AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #1 Skrevet 11. mai 2022 Jeg er 18 uker på vei, og lurer på om det kan være jeg kjenner litt bevegelser fra babyen i ny og ne plutselig, men jeg er usikker for jeg har aldri vært gravid før. Det jeg opplever, er som om det er en del av magen kjemperaskt beveger seg, som den endrer litt form i et øyeblikk, fx som om det blir en bitteliten kul som forsvinner plutselig. Kan det være det? Hvordan visste du at det var babyen? Anonymkode: 8157f...414
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #2 Skrevet 11. mai 2022 Jeg skjønte ikke at de første bevegelsene var akkurat det. Det skjønte jeg kanskje ikke før jeg var på ultralyd og kjente bevegelsene samtidig som jeg så hun bevege seg inne i magen. De første bevegelsene har vært mer som små bobler i mine svangerskap. Anonymkode: 80467...108
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #3 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skjønte ikke at de første bevegelsene var akkurat det. Det skjønte jeg kanskje ikke før jeg var på ultralyd og kjente bevegelsene samtidig som jeg så hun bevege seg inne i magen. De første bevegelsene har vært mer som små bobler i mine svangerskap. Anonymkode: 80467...108 Bobler var en bedre forklaring enn kul 😄 Anonymkode: 8157f...414
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #4 Skrevet 11. mai 2022 Det er nok babyen! Er førstegangs i uke 25 med morkake på fremsiden så synes fremdeles det er litt vanskelig å pinpointe med sikkerhet at det er babyen jeg kjenner. Nå er det en del av bevegelsene som er kraftige nok til at jeg er helt sikker også, men det er fremdeles en del av disse små fiskehalene og leamusene som jeg troooor er babyen 😅 Anonymkode: 51a75...f04
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #5 Skrevet 11. mai 2022 Var som to små luftbobler som sprakk litt etter hverandre i uke 19 🙂 var ikke i tvil at det var fosteret selv som førstegangsmor Anonymkode: 909ca...a1e
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #6 Skrevet 11. mai 2022 Jeg synes det kjentes ut som en liten fisk som dultet i veggene. Omtrent som hvis man holder småfisk i hendene, bare inni magen😅 Anonymkode: 8713c...8a4 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #7 Skrevet 11. mai 2022 Jeg skjønte først sikkert at det var babyen etter å ha vært på ultralyd. Da så jeg hvor morkaken lå, og fikk forklart at jeg da antakelig ville kjenne bevegelse først på motsatt side. Var helt sikker på at det var babyen i uke 22, og innså jo da at jeg i ukesvis hadde kjent bevegelse. Men jeg har mye tarmbevegelser til vanlig og, og i svangerskapet første og andre trimester hadde jeg veldig mye luft i magen, dermed enda mer tarmbevegelse. Det overasket meg hvor langt nede jeg kjente bevegelsene i begynnelsen. Føltes som om det var helt ned mot underlivet. Nå er jeg i uke 26 og det har tatt av. Masse bevegelse, mye kraftigere enn i uke 22. Ser bevegelse utpå magen, og kjenner bevegelse i hele magen, også over navlen og på sidene. Anonymkode: 4fb70...6e2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #8 Skrevet 11. mai 2022 Kjente bevegelser 18+2 noen timer etter ordinær ultralyd. Var som ei boble som sprakk Anonymkode: ac1c3...ad7
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #9 Skrevet 11. mai 2022 Jeg kjente det som leamus helt nederst i magen, ca ved trusekanten rundt uke 18 😊 Jeg var ikke sikker på om jeg kjente riktig, men jordmor sa at det nok var baby. Nå er det ingen tvil og jeg kan se det utenpå magen, er straks uke 24. Iblant er det full fest der inne og hun er både høyt og lavt 😅 Anonymkode: dad31...c7f
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #10 Skrevet 11. mai 2022 Jeg kjente det rundt uke 18, som små bobler nederst i magen. Skjønte ikke at det var det før uke 20, da så og kjente vi bevegelser utenpå magen. Anonymkode: be268...777
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #11 Skrevet 11. mai 2022 Jeg tror jeg følte litt kribling/kramper rundt uke 17 første gang. Var veldig usikker på om det var bevegelse men kjente dette flere ganger om dagen så antok det var babyen. Jordmor kunne bekrefte for meg rundt uke 20 at det var babyen jeg kjente. Etterhvert ble det mer som en fisk som ålte seg rundt, og nå er det som en stor fisk som spreller/dulter rundt. Er i uke 27 så kan se bevegelse på magen. Babyen er veldig veldig aktiv nå. Anonymkode: 1fc01...99b
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #12 Skrevet 12. mai 2022 Jeg kjente det allerede i uke 15. Jeg er nok ekstra vâr for endringer i kroppen, så det er mulig det er derfor jeg kjente det så tidlig. Jeg var ikke helt sikker de første dagene, men bevegelsene fortsatte hver dag og økte også gradvis i intensitet, så da ble jeg etterhvert sikker. I tillegg var bevegelsen ikke helt der jeg pleier å ha tarmbevegelser. Anonymkode: 293e2...768
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #13 Skrevet 12. mai 2022 Jeg skjønte det ikke før jeg skjønte det - for å si det sånn! Jeg lå i sengen på morgenen og kjente en dunk i magen - det var ingen tvil på at det var liv ❤️ Jeg kjente det i uke 16/17 og var førstegangsgravid. Man sier at man kjenner det best når man ligger/sitter i ro. Anonymkode: 1553f...2b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå