Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn skal konfirmeres og han får 10.000 av meg, men jeg ønsker å gi pengene på en morsom måte uten å brette pengene. Jeg finner bare tips til de bretta oppleggene men må da finnes noe enkelt men også morsomt?

Anonymkode: 0e79d...319

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I glass med lokk

Anonymkode: e0502...c31

Skrevet

Brette? 

AnonymBruker
Skrevet
Fabienne skrev (Akkurat nå):

Brette? 

Ønsker ikke å brette pengene, feks til sommerfugl/skjorte osv. Er ute etter noe enklere løsning 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så noen tidligere her som skulle gi monopolpenger (satte penger på konto), og gjorde noe ut av det. Kan det være noe? 
Tenker at det er litt styr å faktisk skulle ta ut 10.000 cash for å gjøre noe morsomt ut av dem for så å styre med å få satt de inn i banken noen dager senere?

Anonymkode: e329e...e7f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lag 10 papirfly av 1000 lapper som du sender ned fra taket så må han fange de. Det blir gøy for gjestene og gode samtaler rundt bordene på kvelden 

Anonymkode: 52be7...d81

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Lag 10 papirfly av 1000 lapper som du sender ned fra taket så må han fange de. Det blir gøy for gjestene og gode samtaler rundt bordene på kvelden 

Så jeg skal klatre opp på taket?🤣🤣 

Skrevet

Fullt klar over at det ikke er det du spør om, men når alle skal være så f... kreative med pengene de gir til konfirmasjonen, da er det vel ikke kreativt lenger? Og hvis en enkelt gjest gjør noe uvanlig med pengegaven, så er det en ting, det kan kanskje være festlig, men nå virker det som at absolutt alle skal være så fantasifulle og lime sammen, spikre fast og gud vet hva.

Skal konfirmantene bruke en uke på å brette ut sedler, løse opp lim, skru ut, brekke av mynter og gud vet hva bare for å kunne få tilgang til alle disse kreative pengegavene? Går det ikke an å overføre penger og så heller skrive noe originalt i kortet, lage en rebus(løype) eller hva som helst annet hvis kun overføringen ikke er nok ..?

AnonymBruker
Skrevet

Putt dem i flere ballonger og blås opp. 

Anonymkode: 09dc3...013

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
ti10 skrev (Akkurat nå):

Fullt klar over at det ikke er det du spør om, men når alle skal være så f... kreative med pengene de gir til konfirmasjonen, da er det vel ikke kreativt lenger? Og hvis en enkelt gjest gjør noe uvanlig med pengegaven, så er det en ting, det kan kanskje være festlig, men nå virker det som at absolutt alle skal være så fantasifulle og lime sammen, spikre fast og gud vet hva.

Skal konfirmantene bruke en uke på å brette ut sedler, løse opp lim, skru ut, brekke av mynter og gud vet hva bare for å kunne få tilgang til alle disse kreative pengegavene? Går det ikke an å overføre penger og så heller skrive noe originalt i kortet, lage en rebus(løype) eller hva som helst annet hvis kun overføringen ikke er nok ..?

Som jeg skrev ønsker jeg ikke slikt dill som bretting og skruing. Men kaaanskje noe litt mer en hvit konvolutt...er jo mora hans og vil jo vise en smule kreativitet, jrg bare er så dårlig på slikt.

Skrevet

Ta screenshott av bankoverføringen og ram det inn 

• Liker 3
Skrevet
Uglems skrev (1 minutt siden):

Ta screenshott av bankoverføringen og ram det inn 

God ide! 

AnonymBruker
Skrevet

Overfør og bruk monopolpenger som en annen foreslo, de kan du lime fast på en plante eller noe? «Pengetre»?

Evt putt dem (monopolpengene) i 10 ballonger feks? 

Hadde ikke giddet å ta ut i cash. Vet ikke hvilken (om noen?) bank konfirmanten har men er ikke så lett i dag å sette kontanter inn på bankkonto. Og vil tro pengene flyr fort ut dersom han har de liggende på rommet.. 

Anonymkode: cbd95...d9b

AnonymBruker
Skrevet

Kontanter er ikke særlig praktisk, papirfly og sedler brettet til sommerfugler er jo bare en byrde for mottaker. 
Men vi hadde konfirmant selv i fjor, og jeg syntes det var litt morsomt med en heliumballong fylt med sedler. Tror det kan kjøpes ferdig i noen slike ballongbutikker. Men helst synes jeg det er greit å styre unna kontanter. 

Anonymkode: 4e661...991

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å brette sedlene til origami ender? Så tror alle at de har fått fancy servietter men når de bretter dem opp så ser de at det er hundrelapper. Ender overalt!

AnonymBruker
Skrevet

Ikke gi kontanter. De er vanskelige å få satt inn på konto. I tillegg kan et så høyt beløp rapporteres til politiet under mistanke om at han har fått pengene på ulovlig måte.

Sett de heller inn på konto og lag et morsomt kort i stedet.

Anonymkode: 183e1...717

AnonymBruker
Skrevet

Gir man kontanter fremdeles? Trodde det var mest en greie da jeg var konfirmant på midten av nittitallet! 

Anonymkode: 90c5d...0b3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dæggern, jeg har aldri hørt om eller sett at folk gjør rare ting med kontantene😅 De har bare ligget pent i en konvolutt her omkring

Anonymkode: 20ec3...e2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...