AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #1 Skrevet 11. mai 2022 Hei. Må lufte tankene og få litt synspunkter fra andre. Vet ikke hva jeg skal tenke. Jeg er så utrolig sjokkert. Sønnen min på 8 år fortalte i dag at en gutt i klassen har hatt med kniv på skolen. Dette har skjedd flere ganger over lengre tid. Han har også truet flere; sagt han skal drepe de og at han har redskapet til det. Akkurat dette med truslene har læreren bekreftet at denne gutten har sagt. Hva gjør man i denne situasjonen? Jeg har snakket med læreren i dag. Og hun skal si det til rektor. Hun vil også at jeg skal ringe rektor, slik at det også kommer direkte fra oss. Men hva gjør og sier man? Og hva skjer i slike situasjoner som dette? Sønnen min vil ikke gå på skolen, han er redd. Sier at han ikke tør å si nei til å leke med gutten, og at han er redd for han. Jeg har sagt at sønnen min ikke kommer på skolen i morgen. Men dette må jo få noen konsekvenser. Uaktuelt at sønnen min ( og flere med han ) skal ha det sånn. Igjen, jeg er helt sjokkert. Dette er unger på 8 år. Anonymkode: d9152...234 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #2 Skrevet 11. mai 2022 Man kontakter politiet Anonymkode: 935bb...ec2 6 13
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #3 Skrevet 11. mai 2022 Du har gjort det rette, nemlig å kontaktet læreren. Anonymkode: 16e90...a2d 4
Kvinne_med 3 barn Skrevet 11. mai 2022 #4 Skrevet 11. mai 2022 Hjelpes, er det mulig? Her må jo politiet involveres! Jeg vil tro at noe såpass alvorlig skulle vært meldt direkte til politi umiddelbart av lærer? Hadde vært sjokkert om en lærer responderte med å «skulle snakke med rektor»😳 8 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #5 Skrevet 11. mai 2022 Du kontakter Politiet. Så fikser de resten. Regner med både BV og andre instanser blir koblet inn Anonymkode: c3022...6f6 5 5
Silva Pluvialis Skrevet 11. mai 2022 #6 Skrevet 11. mai 2022 Politiet En bekymringsmelding til barnevernet er også på sin plass. Dette barnet må ha alvorlige atferdsvansker og trenger hjelp asap! 7 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #7 Skrevet 11. mai 2022 Det stemmer at barnet har hatt en del problemer. Anonymkode: d9152...234
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 11. mai 2022 #8 Skrevet 11. mai 2022 Kontakt lærer i første omgang, så tar lærer saken videre.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #9 Skrevet 11. mai 2022 Tvillingsjel skrev (1 minutt siden): Politiet En bekymringsmelding til barnevernet er også på sin plass. Dette barnet må ha alvorlige atferdsvansker og trenger hjelp asap! 👆 Anonymkode: c2569...489 2 2
Entern Skrevet 11. mai 2022 #10 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kontakter Politiet. Så fikser de resten. Regner med både BV og andre instanser blir koblet inn Anonymkode: c3022...6f6 Jepp dette her. Ikke stol på at skolen gjør noe, det foretrekker de dessverre ofte ikke å gjøre. Kontakt politiet direkte, så ringer de barnevernet. 10 2
Silva Pluvialis Skrevet 11. mai 2022 #11 Skrevet 11. mai 2022 (endret) AthenaRavenLuna skrev (2 minutter siden): Kontakt lærer i første omgang, så tar lærer saken videre. Jeg ville gått direkte til politiet. Utifra HI ser det ut som at dette har pågått over tid, og at skolen er klar over truslene, men ikke har tatt tak. Jeg ville ikke ventet, da dette potensielt kan få svært alvorlige følger. Ring politiet nå i kveld og krev at de tar tak i dette. Dette kan fort bli farlig. Endret 11. mai 2022 av Tvillingsjel 12
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #12 Skrevet 11. mai 2022 Entern skrev (Akkurat nå): Jepp dette her. Ikke stol på at skolen gjør noe, det foretrekker de dessverre ofte ikke å gjøre. Kontakt politiet direkte, så ringer de barnevernet. Det jeg er litt redd for. Vet det har vært en annen situasjon hvor det ikke skjedde noe. Så noen ringte politiet. Anonymkode: d9152...234 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #13 Skrevet 11. mai 2022 Du krever at rektor forteller deg hvilken plan skolen har for å få sønnen din til å føle seg og være trygg på skolen. Så spør du om du selv er må varsle politiet og bv eller om skolen tar hånd om det. Anonymkode: 0a6d3...4a6 4
