Gå til innhold

Fjordcruise Gudvangen - Flåm og bus/taxi tilbake. Noen som vet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt en del spørsmål, som jeg har spurt her. Jeg ringte også turistkontoret, men kom til en engelsktalende person som ikke snakket norsk. So jeg må spørre her igjen.

Jeg vurderer å bestille fra Gudvangen til Flåm, og forhåpentligvis buss tilbake. Må jeg bestille buss her og nå, altså rundtur med en gang, om shuttlebus har tendens til å bli utsolgt, eller kan jeg bare bestille cruise og finner alltid en måte å komme oss tilbake på? Datoen jeg sjekker så går båten fra Gudvangen kl 12, og er fremme ca 14.00.14.30 eller noe. Når jeg googler Shuttle buss så kommer det opp kl.slett alternativ kl 13 (går ikke) og neste kl 17. Det er jo nesten 2,5 t. venting i Flåm. Stemmer dette, eller er det bare jeg som ser på feil plass?

Annen alternativ til shuttlebus? Rutegående buss mellom Flåm og Gudvangen? Noen som har tatt taxi for disse 20 min.? Hva kom prisen på?

Et annet spørsmål. Hvordan er parkerings muligheter i Gudvangen, siden vi kommer fra Bergen og kommer i bil?

Super takknemmlig for svar.

Anonymkode: caa2f...aed

Skrevet

Det var veldig rotete forklart, så jeg skjønner fremdeles ikke hva det egentlig er du vil vite, bortsett fra det med parkering i Gudvangen. 

AnonymBruker
Skrevet
ti10 skrev (1 time siden):

Det var veldig rotete forklart, så jeg skjønner fremdeles ikke hva det egentlig er du vil vite, bortsett fra det med parkering i Gudvangen. 

Jeg tenker å ta fjordcruise fra Gudvangen til Flåm. Da må jeg parkere i Gudvangen. 

Spm 1: Er det greit med parkering i nærheten av ferjekai i Gudvangen?

Spm 2: Når båten er framme i Flåm, noen ide om hvordan man kommer seg tilbake til Gudvangen? Jeg mener utenom ev shuttle bus.

Båten er framme i Flåm kl 14. Første shuttlebus går kl 17, i rutetabellen jeg så i. Det er altfor lenge 

Spm 3: Hvis vi likevel blir i flåm frem til bussen går kl 17, er det noe å finne på, sightseeing, I gåavstand fra ferjekaia? 

Spm 4: Finnes det andre alternativer for å komme seg tilbake til Gudvangen? Dvs tog? Rutebuss? Ev taxi?

Spm 5: Hvis vi går for taxi, om det ikke finnes noe annet, er det noen som vet hvor mye den turen kan komme på? Ca 20-25 min biltur, så hvor mange hundrelapper koster det?

Anonymkode: caa2f...aed

AnonymBruker
Skrevet

Ta båten tilbake :) Er koselig å gå nede på kaien i Flåm. Kjøpe noe mat og sitte å se utover fjorden. 

Anonymkode: 61b07...db8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...