AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #1 Skrevet 11. mai 2022 Vi skal reise til Rethymnon på Kreta i juni. Vi har aldri vært på Kreta eller i Hellas før. Er det noen som har vært der som kan si om det er et fint sted? Vi er mest ute etter sol, bad og avslapning. Anonymkode: 3fd54...6a1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #2 Skrevet 11. mai 2022 En koselig by med fin strand og hyggelige smågater. Ville nok ikke reist dit med små barn, men fint for tenåringer og voksne. Anonymkode: eb04a...afa 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #3 Skrevet 12. mai 2022 Takk for svar Det høres fint ut, for det er meg og min tenåringssønn som skal dra dit. TS Anonymkode: 3fd54...6a1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #4 Skrevet 14. mai 2022 Jeg har vært der for mange år siden og likte det godt. Fin by og i tillegg var vi på dagsturer til Knossos og Santorini og på stranda. I år går turen til Chania, der har jeg aldri vært før men har hørt det er fint. Anonymkode: 7423c...0f7 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #5 Skrevet 14. mai 2022 Litt mer vind og mer steinete sand på rethymnon enn i Chania. Like fullt helt fantastisk 🤩 Anonymkode: e65e8...4d6 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #6 Skrevet 14. mai 2022 Vært flere steder på Kreta og liker Rethymnon veldig bra, skal dit i juli faktisk. Fin promenade å gå på på kveldstid, der man også kan gå til gamlebyen. Anonymkode: 5d9ab...4d9 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #8 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 11.5.2022 den 19.34): Vi skal reise til Rethymnon på Kreta i juni. Vi har aldri vært på Kreta eller i Hellas før. Er det noen som har vært der som kan si om det er et fint sted? Vi er mest ute etter sol, bad og avslapning. Anonymkode: 3fd54...6a1 Vært der for mange år siden, likte byen veldig godt. Litt ordentlig by liksom, ikke bare sånn liten ferieby med to gater. Er absolutt et aktuelt reisemål for oss, med store barn / tenåringer. Anonymkode: e4590...64b 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #9 Skrevet 14. mai 2022 Veldig fint og rolig sted. Var der forøvrig ikke i den mest travle sommersesongen. Koselige folk og god mat Kunne egentlig tenkt meg tiltbake en gang. Vi bodde på et hotell rett ved stranda. Sovnet til bølgesusen hver eneste kveld! ❤️Det eneste negative jeg kommer på var trafikken, noen kjørte som villmenn. Så se dere godt for når dere krysser gata, spesielt ved strandpromenaden .Håper dere får en kjempefin tur! Anonymkode: 2c96b...b66 1
Amossa Skrevet 15. mai 2022 #10 Skrevet 15. mai 2022 Rethymnon passer ikke for familier med små barn, men blir sikkert flott for deg og tenåring. Grunnen er at det er dager med farlige bølger og havstrømmer der. Selv om det ble satt opp rødt flagg på stranden var det alltid noen som våget seg i havet. Det var ganske ubehagelig å sitte å se på redningsaksjoner daglig. Sykebilene sto plassert på veien lang stranden, så dette var åpenbart vanlig. Tenker det er greit å være obs på dette. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #11 Skrevet 15. mai 2022 Amossa skrev (3 minutter siden): Rethymnon passer ikke for familier med små barn, men blir sikkert flott for deg og tenåring. Grunnen er at det er dager med farlige bølger og havstrømmer der. Selv om det ble satt opp rødt flagg på stranden var det alltid noen som våget seg i havet. Det var ganske ubehagelig å sitte å se på redningsaksjoner daglig. Sykebilene sto plassert på veien lang stranden, så dette var åpenbart vanlig. Tenker det er greit å være obs på dette. Dette kan jeg også skrive under på. Da jeg var der for endel år tilbake så var det en drukningsulykke der når vi badet, med gult flagg på vår strand. Det var noen ungdommer som druknet den gang.. I følge noen av de lokale vi snakket med i etterkant så dysset det litt ned at det er endel ulykker på stranden der hvert år, da det er kjøpt inn sand fra Sahara som ikke legger seg skikkelig og som det går strømmer i, så man kan stå med vannet til navlen og plutselig forsvinner sanden under beina dine og du sitter fast. Aldri bad der om det er vind, det er rett og slett farlig. Ikke stol på flaggene, de er misvisende. Det var som sagt gult flagg da vi opplevde drukningsulykken da vi selv var uti og badet. Ellers er det fin by og fint sted. Anonymkode: ec549...13f 1
Amossa Skrevet 15. mai 2022 #12 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette kan jeg også skrive under på. Da jeg var der for endel år tilbake så var det en drukningsulykke der når vi badet, med gult flagg på vår strand. Det var noen ungdommer som druknet den gang.. I følge noen av de lokale vi snakket med i etterkant så dysset det litt ned at det er endel ulykker på stranden der hvert år, da det er kjøpt inn sand fra Sahara som ikke legger seg skikkelig og som det går strømmer i, så man kan stå med vannet til navlen og plutselig forsvinner sanden under beina dine og du sitter fast. Aldri bad der om det er vind, det er rett og slett farlig. Ikke stol på flaggene, de er misvisende. Det var som sagt gult flagg da vi opplevde drukningsulykken da vi selv var uti og badet. Ellers er det fin by og fint sted. Anonymkode: ec549...13f Det er fint at sånt kommer fram, for verken reiseselskaper eller reisemålene selv forteller oss. Jeg så ulykker nesten daglig da jeg var der. Folk gitt ut i havet og mistet fotfestet, akkurat som du beskriver. Vaktene på stranda brukte brett for å komme ut, men det var et stykke som var vanskelig å forsere for å nå ut. Vi visste jo ikke hvordan det gikk med de som ble tatt inn.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #13 Skrevet 16. mai 2022 Har vært der én gang, 3 år siden. Voksen dame med tenåringsdatter. Ble positivt overrasket, veldig koselig by. Vi bodde sentral, noen hundre meter fra gamlebyen, samme avstand til stranda. Gamlebyen var koselig, masse hyggelige restauranter. Vil man gå tur er der mulighet å gå kilometervis i begge retninger. Det er hop-on-hop-off busser som går opp til fjellene. Vi gikk av i en liten landsby og spise lunch, veldig koselig. Det er også mulig å få av, gå ned Mili Gorge ravinen og hoppe på ny buss. Var på stranda, men badet lite så vet ikke om understrømmer. Oopsummert absolutt et sted jeg kunne tenke meg å reise tilbake til. Samme sier min datter. Anonymkode: 9f44c...e66
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #14 Skrevet 17. mai 2022 Takk for svar. Høres ut som et fint sted, men ble litt bekymret med tanke på understrømmer i sjøen som noen av dere snakker om. Må være forsiktig når vi bader da. Ellers høres det veldig fint ut TS Anonymkode: 3fd54...6a1
fotosyntesen Skrevet 17. mai 2022 #15 Skrevet 17. mai 2022 Mange hoteller som ligger rett ved en travel gate. Ikke vær full eller svaksynt når du skal krysse den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå