AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #1 Skrevet 11. mai 2022 Er det jeg som er lettfornærmet? Jeg har jobbet fullt og litt til i over 20 år, tatt videreutdanning ved siden av, har kun ett barn og hadde dermed permisjon kun en gang, i ett år, for snart 15 år siden. Fritida består mye av å kjøre ungdommen på aktiviteter, gjerne kjøre langt og være borte i noen timer før vi kommer hjem til leggetid. På en vanlig hverdag har jeg ca to timer hjemme før jeg legger meg. Jeg er mye sliten. Helger uten planer benyttes gjerne til minst mulig, som å binge tv-serier eller rekreasjon i naturen, i tillegg til det nødvendige husarbeidet jeg naturligvis ikke rekker i løpet av uka.. Moren og søsteren min jobber ikke, de har knapt jobbet i hele sitt liv, de trenger rett og slett ikke det for å klare seg. De lever for å pusse opp, shoppe, hageprosjekter osv. Ofte går samtalene i retning av deres prosjekter og hver gang flirer de litt av meg som gjør "ingenting" og ikke har noen interesser, som de sier. "Vibeke liker best å gjøre ingenting" kan de si om meg, med lattermild mine. Jeg er så jævlig lei disse dumme kommentarerene om at jeg er lat og kjedelig, fra to stykker som aldri har hatt en full arbeidsuke i hele sitt liv. Er jeg lat? Er jeg lettfornærmet? Er det uvanlig å ikke orke allverden når man har fullt opp fem dager i uka? Anonymkode: 3d51f...175 3 7
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #2 Skrevet 11. mai 2022 Ufine kommentarer du får. Du får vel heller informere de om at jobben og barna tar så mye av energien din at du ikke orker/ rekker å drive med interessene dine hver dag. Jeg jobber ikke pga sykdom og pusler litt med hobbyer inn i mellom, men det hadde da ikke falt meg inn å si at en som er sliten etter jobb ikke har noen interesser 🤯. Faktisk så er jeg mer misunnelig på de som er i full jobb, dere gjør jo noe som er meningsfylt for flere enn bare dere selv. Anonymkode: 30820...830 4
Lorieen Skrevet 11. mai 2022 #3 Skrevet 11. mai 2022 (endret) Jeg er så jævlig lei disse dumme kommentarene om at jeg er lat og kjedelig, fra to stykker som aldri har hatt en full arbeidsuke i hele sitt liv. Du sier akkurat dette neste gang du får en kommentar. Endret 26. juli av Lorieen 30 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #4 Skrevet 11. mai 2022 Har ungdom i hus. Er alenemor. Er ikke én dag der jeg ikke kjører minst to runder med bilen hit og dit. Man har _aldri_ fri. Anonymkode: aa5a2...dde 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #5 Skrevet 11. mai 2022 hvorfor trenger de ikke å jobbe? Er de giftet seg til formue eller hva er greia? Anonymkode: 45cbb...0d5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #6 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): hvorfor trenger de ikke å jobbe? Er de giftet seg til formue eller hva er greia? Anonymkode: 45cbb...0d5 Min mor jobbet kun sporadisk da jeg var barn, vi var ikke rike, men den gangen holdt det at mannen hennes jobbet. I dag kunne hun vel strengt tatt vært pensjonist om hun hadde vært i jobb. Min søster klarer seg godt på ektefellens inntekt. Anonymkode: 3d51f...175
Rosatoast Skrevet 11. mai 2022 #7 Skrevet 11. mai 2022 Lorieen skrev (2 timer siden): Jeg er så jævlig lei disse dumme kommentarerene om at jeg er lat og kjedelig, fra to stykker som aldri har hatt en full arbeidsuke i hele sitt liv. Du sier akkurat dette neste gang du får en kommentar. Dette!
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #8 Skrevet 11. mai 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Ofte går samtalene i retning av deres prosjekter og hver gang flirer de litt av meg som gjør "ingenting" og ikke har noen interesser, som de sier. "Vibeke liker best å gjøre ingenting" kan de si om meg, med lattermild mine. Jeg er så jævlig lei disse dumme kommentarerene om at jeg er lat og kjedelig, fra to stykker som aldri har hatt en full arbeidsuke i hele sitt liv. Anonymkode: 3d51f...175 Ta en pause fra dem. Hvis dere normalt sees ukentlig, så la vær å besøke dem i to måneder. La dem føle og merke at du virkelig ikke er så desparat etter deres selskap. Anonymkode: b168c...883 3
Eneri Skrevet 11. mai 2022 #9 Skrevet 11. mai 2022 Her ville jeg bare satt øynene i dem og sagt:"Hvor mye TID og krefter tror dere jeg egentlig har til hobbyer og hensyn til bare egne ønsker når jeg jobber fulltid og er alenemor?!?! " Jeg syns de er korttenkte og frekke, og du er ikke lettkrenket bare fordi du tar deg nær av slike kommentarer. 4 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #10 Skrevet 12. mai 2022 Ikke noe å bry seg om. De har tid tid tid til å dyrke sine interesser. du jobber og er mor til tenåring. Det i seg selv er enormt! Jeg jobber, har to tenåringer og har det akkurat som deg. Ingen hobbyer! og når jeg først får alenetid er det tv og Internett. Du gjør en enorm jobb, og de kommentarene må du bare prelle av. Eller svar tilbake som folk i tråden har skrevet. Heier på deg!! Anonymkode: 94e5b...967 1
Sensi Skrevet 13. mai 2022 #11 Skrevet 13. mai 2022 Hev deg over det og le med dem. De vet det nok innerst inne. Og hvis ikke så er det verst for dem å være så snevre. Alle andre vet ❤️
Bacteria Skrevet 3. mai 2023 #12 Skrevet 3. mai 2023 Lorieen skrev (På 11.5.2022 den 18.13): Jeg er så jævlig lei disse dumme kommentarerene om at jeg er lat og kjedelig, fra to stykker som aldri har hatt en full arbeidsuke i hele sitt liv. Du sier akkurat dette neste gang du får en kommentar. Fristende, men problemet med slike penergityver er at de ikke har selvinnsikt til å skjønne hva de gjør. Om ts sier sånt vil de nok ikke ta det til seg, og ts vil bli den store slemme ulven. (eldre tråd, men fortsatt aktuell. Kjenner typen) 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå