Gå til innhold

Du med bein i nesa - har du blitt utsatt for vold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske konfliktsky, da jeg ikke orker masse unødvendig drama (som ironisk nok skaper mer drama i det lange løp), men jeg er redd mennesker som freaker ut, som plutselig eksploderer eller som bare føler seg så personlig krenket at de går inn for å hevne seg på andre, å bli utsatt for vold, osv. 

Men jeg lurer på, du som ikke finner i deg noe tull, har du blitt utsatt for gale mennesker som ikke tåler at du ikke vil bli herset med? 

Anonymkode: a71d6...69c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: f42e8...c11

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ganske konfliktsky, da jeg ikke orker masse unødvendig drama (som ironisk nok skaper mer drama i det lange løp), men jeg er redd mennesker som freaker ut, som plutselig eksploderer eller som bare føler seg så personlig krenket at de går inn for å hevne seg på andre, å bli utsatt for vold, osv. 

Men jeg lurer på, du som ikke finner i deg noe tull, har du blitt utsatt for gale mennesker som ikke tåler at du ikke vil bli herset med? 

Jeg har blitt slått mange ganger gjennom barndommen. Flat hånd, neve, ansikt, mage, rygg, armer. Dratt i ørene, dratt i håret, låst inne. Så psykisk vold, latterliggjøring, blitt fortalt at jeg er svak, feig, pingle. Blitt spent bein på, blitt dopet, sendt rundt som sexobjekt for forelders venner. Det var min barndom.

Jeg finnes ikke konfliktsky. Jeg er veldig direkte, ærlig, åpen, trygg på meg selv og setter tydelige grenser. 

Jeg har opplevd voldelige mennesker i senere tid ja. Jeg bare pakker sakene og drar da.

Anonymkode: d3c85...839

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Samt forferdelig ryktespredning i årevis som ødela ryktet mitt totalt. 

Anonymkode: 9b6c9...b71

AnonymBruker
Skrevet

Ja

Psykisk vold i 10 år. Anså meg som svært sterk psykisk før. Og nå mår det er 10 år siden jeg forlot den psykiske volden

Anonymkode: 6bf83...99b

AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: be78b...0ff

AnonymBruker
Skrevet

Både ja og nei. De som ikke visste at jeg hadde bein i nesa backet unna når de fikk igjen

Anonymkode: 7608a...ad4

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 18f7c...477

AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Bein i nesa har jeg, men jeg er også ressurssterk, noe jeg innbiller meg er enda mer viktig. Dvs jeg har en god jobb, penger, familie med penger... Tror de som leter etter noen å herse med fort gjennomskuer hvem som har makt og støtte til å dra dem ned i søla hvis de skulle prøve seg på noe. 

Anonymkode: 04252...b3e

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan man vite om man har bein i nesa om man ikke har opplevd en virkelig situasjon? det blir jo bare synsing om ikke det er tilfellet.

Anonymkode: 3fa3f...82f

• Liker 1
Gjest Warrior
Skrevet

Nei tror ikke det, har blitt truet at noen skulle banke meg, men skjedde ikke. Så er jeg sånn person som kan plutselig eksplodere selv, men aldri vært voldelig mot noen. 

Skrevet

Nei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, psykisk vold i 5 år. Kom gradvis utover i forholdet. Hadde aldri trodd det kunne skje meg, aldri. Gikk fra han han for to år siden. 

Anonymkode: 1838d...688

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Aldri. Bein i nesa har jeg, men jeg er også ressurssterk, noe jeg innbiller meg er enda mer viktig. Dvs jeg har en god jobb, penger, familie med penger... Tror de som leter etter noen å herse med fort gjennomskuer hvem som har makt og støtte til å dra dem ned i søla hvis de skulle prøve seg på noe. 

Anonymkode: 04252...b3e

Tja, jeg har bein i nesa og er ressurssterk. Men ble likevel utsatt for vold, det gikk så sakte at jeg ikke skjønte noe før det smalt. Da var jeg så tråkket ned at jeg ikke maktet å stå opp for meg selv. 

Anonymkode: c19f3...884

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle mennesker kan bli utsatt for vold i nære relasjoner.  Uavhengig av hvordan de selv egentlig er som person.  Vold har også mange former.  : fysisk vold, psykisk vold, økonomisk vold, seksuell vold , materiell vold. 

Alle mennesker kan utsettes for vold, da den ofte kommer snikende og eskalerer over tid. Uansett personlige egenskaper man egentlig har, så gjør det noe med en. Og ikke alle kommer seg vekk. Av og til er omstendighetene og båndene for kompliserte til å bryte kontakt . Særlig ifht familierelasjoner.  Skam påføres alltid.  

Man kan alltid fortelle noen ❤ , så man slipper å bære byrden alene. Og det finnes hjelp å få for de som klarer å frigjøre seg. 

Du må bare tro det selv. 

Anonymkode: 505e7...5b2

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.5.2022 den 18.08):

Nei, men selv om jeg ikke finner meg i noe tull så er jeg ikke ufordragelig i måten jeg er på. Ikke at det er en unnskyldning men forskjellen på meg og en kollega er utrolig stor. Selv har jeg aldri opplevd verken vold eller trusler og hun får ikke annet. Da er det noe med formidlingen hennes.

Anonymkode: 55afa...5c1

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Nei. Ikke som voksen.

Men psykisk vold, som barn. 

Endret av AthenaRavenLuna
AnonymBruker
Skrevet

Ja som barn ble både jeg og min mor utsatt for vold av min far. I voksen alder nei - jeg sverget allerede som barn at når jeg ble voksen skulle *ingen* herse med meg, og jeg tar ikke dritt fra noen (jeg har også trent kampsport i flere år, det hjelper nok på tryggheten og selvsikkerheten).

Anonymkode: 114d8...ae5

AnonymBruker
Skrevet

Ja, ble utsatt for grusomme ting av begge mine foreldre som barn. Men i voksen alder nei, og jeg finner meg i lite, for jeg skal aldri oppleve noe i nærheten av hva jeg opplevde som barn. 

Anonymkode: 8c026...e27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...