig for regninger som ikke blir betalt. Bompenger, forsikring osv. Ved et uhell så er det sjåfør som er ansvarlig, men forsikring følger vel bil og eier. Så hvis noen kræsjer med din bil så er det din forsikring det går på. Anonymkode: 3ede6...00c
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #6 Skrevet 11. mai 2022 Det er kun ett menneske her i verden jeg ville ha vært medeier med på noe som helst. Vi er begge der at hvis vi driter oss ut så skal ikke det gå utover den andre. Anonymkode: 3ede6...00c
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #7 Skrevet 12. mai 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Skal være glad du ikke kjenner eksen min. Anonymkode: 6bfaf...a5d Rødt flagg! Soleklart nei. Anonymkode: 487bd...fed 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #9 Skrevet 12. mai 2022 Selvsagt sier jeg nei. Vil bare gi en mest mulig saklig grunn da han fort lar dette gå utover barna. Han ville også sette bilen på ett av barna om jeg ikke kunne. Blir ikke noe av det heller, han har minimalt samvær fra før, men jeg vil nå gi ett begrunnet svar som jeg har fått nå. Takk. Anonymkode: 6bfaf...a5d
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #10 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis jeg står som medeier på min eks sin bil om han ikke betaler bompenger, forsikring osv? Hva om han kjører på noen? Står jeg overhodet som ansvarlig for noe? Han vil ha meg som medeier da han har pådratt seg stor gjeld. Jeg vil helst slippe dette. Anonymkode: 6bfaf...a5d Bedre du eier og låner bort. Med avtale om at han betaler deg for bompenger, forsikringer ol. Betaler han ikke så får han heller ikke bruke bilen. Er du med eier og han ikke betaler og det skjer noe. Da kan det bli ille for begge. Har du passet på at forsikringer ol er betalt. Dekker forsikringen alle skader. Jeg er generelt hjelpsom. Men har en grense iht å navnet mitt på papirer til folk som ikke har orden på sakene sine Anonymkode: 042a2...832
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #11 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Bedre du eier og låner bort. Med avtale om at han betaler deg for bompenger, forsikringer ol. Betaler han ikke så får han heller ikke bruke bilen. Er du med eier og han ikke betaler og det skjer noe. Da kan det bli ille for begge. Har du passet på at forsikringer ol er betalt. Dekker forsikringen alle skader. Jeg er generelt hjelpsom. Men har en grense iht å navnet mitt på papirer til folk som ikke har orden på sakene sine Anonymkode: 042a2...832 Ser ikke hvordan han kan betale forsikring når han må leve på ett minimum. Jeg tenker at det lureste for han er å selge bilen nå, og kjøpe en bil av liten verdi. Anonymkode: 6bfaf...a5d
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #13 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvis jeg står som medeier på min eks sin bil om han ikke betaler bompenger, forsikring osv? Hva om han kjører på noen? Står jeg overhodet som ansvarlig for noe? Han vil ha meg som medeier da han har pådratt seg stor gjeld. Jeg vil helst slippe dette. Anonymkode: 6bfaf...a5d Han får kjøpe en billig bil han har råd til selv. Anonymkode: 0c63b...185
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #14 Skrevet 13. mai 2022 Hva folk trenger råd til...opplagt nei. Anonymkode: 965ff...35f
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #15 Skrevet 13. mai 2022 On 5/12/2022 at 6:19 AM, AnonymBruker said: Selvsagt sier jeg nei. Vil bare gi en mest mulig saklig grunn da han fort lar dette gå utover barna. Han ville også sette bilen på ett av barna om jeg ikke kunne. Blir ikke noe av det heller, han har minimalt samvær fra før, men jeg vil nå gi ett begrunnet svar som jeg har fått nå. Takk. Anonymkode: 6bfaf...a5d Er det mulig å sette en bil i navnet på et barn? Er det lov? Det burde det virkelig ikke være. Anonymkode: 3ede6...00c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå