Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noe av det bedre jeg har lest på lenge hva gjelder barnepsykologi, selv om det ikke skal så mye til. Det nitriste er bare at det skal trengs å skrives kronikker om noe så åpenbart. 

Merker meg også at han har et utenlandskklingende etternavn. Min mann er fra Sør-Amerika, og han bemerket etter få måneder i Norge at det virker som om mange norske foreldre er redd sine egne barn. 

Anonymkode: 49b8b...48e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Adobyen skrev (5 timer siden):

Hva gjør man da?  Jeg har selv blitt angrepet i full offentlighet uten mulighet for å kunne forsvare meg.  Jeg gikk, og det var bra, men tenker på andre som ikke bare kan rømme.

https://www.fvn.no/mening/kronikk/i/Po8Q6b/naar-smaa-barn-slaar-voksne-mennesker

Alder på barnet er jo veldig relevant. Men i alle tilfeller ville jeg brukt akkurat så mye makt som det kreves å få avverget angrepet, og sørge for at ingen kommer fysisk til skade. 

• Liker 2
Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alder på barnet er jo veldig relevant. Men i alle tilfeller ville jeg brukt akkurat så mye makt som det kreves å få avverget angrepet, og sørge for at ingen kommer fysisk til skade. 

Hvordan?  Ingenting er tillatt. 

AnonymBruker
Skrevet
Adobyen skrev (1 minutt siden):

Hvordan?  Ingenting er tillatt. 

Det står ikke nedfelt i noe lovverk at man ikke kan beskytte seg selv mot fysiske angrep fra barn? Det er pedagogiske kretser som mener man ikke burde kunne gjøre det, men de får man bare heve seg over. 

• Liker 3
Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det står ikke nedfelt i noe lovverk at man ikke kan beskytte seg selv mot fysiske angrep fra barn? Det er pedagogiske kretser som mener man ikke burde kunne gjøre det, men de får man bare heve seg over. 

Jeg våget ikke og jeg er ca to meter høy og stygg, så hva ville stått i avisen neste dag?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ville ikke satset på å jobbe i barnehage eller skole, for der er nevnte pedagogikk rådende. 

Men som privatperson står du fritt til å beskytte deg selv, så lenge du unngår å skade barnet, så langt det er mulig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Adobyen skrev (1 minutt siden):

Jeg våget ikke og jeg er ca to meter høy og stygg, så hva ville stått i avisen neste dag?

Det forstår jeg for så vidt. Det har jo blitt helt vilt hele opplegget. Kanskje lettere å bruke makt som kvinne i en slik situasjon. 

• Liker 1
Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ville ikke satset på å jobbe i barnehage eller skole, for der er nevnte pedagogikk rådende. 

Men som privatperson står du fritt til å beskytte deg selv, så lenge du unngår å skade barnet, så langt det er mulig. 

Jeg beskyttet meg selv ved å gå fra veikroa, der jeg satt og ventet på maten jeg hadde bestilt og betalt.  Ungen kjedet seg nok sammen familien som satt ved nabobordet og var opptatt med sitt.

AnonymBruker
Skrevet
Adobyen skrev (9 minutter siden):

Jeg beskyttet meg selv ved å gå fra veikroa, der jeg satt og ventet på maten jeg hadde bestilt og betalt.  Ungen kjedet seg nok sammen familien som satt ved nabobordet og var opptatt med sitt.

Sa du ikke fra til familien? 

• Liker 1
Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Sa du ikke fra til familien? 

De så på en del av det, men brydde seg ikke.  Jeg gikk ikke bort til dem nei. De hadde jo sett på.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Forklar denne pedagogikken er du snill..

Anonymkode: af161...233

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Noe av det bedre jeg har lest på lenge hva gjelder barnepsykologi, selv om det ikke skal så mye til. Det nitriste er bare at det skal trengs å skrives kronikker om noe så åpenbart. 

Merker meg også at han har et utenlandskklingende etternavn. Min mann er fra Sør-Amerika, og han bemerket etter få måneder i Norge at det virker som om mange norske foreldre er redd sine egne barn. 

Dette kan jeg skrive under på. Man skal være så pissredd, hvis ikke er man ikke bra nok som forelder. Det legges også opp til at man skal være veldig redd mens man er gravid, etter fødsel, osv. Panikktilstander, osv. Alle skal være like dårlige og like redde. 

Anonymkode: 36d6b...7c6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Adobyen skrev (9 timer siden):

De så på en del av det, men brydde seg ikke.  Jeg gikk ikke bort til dem nei. De hadde jo sett på.

Hadde ikke vært meg som gikk, hadde tatt meg en prat med personalet og fått gjengen flyttet bort fra der jeg satt.

Anonymkode: 8237e...834

• Liker 1
Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde ikke vært meg som gikk, hadde tatt meg en prat med personalet og fått gjengen flyttet bort fra der jeg satt.

Anonymkode: 8237e...834

Kunne du virkelig gjort det?   Ikke helt min stil 😂 

AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at voksen tar mye skadde av et en lite unge slår dem.

Anonymkode: 986ec...39f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er førskolelærer og jobber i barnehage og min kollega ble sparket på skinnleggen av en gutt på 5-6 år, og kollegaen min brakk leggen!

Dette var ikke et barn med atferdsvansker av noe slag, men han fikk et raserianfall i garderoben.

Min kolleg prøvde å bortforklare det til foreldrene, men jeg hadde sett meget alvorlig på episoden og hadde ikke tatt det med et smil hadde det skjedd meg.

Anonymkode: 63908...1a4

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hadde reist meg opp og sagt høyt" Hvem sin unge er dette? Ro han ned eller kom dere ut! "

AnonymBruker
Skrevet

Da sier du høyt «Er det noen som er foresatte til denne ungen eller skal jeg ringe politiet for å melde om et bortkommet barn?!»

Du kan fint holde fast barnets hender og snu det med ryggen mot deg slik at det ikke kan sparke deg. 

Anonymkode: ba4db...91e

Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tviler på at voksen tar mye skadde av et en lite unge slår dem.

Anonymkode: 986ec...39f

Nei, men det er ikke greit, og en slags «vold» som ikke har konsekvenser.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...