AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #1 Skrevet 11. mai 2022 Hei. Jeg er bioingeniør, og jeg har hatt lyst til å forlate yrket siden jeg gikk ut med bachelor for fem år siden. Har jobbet ulike steder, og er 100 % sikker på at dette yrket ikke er for meg. Spesielt ikke sykehus. Jeg elsker stedet jeg bor, men jobben gjør at jeg mistrives. Vi har en for jævlig vaktordning og er i tillegg stadig underbemannet. Arbeidsoppgavene engasjerer ikke, og jeg teller timer til jeg skal hjem hver eneste dag. Det er få søkere til ledige stillinger, og jeg ser egentlig ikke spesielt lyst på framtiden. Det er ikke mange andre jobber å ta av her, da jeg bor på et relativt lite sted. Jeg har ikke lyst til å flytte. Jeg verdsetter fritiden min høyt, og skulle gjerne hatt mer av den. Jeg kunne veldig gjerne tenke meg en jobb offshore eller en annen jobb med lignende turnus, slik at jeg kan få lengre friperioder. Problemet er bare at jeg ikke har bakgrunn som passser til det. Jeg vet heller ikke hvilken retning jeg skal gå for å lande en sånn jobb. Skal jeg studere, må valget helst være riktig da jeg ikke har mange år igjen hos Lånekassen. Det er ikke mulig å studere hvor jeg bor nå, og nærmeste studieby er 90 minutter unna med tog eller bil. Jeg har tenkt på å gjøre noe annet i flere år nå, men jeg sliter vanvittig med beslutningsvegring. Jeg er så redd for å velge feil, og ender opp med å gå rundt og være ulykkelig for de samme tingene år ut og år inn. Men innser jo at jeg er nødt til å ta et valg for at endring skal skje. Jeg har søkt noen studier, men skal jeg studere er jeg nødt til å si opp jobben før 15. mai. Etter det har jeg 3 mnd oppsigelsestid. Det er helt krise for jobben om jeg sier opp nå, så jeg kjenner det jo litt på samvittigheten også, men jeg må sette meg selv først. Jeg vurderer å bli ett år til i jobben. Spare litt penger, kanskje reise noen måneder og deretter å studere, men dette har jeg tenkt i flere år nå. Jeg er redd jeg bare kommer til å stå på stedet hvil. Ikke bl