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 11. mai 2022 #14 Skrevet 11. mai 2022 (endret) Tvillingsjel skrev (1 minutt siden): Jeg ville gått direkte til politiet. Utifra HI ser det ut som at dette har pågått over tid, og at skolen er klar over truslene, men ikke har tatt tak. Jeg ville ikke ventet, da dette potensielt kan få svært alvorlige følger. Ring politiet nå. Ok, trodde det var skjedd den ene gangen, men om det har skjedd før bør så klart politi inni bildet samt barnevern. Endret 11. mai 2022 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #15 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du krever at rektor forteller deg hvilken plan skolen har for å få sønnen din til å føle seg og være trygg på skolen. Så spør du om du selv er må varsle politiet og bv eller om skolen tar hånd om det. Anonymkode: 0a6d3...4a6 Men hvordan skal jeg vite om det virkelig blir gjort? Jeg er faktisk litt skeptisk til det. Men så er det også et stort skritt å gå til politiet. Men men, om vi må flytte fra denne plassen, så er det verdt det at sønnen min er trygg. Anonymkode: d9152...234 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #16 Skrevet 11. mai 2022 Entern skrev (1 minutt siden): Jepp dette her. Ikke stol på at skolen gjør noe, det foretrekker de dessverre ofte ikke å gjøre. Kontakt politiet direkte, så ringer de barnevernet. Politet ringer ikke barnevernet. De kan muligens sende en skriftlig bekymringsmelding, men ikke nødvendigvis. Det kommer an på flere faktorer. Om ts vil melde til barnevernet, må hun gjerne gjøre det. Men den viktigste hjelpen og instansen her, er den skolen gjør. Ikke sikkert barnevernet når inn med noe hjelp heller, om foreldrene takker nei til hjelp fra barnevernet. Anonymkode: 16e90...a2d
Entern Skrevet 11. mai 2022 #17 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det jeg er litt redd for. Vet det har vært en annen situasjon hvor det ikke skjedde noe. Så noen ringte politiet. Anonymkode: d9152...234 Tvillingsjel skrev (Akkurat nå): Jeg ville gått direkte til politiet. Utifra HI ser det ut som at dette har pågått over tid, og at skolen er klar over truslene, men ikke har tatt tak. Jeg ville ikke ventet, da dette potensielt kan få svært alvorlige følger. Ring politiet nå. Følg Tvillingsjels råd her TS, dette her kan ikke overlates til lærere eller rektorer som kan ha ganske underlige prioriteringer, særlig hvis du allerede vet de foretrekker å ignorere slike ting. Ringer du politiet er det mye større sjanse for at noe blir gjort. 7
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #18 Skrevet 11. mai 2022 AthenaRavenLuna skrev (1 minutt siden): Ok, trodde det var skjedd den ene gangen, men om det har skjedd før bør så klart politi inni bildet samt barnevern. Nei ikke men han her. Men det har skjedd situasjoner hvor ikke skolen har reagert. Anonymkode: d9152...234 1
Silva Pluvialis Skrevet 11. mai 2022 #19 Skrevet 11. mai 2022 Entern skrev (1 minutt siden): Følg Tvillingsjels råd her TS, dette her kan ikke overlates til lærere eller rektorer som kan ha ganske underlige prioriteringer, særlig hvis du allerede vet de foretrekker å ignorere slike ting. Ringer du politiet er det mye større sjanse for at noe blir gjort. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei ikke men han her. Men det har skjedd situasjoner hvor ikke skolen har reagert. Anonymkode: d9152...234 Jepp. Skoler er som vanlig tafatte. Hvorfor er jeg ikke overrasket… 1
Entern Skrevet 11. mai 2022 #20 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Politet ringer ikke barnevernet. De kan muligens sende en skriftlig bekymringsmelding, men ikke nødvendigvis. Det kommer an på flere faktorer. Om ts vil melde til barnevernet, må hun gjerne gjøre det. Men den viktigste hjelpen og instansen her, er den skolen gjør. Ikke sikkert barnevernet når inn med noe hjelp heller, om foreldrene takker nei til hjelp fra barnevernet. Anonymkode: 16e90...a2d Æsj. Du vet at mange skoler liker å ignorere slike problemer så mye som overhodet mulig? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå