AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #1 Skrevet 11. mai 2022 Hei! Har gjennom livet gått gjennom flere depresjoner, eller vet ikke om det er det, men ett eller annet er det. Førte til at jeg droppet ut av studiet etter å ha gått på det i ett år. Har nå i to år etterpå prøvd å jobbe, men aldri jobbet 100%. Ting har gått verre siste tiden og jeg har sluttet å jobbe... Er jo ikke en veldig god ressurs for samfunnet, men ønsker veldig på sikt å være det! Problemet er at jeg vet ikke hvordan jeg skal få hjelp. Har vært hos fastlege, men hun kunne ikke henvise meg noe sted. Dette var dog før jeg sluttet å jobbe... Begynte hos DPS før jeg sluttet på studiet, men så måtte jeg flytte fordi jeg sluttet, så da fikk jeg aldri kommet ordentlig inn i behandling, kun startet på antideppresiva.. Er det noen som har noen solskinnshistorier til meg? Anonymkode: c67cb...367 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #2 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei! Har gjennom livet gått gjennom flere depresjoner, eller vet ikke om det er det, men ett eller annet er det. Førte til at jeg droppet ut av studiet etter å ha gått på det i ett år. Har nå i to år etterpå prøvd å jobbe, men aldri jobbet 100%. Ting har gått verre siste tiden og jeg har sluttet å jobbe... Er jo ikke en veldig god ressurs for samfunnet, men ønsker veldig på sikt å være det! Problemet er at jeg vet ikke hvordan jeg skal få hjelp. Har vært hos fastlege, men hun kunne ikke henvise meg noe sted. Dette var dog før jeg sluttet å jobbe... Begynte hos DPS før jeg sluttet på studiet, men så måtte jeg flytte fordi jeg sluttet, så da fikk jeg aldri kommet ordentlig inn i behandling, kun startet på antideppresiva.. Er det noen som har noen solskinnshistorier til meg? Anonymkode: c67cb...367 Ville dratt til fastlegen igjen, siden du har sluttet i jobb også nå ❤️ Det høres jo ut som at du er motivert for hjelp også, så det er jo kjempebra! Nevnte hun ikke noe om tilbudene som kommunen har, eller bare et eller annet, når du var der sist? Kan hende at kommunen din har rask psykisk helsehjelp eller noe, eller kan tilby samtaler til du evt kommer inn på dps. Anonymkode: 59e22...3e4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #3 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ville dratt til fastlegen igjen, siden du har sluttet i jobb også nå ❤️ Det høres jo ut som at du er motivert for hjelp også, så det er jo kjempebra! Nevnte hun ikke noe om tilbudene som kommunen har, eller bare et eller annet, når du var der sist? Kan hende at kommunen din har rask psykisk helsehjelp eller noe, eller kan tilby samtaler til du evt kommer inn på dps. Anonymkode: 59e22...3e4 Jo.. Lavterskeltilbud i kommunen. Jeg var der på en time, men på den tiden var jeg i "jobb" (deltid..) så fant ikke overskudd til å dra tilbake.. Dette er ca ett år siden. Har kontaktet dem igjen men ikke fått noe svar. Hun sa også at hun ikke kunne henvise meg noe sted siden jeg ikke er psykisk syk. Følte meg kanskje veldig avvist av legen, så når hun neste gang spurte hvordan det gikk og jeg bare gråt ble jeg så flau at jeg avsluttet timen med en gang. Hun sa jeg måtte komme tilbake om det ikke gikk over. Og nå føler jeg meg så dum som avsluttet timen og at jeg kaster vekk tiden hennes hvis jeg kommer tilbake og at det bare er falsk fordi jeg ikke har noen grunn til å være sånn som dette... Men jeg er veldig motivert for hjelp, men er bare redd for å bli avvist igjen eller at det ikke skal føre til noe eller at jeg bare innbiller meg alt dette... Anonymkode: c67cb...367
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #4 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jo.. Lavterskeltilbud i kommunen. Jeg var der på en time, men på den tiden var jeg i "jobb" (deltid..) så fant ikke overskudd til å dra tilbake.. Dette er ca ett år siden. Har kontaktet dem igjen men ikke fått noe svar. Hun sa også at hun ikke kunne henvise meg noe sted siden jeg ikke er psykisk syk. Følte meg kanskje veldig avvist av legen, så når hun neste gang spurte hvordan det gikk og jeg bare gråt ble jeg så flau at jeg avsluttet timen med en gang. Hun sa jeg måtte komme tilbake om det ikke gikk over. Og nå føler jeg meg så dum som avsluttet timen og at jeg kaster vekk tiden hennes hvis jeg kommer tilbake og at det bare er falsk fordi jeg ikke har noen grunn til å være sånn som dette... Men jeg er veldig motivert for hjelp, men er bare redd for å bli avvist igjen eller at det ikke skal føre til noe eller at jeg bare innbiller meg alt dette... Anonymkode: c67cb...367 Merkelig. Men nå har du jo hatt det sånn lenge, uten at det har bedret seg. Så da kan du bestille ny time, og fortelle henne det❤️ Si at du har sluttet i jobb også. Har hatt sånne tanker jeg også, om at jeg «bare overdriver» osv, men det er jo ikke sant.. Det høres ikke ut som at du har det så bra. Så jeg tenker at du burde be om litt hjelp igjen nå, mens du enda er motivert for det. Du kan bestille legetime på HelseNorge, så du slipper å vente til legekontoret åpner. Masse lykke til!❤️❤️ Anonymkode: 59e22...3e4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #5 Skrevet 12. mai 2022 15 hours ago, AnonymBruker said: Jo.. Lavterskeltilbud i kommunen. Jeg var der på en time, men på den tiden var jeg i "jobb" (deltid..) så fant ikke overskudd til å dra tilbake.. Dette er ca ett år siden. Har kontaktet dem igjen men ikke fått noe svar. Hun sa også at hun ikke kunne henvise meg noe sted siden jeg ikke er psykisk syk. Følte meg kanskje veldig avvist av legen, så når hun neste gang spurte hvordan det gikk og jeg bare gråt ble jeg så flau at jeg avsluttet timen med en gang. Hun sa jeg måtte komme tilbake om det ikke gikk over. Og nå føler jeg meg så dum som avsluttet timen og at jeg kaster vekk tiden hennes hvis jeg kommer tilbake og at det bare er falsk fordi jeg ikke har noen grunn til å være sånn som dette... Men jeg er veldig motivert for hjelp, men er bare redd for å bli avvist igjen eller at det ikke skal føre til noe eller at jeg bare innbiller meg alt dette... Anonymkode: c67cb...367 Jo lenger du har hatt det slik og jo mer du sliter, jo mer vil du bli prioritert hos legen. Så du må dra tilbake og fortelle historien fra starten, hvor lenge du har hatt det sånn, hvilke ting du skulle ønske du kunne gjøre som du ikke greier å gjøre, hvordan du har det inni deg. Hvis du gråter så er det egentlig bare et pluss, så får legen se selv hvor sliten og fortvilet du er. Ikke vær flau over det! Anonymkode: 928bd...b73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå