AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #1 Skrevet 11. mai 2022 Hei Gybekologen min mener jeg trolig har blæremola ettersom jeg har skyhøy hcg og et foster trolig uten hjerteaktivitet. Jeg ble henvist til KK på tirsdag. Fikk i dag beskjed om time fredag. Dette er da antagelig en undersøkelse for å konstatere faktum. Hvor lang tid tar det da før man får time til abort? Gjør de slike inngrep i helgene? 17 mai? Jeg syns det er alt for lenge å vente og å gå rundt med et dødt foster i magen uten å helt vite noe… Anonymkode: 50550...350 1
Neutral90 Skrevet 11. mai 2022 #2 Skrevet 11. mai 2022 (endret) Så utrolig leit at du må gjennom dette! Jeg vet ikke nok om behandling av blæremola. Kan det være at de ønsker å prøve medisinsk abort først? Jeg ville i alle fall forventet det og heller blitt "gledelig" overrasket dersom de går rett på utskraping. Når det er sagt, så skal din stemme som pasient veies tungt og ønsker du utskraping bør de vektlegge det. Du kan møte fastende og er du heldig tar de det samme dag. Kk vil jeg tro gjør dette på helg også, men her i distriktene gjøres det bare mandag til fredag. De kjører nok vanlig program mandag til fredag neste uke også. Lykke til, håper det går greit for seg! Endret 11. mai 2022 av Neutral90
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #3 Skrevet 11. mai 2022 Neutral90 skrev (12 minutter siden): Så utrolig leit at du må gjennom dette! Jeg vet ikke nok om behandling av blæremola. Kan det være at de ønsker å prøve medisinsk abort først? Jeg ville i alle fall forventet det og heller blitt "gledelig" overrasket dersom de går rett på utskraping. Når det er sagt, så skal din stemme som pasient veies tungt og ønsker du utskraping bør de vektlegge det. Du kan møte fastende og er du heldig tar de det samme dag. Kk vil jeg tro gjør dette på helg også, men her i distriktene gjøres det bare mandag til fredag. De kjører nok vanlig program mandag til fredag neste uke også. Lykke til, håper det går greit for seg! Det er alltid utskrapning med blæremola. Jeg har ikke blitt bedt om å møte fastende. Derfor jeg er redd det drar enda lenger ut i tid. Anonymkode: 50550...350
Neutral90 Skrevet 11. mai 2022 #4 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det er alltid utskrapning med blæremola. Jeg har ikke blitt bedt om å møte fastende. Derfor jeg er redd det drar enda lenger ut i tid. Anonymkode: 50550...350 Nei, men bare gjør det. I verste fall kan du spise når timen er over. Dette er et lite inngrep selv om det er enormt for oss som går gjennom slikt, dvs det er fort gjort å gjennomføre tidsmessig. Bare ta en hvit en og si at fastlege sa du kunne møte fastende i tilfelle. Så lenge det ikke et skadelig/farlig gjør det ikke noe medisinsk sett å vente noen dager fra eller til... selv måtte jeg vente over en uke på utskraping etter mislykket medisinsk abort selv om jeg opplevde styrtblødninger annenhver dag. Dette var abort nr 7 og legene visste godt hvilken belastning det var. Medmenneskelighet teller lite i det store maskineriet.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #5 Skrevet 11. mai 2022 Neutral90 skrev (12 minutter siden): Nei, men bare gjør det. I verste fall kan du spise når timen er over. Dette er et lite inngrep selv om det er enormt for oss som går gjennom slikt, dvs det er fort gjort å gjennomføre tidsmessig. Bare ta en hvit en og si at fastlege sa du kunne møte fastende i tilfelle. Så lenge det ikke et skadelig/farlig gjør det ikke noe medisinsk sett å vente noen dager fra eller til... selv måtte jeg vente over en uke på utskraping etter mislykket medisinsk abort selv om jeg opplevde styrtblødninger annenhver dag. Dette var abort nr 7 og legene visste godt hvilken belastning det var. Medmenneskelighet teller lite i det store maskineriet. Uff så utrolig leit. Syns at man skal slippe å gå med dødt foster i magen unødvendig lenge. Blæremola kan spre seg til andre organer og da må man visstnok ha cellegift. Og det kan i sjeldne tilfeller være ondartet. Og selv om de fleste blir frisk så er ikke det super morsomt å måtte vente lenger enn nødvendig på diagnose og behandling… Anonymkode: 50550...350
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #6 Skrevet 11. mai 2022 Selvom det er utskrapning skal du ta tabletter først, så de vil du da få utlevert dagen du er der om de ikke finner hjerte som slår. Så får du videre instrukser, dato osv Anonymkode: c1ce3...d9c
Neutral90 Skrevet 11. mai 2022 #7 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Selvom det er utskrapning skal du ta tabletter først, så de vil du da få utlevert dagen du er der om de ikke finner hjerte som slår. Så får du videre instrukser, dato osv Anonymkode: c1ce3...d9c Ikke nødvendigvis, det kommer an på om livmorhalsen er åpen eller ei.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #8 Skrevet 11. mai 2022 Jeg hadde MA. Måtte vente 10 dager på utskrapning. Tok tablett på kvelden dag 9, og så utskrapning dagen derpå. Anonymkode: 572c8...70e
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #9 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg hadde MA. Måtte vente 10 dager på utskrapning. Tok tablett på kvelden dag 9, og så utskrapning dagen derpå. Anonymkode: 572c8...70e Oj. Det var lenge! Anonymkode: 50550...350
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #10 Skrevet 12. mai 2022 Jeg hadde riktignok påvegynnende spontanabort, men her fikk jeg komme inn raskt. Var til legen tirsdag og fredag (jeg trodde jeg hadde spontanabortert, men fikk akuttime fredag fordi jeg begynte å blø mye igjen). Mens jeg var hos legen fredag, ringte de til sykehuset, og jeg fikk komme rett bort for undersøkelse. Påbegynte medisinsk abort der og da, som ble fortsatt søndags morgen. Søndags kveld fikk jeg krangla meg til utskrapning mandag (de ville jeg skulle forsøke runde to medisinsk). Anonymkode: 312e9...d8f
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #11 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Oj. Det var lenge! Anonymkode: 50550...350 Det var noen forferdelige dager, rett og slett. Anonymkode: 572c8...70e
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #12 Skrevet 13. mai 2022 Svaret ble at jeg ble lagt inn samme ettermiddag. Kveldstime på KK er noe dritt for da bare tar de operasjonen når de har tid. Det er evigheter å vente. Anonymkode: 50550...350
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå