Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi får to gjester til frokost på 17. mai. Hvis vi var fler hadde det vært greit med tapas/koldtbord, men det blir fort veldig masse mat ved en slik løsning som krever mange retter. Og mye styr til få folk. Hva går man for når det er få til bords?

Ser for meg å servere én rett/ett konsept. Brød med pålegg, pastasalat, omelett… Jeg vet ikke hva som funker til frokost i 10-draget på en sånn dag. Har noen erfaring eller tips?

Anonymkode: 2052f...44f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ps. Jeg liker ikke fancy ost, så å basere frokosten på brie og blåmugg er ikke aktuelt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gått for «god frokost: godt brød, evt. nystekt et eller annet (brød, baguetter, rundtstykker). Eggerøre, kokte egg, agurk, reker i lake, div. pålegg som skinke, roastbeef, salami etc.

Det blir kanskje «for mye mat». Men når jeg får gjester, planlegger jeg nok mat slik at jeg skal sitte igjen med en del, for ingen skal gå sultne fra bordet.

Anonymkode: f1b7e...35f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare kjøpe inn kjeks og ostefat. Enkelt å tilberede og mange oster mat kan ha. Forskjellige myke oster og muggoster passer bra på 17 mai 

Anonymkode: 04920...0e4

AnonymBruker
Skrevet

du kan be gjestene smøre med niste. Det kan være gøy for alle og se hva den andre har valgt og spise til frokost 😊

Anonymkode: 0a36c...215

Skrevet (endret)

Sjømat, loff og hvitvin. 

Endret av apekatten123
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Godt brød eller rundstykker, pastasalat m/ spekeskinke og en god hjemmelagd dressing til. 

Anonymkode: e4bd2...632

AnonymBruker
Skrevet

Ville gått for en god frokost. Nystekte rundstykker, eggerøre, laks, ost, roastbiff, fenalår/spekeskine, rull, eggesalat og grønnsaker.

Anonymkode: 25ebe...93e

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville ha gjort det eksklusivt, ikke bare lasset på med brød og pålegg.

Champagne, eventuelt mimosa

Toast med avokado og posjert egg (eventuelt eggs benedict/eggs florentine)

Kaffe og kake

Anonymkode: 0265a...b95

• Liker 4
Skrevet

Diverse spekemat + eggerøre, noen gode oster? Oppskåret frukt/bær og noe grønt, skikkelig godt brød og smør, kanskje croissanter? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er vi på ballen, gjengen! Mange gode forslag. Supert at brødmat med godt pålegg er aktuelt. Det med ost måtte jo komme tross advarselen, men det er så. 

Loff med reker er jo egentlig perfekt, men samboer liker ikke reker. Uansett bra forslag det også, kanskje noen andre trenger inspirasjon til det samme.

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville lasset på med brød og pålegg

Anonymkode: 04920...0e4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått for godt brød/rundstykker, og pålegg som røkelaks, god skinke, ost (må altså ikke være blåmugg eller brie), noe litt finere syltetøy, osv. Samt egg i en eller annen form. Legg til litt grønnsaker (agurk, tomat, noen salatblader) og oppskåret frukt eller bær. Så gjerne noe søtt til kaffen også (mini brownies, blåbærmuffins, sjokoladecroissant, kake, eller hva enn dere liker). 

Ost og kjeks, reker o.s.v. er godt, men ikke hva jeg hadde forventet om jeg var invitert på frokost i 10-tiden.

Anonymkode: 41a75...979

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ville gått for godt brød/rundstykker, og pålegg som røkelaks, god skinke, ost (må altså ikke være blåmugg eller brie), noe litt finere syltetøy, osv. Samt egg i en eller annen form. Legg til litt grønnsaker (agurk, tomat, noen salatblader) og oppskåret frukt eller bær. Så gjerne noe søtt til kaffen også (mini brownies, blåbærmuffins, sjokoladecroissant, kake, eller hva enn dere liker). 

Ost og kjeks, reker o.s.v. er godt, men ikke hva jeg hadde forventet om jeg var invitert på frokost i 10-tiden.

Anonymkode: 41a75...979

Helt topp! Jeg tenker det blir sånn siden fler foreslår det. Var redd det ble for «påskeaften» eller noe, men det er mer enn godt nok for meg.

Tenker i hovedsak minipavlova til dessert. Men så er ikke ene gjesten spesielt glad i kaker og søtt, og vi skal alle på middag med dessert på ettermiddagen. Så jeg får se litt hva jeg gjør med det søte. Kanskje bare dyppe noen jordbær i sjokolade som en treat. Vi skal jo ut å se folket, ikke sitte inne til langt på dag og drikke kaffe. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her er vi på ballen, gjengen! Mange gode forslag. Supert at brødmat med godt pålegg er aktuelt. Det med ost måtte jo komme tross advarselen, men det er så. 

Loff med reker er jo egentlig perfekt, men samboer liker ikke reker. Uansett bra forslag det også, kanskje noen andre trenger inspirasjon til det samme.

ts

Du sa at du ikke ville ha fancy oster, så jeg foreslo gode oster, men om du ikke liker noen oster så er det jo bare å skippe det, det kan jo likevel være at de som kommer på besøk ville satt pris på det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Rumle skrev (13 minutter siden):

Du sa at du ikke ville ha fancy oster, så jeg foreslo gode oster, men om du ikke liker noen oster så er det jo bare å skippe det, det kan jo likevel være at de som kommer på besøk ville satt pris på det.

Den setningen var ikke ment til dine gode oster (hva nå det skulle være), den var ment til et forslag om å spesifikt basere hele greia på kjeks og ost, hvor blåmuggost også var nevnt.

Det går greit dette her. 

AnonymBruker
Skrevet

Bra du fikk tips om brød, egg og pålegg, for det hadde vært veldig vanskelig å komme på selv. Krysser fingrene!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bra du fikk tips om brød, egg og pålegg, for det hadde vært veldig vanskelig å komme på selv. Krysser fingrene!

Vær så vennlig, da! Det er helt greit at folk tipser om det de synes ville vært fint å få servert selv. Supert at det er akseptert å servere noe «nedpå» til festfrokost, at det ikke nødvendigvis MÅ være veldig dyrt og veldig tidkrevende. Og jeg evner å forstå det selv, men det må være lov å benytte et forum. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...