AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #1 Skrevet 11. mai 2022 Er det noe i det ordtaket? det er over et og et halvt år siden eksen min og jeg gjorde det slutt. Vi var av og på i 3 år før vi gjorde det ordentlig slutt. I mellomtiden fikk jeg alltid få meldinger av han etter 2-3 måneder om at han elsket meg og savnet meg. At han ikke klarte å komme seg videre. så..vi ble alltid sammen igjen da også jeg alltid har hatt et svakt punkt for han. Han var jo min første kjærlighet. Vi prøvde å få det til å fungere 3 ganger( ordentlig) og det funket ikke dessverre. Ikke at det var noe direkte utroskap, men en del løgner. samtidig som vi var litt yngre den gang, da jeg møtte han når han var 21 og jeg 23. Etter vi gjorde det slutt, var jeg den første som fikk en ny kjæreste. En person jeg har vært sammen med i et år nå, og han fikk etterhvert selv en. selv da fortsatte han å sende meg meldinger. Lurte på hvordan det gikk. At han egentlig ikke følte det samme for hu han var sammen med som han gjorde for meg en gang. Han prøvde en stund med hu, men måtte gjøre det slutt grunnet følelser og følelser for meg. Jeg har også funnet meg i å sende han meldinger om ting er virkelig dritt mellom typen min og meg (han har alltid vært en mye kaldere person enn det eksen min var)og fått en del støtte og råd. nå har til og med eksen min byttet jobb til her jeg bor. Jeg bor en time unna han så og si, så han pendler hver dag til og fra jobb, til prøveperioden hans er over å han vet om han trenger å bli boende her. Jeg vet ikke helt hvorfor han valgte å få seg jobb her. jeg har også møtt eksen min over en kaffe for å prøve å legge ting bak oss. Si ifra. Jeg quote sa «men er det ikke bedre å bare legge det vi hadde dødt og gå videre» hans svar var «du vet at det aldri kommer til å skje, da vi har noe spesielt sammen». Jeg skjønner ikke hvorfor han sier slikt en gang? Når han har vært med flere jenter ... One night stands what not. Det er jo ikke som at han ikke kan finne seg en annen en. hvorfor er det så vanskelig å gi slipp? Anonymkode: 03abd...f22
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #2 Skrevet 11. mai 2022 Hjärter Dams sista sång, Lars winnerbäck. Det har ikke vært sånn for meg som for deg, men hver gang jeg hører denne vakre sangen tenker jeg på min ungdomskjæreste. Anonymkode: 86b43...15c 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #3 Skrevet 11. mai 2022 Den forsvinner aldri for meg. Endte ganske tragisk så å gå tilbake har aldri vert aktuelt. Anonymkode: 4ee45...243 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #4 Skrevet 11. mai 2022 Høres ikke ut som om dere er bra for hverandre. Kanskje dere forveksler kjærlighet for avhengighet og utrygghet? Anonymkode: 75bfb...130 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #5 Skrevet 11. mai 2022 Jeg gjorde det slutt med min første kjæreste fordi det gikk over til vennskap. Det er 20 år siden. Vi er fortsatt venner den dag i dag. Som i at vi treffes av og til for en prat når vi er i samme by. Aldri vært noe romantikk i luften siden den gang. Det du beskriver høres overhodet ikke "kjærlig" ut. Anonymkode: fb42e...452 2
Trolltunge Skrevet 11. mai 2022 #6 Skrevet 11. mai 2022 Jeg vil heller si at ordtaket "Den siste kjærligheten er alltid den største." stemmer mer for min del. Høres ikke ut som kjærlighet for min del. 11
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #7 Skrevet 11. mai 2022 Den første kjærligheten glemmer jeg aldri. Men, det viste seg noen år senere, at han var ikke den største kjærligheten. Anonymkode: c3a8a...e62 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #8 Skrevet 11. mai 2022 For min del stemmer dette IKKE. Første eks er død og begravet (vel, ikke bokstavelig. Tror jeg. Vi har ikke kontakt) Anonymkode: 163dd...ff1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #9 Skrevet 11. mai 2022 Jeg må innrømme at min første kjærlighet fortsatt ikke har forsvunnet, selv med verdens beste kjæreste nå. Ville aldri byttet ut det livet jeg har nå, men det er noe med den første kjærligheten og kjærlighet ved første blikk som kanskje alltid vil være med meg. Jeg tenker noen ganger på hvordan livet hadde vært med han, men jeg får ikke gjort noe annet enn å mimre tilbake til en fin tidsperiode. Min første ordentlige kjæreste derimot har jeg kunnet kappet hode av 🤪 Det var et giftig forhold det! Anonymkode: f8619...747 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #10 Skrevet 12. mai 2022 Jeg trodde det jeg også, men nå har jeg funnet den virkelige store kjærligheten og følelsene for eksen er forduftet. Men det tok riktignok 6 år før jeg kom meg videre. Anonymkode: 19108...bac 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #11 Skrevet 12. mai 2022 Min første kjærlighet forsvinner aldri heller... fordi jeg alltid helt ut av det blå, kommer på han - også cringer jeg noe sykt. Kunne ikke vært mer feil og jeg er den dag i dag enormt glad for at det ble slutt. Anonymkode: 724a6...6df 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #12 Skrevet 12. mai 2022 24år siden første kjærlighet, klarer ikke glemme han! Anonymkode: de7e7...a60 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #13 Skrevet 12. mai 2022 Nope nope nope. Han er årsaken til at jeg har hatt trøbbel med alle mine forhold og nå er snart 40 og singel. Anonymkode: a6112...8cb
exictence Skrevet 12. mai 2022 #14 Skrevet 12. mai 2022 Trolltunge skrev (18 timer siden): Jeg vil heller si at ordtaket "Den siste kjærligheten er alltid den største." stemmer mer for min del. Høres ikke ut som kjærlighet for min del. Ja, det er mer riktig, føler jeg. At man tenker på tidligere romanser, er en idyllisering. Vakkert med gode minner. Men vel så vakkert og bedre med den siste kjærligheten. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #15 Skrevet 12. mai 2022 Noen føler det nok slik, men det ville vært veldig trist for de fleste par om det var slik. Nei, jeg tror dette dette er en myte og ikke en sannhet. Anonymkode: 5ea81...633
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #16 Skrevet 12. mai 2022 Kommer helt an på hvilke spor den første kjærligheten setter i deg. Det ts beskriver høres ikke ut som kjærlighet for meg, men som avhengighet, idyllisering, og en eller to personer som holder fast i noe som aldri var men som de ønsket seg. Min yndlingstekst om kjærlighet sier hva det bør handle om med få ord: «Kjærleik er å vilja vel» (låt fra bandet Gåte). En kjæreste/ekskjæreste med avhengighetstendenser, som manipulerer, som drar deg inn og skyver deg bort, er varm/kald, får deg til å føle deg forvirret, ikke respektert, nedverdiget eller generelt som et menneske uten egenverd eller frihet til å være deg vil deg ikke vel. Da handler det mer om usikkerhet, behov for kontroll, eller sykdom. Kjærlighet bør handle om å bygge hverandre opp uten å stå oppå den andre. Om respekt for hverandre, også når den ene vil ut av forholdet. Det er ikke ts her som ikke glemmer sin første kjærlighet, det er en eks-kjæreste som stadig drar henne inn og tilbake igjen. Det er to forskjellige ting. Dessverre så er det aller beste for deg ts å bryte kontakten helt med din eks. Du er ikke ansvarlig for at han ikke klarer å komme seg videre. Han klarer det hvis han vil, men det er hans oppgave - ikke din. Du prøver å leve ditt liv, du har en ny kjæreste, men blir stadig påvirket av eksen som vil holde kontakten, være venner, og minner deg på at han ikke vil glemme deg, ei heller forsvinne fra ditt liv. Det bør være varseltegn at han sier «Vi hører sammen» selv om du har sagt at du ønsker deg ut, og ikke minst at han flytter etter deg. Anonymkode: 404d7...861
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #17 Skrevet 12. mai 2022 Min første kjærlighet er gift med 3 barn med 3 forskjellige damer (ikke kona) jeg er heldigvis ute av livet hans Anonymkode: 366ca...0cc
powerpuffen Skrevet 12. mai 2022 #18 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min første kjærlighet er gift med 3 barn med 3 forskjellige damer (ikke kona) jeg er heldigvis ute av livet hans Anonymkode: 366ca...0cc Din første kjærlighet er gift med 3 barn? Men nei, min første kjærlighet er glemt for lengst. Altså, jeg husker jo navnet hans og hvordan han ser ut, men jeg kunne ikke i min villeste fantasi sett for oss noe mer sammen.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #19 Skrevet 12. mai 2022 Herlighet … jo! Er totalt uinteressert i både den første og senere store crush. Bare vent. Slutt og dyrk, så går der over Anonymkode: b5dae...3a1
Snickersogtwist Skrevet 12. mai 2022 #20 Skrevet 12. mai 2022 Har en og annen som henger igjen, men vet det ikke er kjærlighet. Er usikkerhet. Som om jeg kan overbevise dem om at jeg er verdt å ha, at jeg er bra nokk. Forholdene har vært hot and cold, og jeg aldri følte meg bra nokk. Har hatt noe relapses når vi har møttes så nå unngår jeg han ene fullstendig. Usunne greier. Heldigvis så er jeg i et sunt og godt forhold jeg ikker villig til å komprimere pga av stolthet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå