AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #1 Skrevet 11. mai 2022 Har 2 små barn med en som har narsisisstiske trekk. Forholdet har vært nokså jævlig leeenge. Det er ingen poeng i terapi eller noe som helst. Jeg må vekk! Snakket litt med han om det.(vi krangler nesten hver dag. Jeg er ekstremt sliten. Jeg har ikke særlig respekt for han og elsker han såklart ikke.) Han sier at han har det bra, vi har det bra, jeg bare tenker og klager for mye. Hva kan jeg si som gjør at han og føler det er best å avslutte? Pga barna er det best å prøve å få han til å forholde seg så rolig og "fornuftig" som mulig. Anonymkode: 0a3eb...a64
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #2 Skrevet 11. mai 2022 Du trenger ikke få ham til å føle at det er best å avslutte, det er heller ikke noe du kan styre. Du må bare avslutte så rolig og dramafritt som mulig. Resten er opp til ham. Anonymkode: 796e3...fec 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #3 Skrevet 11. mai 2022 Virker som du vil at han skal slå opp, om du vil ut av forholdet så slå opp selv. Anonymkode: c9f5a...ef5 2
Mezzosoprena Skrevet 11. mai 2022 #4 Skrevet 11. mai 2022 Du trenger ikke å "gjøre han enig", du er voksen så du bare bestemmer at du skal forlate ham. 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #5 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du trenger ikke få ham til å føle at det er best å avslutte, det er heller ikke noe du kan styre. Du må bare avslutte så rolig og dramafritt som mulig. Resten er opp til ham. Anonymkode: 796e3...fec Jeg har ikke noe sted å dra på dagen. Han hadde klikka om jeg gjorde det slutt og hadde ny bolig klar, altså at jeg hadde planlagt før jeg snakka med han. Så å kunne bo sammen en liten stund mens det ordner seg med nytt sted å bo osv. er best Anonymkode: 0a3eb...a64
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #6 Skrevet 11. mai 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har ikke noe sted å dra på dagen. Han hadde klikka om jeg gjorde det slutt og hadde ny bolig klar, altså at jeg hadde planlagt før jeg snakka med han. Så å kunne bo sammen en liten stund mens det ordner seg med nytt sted å bo osv. er best Anonymkode: 0a3eb...a64 Da er det bare å si det til ham. Anonymkode: 796e3...fec
jennnny Skrevet 11. mai 2022 #7 Skrevet 11. mai 2022 Si «Jeg er ferdig», også tar du det derfra. Hvis tendensen har vært at han skal overtale og krangle når du prøver p avslutte, så må du bare stenge av for diskusjon. Si at du har begynt å se etter andre steder å bo og at sånn er det. Lykke til! 2
Rosatoast Skrevet 11. mai 2022 #8 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har 2 små barn med en som har narsisisstiske trekk. Forholdet har vært nokså jævlig leeenge. Det er ingen poeng i terapi eller noe som helst. Jeg må vekk! Snakket litt med han om det.(vi krangler nesten hver dag. Jeg er ekstremt sliten. Jeg har ikke særlig respekt for han og elsker han såklart ikke.) Han sier at han har det bra, vi har det bra, jeg bare tenker og klager for mye. Hva kan jeg si som gjør at han og føler det er best å avslutte? Pga barna er det best å prøve å få han til å forholde seg så rolig og "fornuftig" som mulig. Anonymkode: 0a3eb...a64 Du må si at det er over, du elsker han ikke lengre - og har ikke gjort det på lenge. Du må snakke med han rolig og ordentlig, og stå for det du sier. Ikke gå tilbake på det, og ikke la han snike seg tilbake til deg. Hvordan bor dere? Eier dere 50/50 eller hvordan gjør dere det? Du burde gå til FVK og høre hva du burde gjøre her, skal pappa flytte ut - eller skal du og ungene flytte ut? Dette må bli gjort ordentlig som sagt pga barna, og du burde alliere deg med FVK og andre instanser. Denne mannen kommer helt sikkert til å nekte å reise ut av huset, og nekte deg å ta med ungene. Høres farlig ut.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #9 Skrevet 11. mai 2022 Rosatoast skrev (1 minutt siden): Du må si at det er over, du elsker han ikke lengre - og har ikke gjort det på lenge. Du må snakke med han rolig og ordentlig, og stå for det du sier. Ikke gå tilbake på det, og ikke la han snike seg tilbake til deg. Hvordan bor dere? Eier dere 50/50 eller hvordan gjør dere det? Du burde gå til FVK og høre hva du burde gjøre her, skal pappa flytte ut - eller skal du og ungene flytte ut? Dette må bli gjort ordentlig som sagt pga barna, og du burde alliere deg med FVK og andre instanser. Denne mannen kommer helt sikkert til å nekte å reise ut av huset, og nekte deg å ta med ungene. Høres farlig ut. Eier 50/50 på papiret. Men det er han som har betalt det meste. Jeg vil ikke bo i det huset lenger. Takk for tips om familievernkontoret. Andre som kan være greie å alliere seg med? Bor langt fra nærmeste fvk, men finnes diverse andre instanser i nærheten. Anonymkode: 0a3eb...a64
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #10 Skrevet 11. mai 2022 Er han avhengig av sex? Hvis du gir han mindre og mindre sex. Er sjansen stor for at han finner seg ei annen dame og dumper deg? Så går han ut av forholdet med stoltheten i behold, og du slipper krig og hevn? Anonymkode: 7c5dd...d84
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #11 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er han avhengig av sex? Nei. Orker ikke å vente med å gjøre det slutt i så veldig mange flere dager. Er litt redd han. Derfor vil jeg at han og skal synes brudd er best. Anonymkode: 0a3eb...a64
Rosatoast Skrevet 11. mai 2022 #12 Skrevet 11. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Eier 50/50 på papiret. Men det er han som har betalt det meste. Jeg vil ikke bo i det huset lenger. Takk for tips om familievernkontoret. Andre som kan være greie å alliere seg med? Bor langt fra nærmeste fvk, men finnes diverse andre instanser i nærheten. Anonymkode: 0a3eb...a64 Jeg er usikker, men du kan ringe et krisesenter - hvis du er redd for han, og vet ikke hva du skal gjøre. Det hadde nok jeg gjort, de kan hjelpe deg med bosted også - og hvis det blir en eventuel barnefordelingssak, så har du dokumentasjon på at du måtte ha hjelp for å få deg og ungene ut av huset. Du må ringe banken, eller en advokat for å få huset solgt. Huset blir solgt uansett om han vil eller ikke, for du skal ha 50%. Det beste er nok å ringe en advokat for å høre hvordan du skal gå frem. Disse tingene burde du gjøre så fort som mulig, og spar unna så mye penger du bare kan løpet av måneden til nøds. Hva han har betalt er irrelevant, så lenge det står 50% på papiret Endret 11. mai 2022 av Rosatoast 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #13 Skrevet 11. mai 2022 Tenker krisesenter kan være greit å kontakte for råd. Men mer hjelp og evt. dokumentere for barnefordeling kunne gjort han unødvendig sint. Det er ikke sånn at jeg føler meg trygg så lenge vi ikke bor sammen. Om han føler seg provosert, kan bare gudene vite hva han kan finne på. Har ikke bodd i huset mer enn 1,5 år. Han hadde absolutt minimum av egenkapital, pluss det knøttlille beløpet jeg bidro med. Det er vel halvparten av egenkapitalsummen, pluss halvparten av husets verdiøkning som jeg har krav på? Dette får han ganske problemfritt lånt privat og gitt til meg. Han må jo gjerne fortsette å bo her. Han jobber ekstremt mye, jobben er førstepri, reiser endel i jobben og kommer dermed ikke til å ønske å ha barna mer enn 50% når de blir større. (1år og snart 3 år). Han ser nok for seg at jeg har dem 100% mens han bare kommer innom så ofte som han vil. Der må vi ha noen klare regler, jeg ønsker ikke å ha han i min nye bolig i hytt og pine. Vil helst at hans tid med barna er hjemme hos han. Er det andre enn krisesenter og fvk som kan hjelpe med tanke på hva som er best for barna? Jeg tenker ikke så klart om dagen.. Anonymkode: 0a3eb...a64
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #14 Skrevet 11. mai 2022 Redd han? Ring politet. Er han voldelig? Ha klart nummeret, og be om hjelp med en gang. Slå opp. Ikke vent 3 sekunder en gang. Var sammen med en slik selv, og dro bare på dagen uten å si noen ting. Allierte meg med familie, og sendte mld på tlf hans og sa at det er slutt. Han truet med å drepe meg, men dette ble politianmeldt. Er ikke lurt å slå opp med slike menn hjemme hos dem. Det er i sånne situasjoner det er tilpass for dem, fordi de har overtaket. Dra derfra med en gang du kan Anonymkode: 17967...7e0
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #15 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Slå opp. Ikke vent 3 sekunder en gang. Var sammen med en slik selv, og dro bare på dagen uten å si noen ting Når man har barn man skal samarbeide om senere funker jo ikke det så bra. Det blir ord mot ord, jeg har ingen bevis på hva han har utsatt meg for. Ingen som har vært i lignende situasjon, som sa/gjorde noe så ting ikke eskalerte, men hvor mannen beholdt roen til en viss grad ihvertfall, og bruddet gikk bedre enn man kunne ane? Selv om jeg er litt redd han, tror jeg det er mest sannsynlig at han vil fremstå ordentlig og som at han takler dette fint om jeg gjør det slutt på en ok måte. Hva ønsker en narsisisst å høre i et slikt scenario er spørsmålet. Anonymkode: 0a3eb...a64
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #16 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Når man har barn man skal samarbeide om senere funker jo ikke det så bra. Det blir ord mot ord, jeg har ingen bevis på hva han har utsatt meg for. Ingen som har vært i lignende situasjon, som sa/gjorde noe så ting ikke eskalerte, men hvor mannen beholdt roen til en viss grad ihvertfall, og bruddet gikk bedre enn man kunne ane? Selv om jeg er litt redd han, tror jeg det er mest sannsynlig at han vil fremstå ordentlig og som at han takler dette fint om jeg gjør det slutt på en ok måte. Hva ønsker en narsisisst å høre i et slikt scenario er spørsmålet. Anonymkode: 0a3eb...a64 Du må si at det ikke funker for deg, og det er vanskelig å være i dette forholdet Anonymkode: 17967...7e0 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #17 Skrevet 12. mai 2022 Han må ut av forholdet med stoltheten i behold. Fordi han er bedre enn deg. Det beste er at han forlater deg fordi han ikke vil ha deg. At han finner en annen. Sånn som min gjorde. Da har de gjerne litt dårlig samvittighet også. Om det er mulig. Om du forlater de, så blir de krenket, og da blir de hevnlystne. Så en må ha en god grunn som at du ikke er god nok for han. Men det er du nok... Anonymkode: 7c5dd...d84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå