SkjultBruker Skrevet 11. mai 2022 #1 Skrevet 11. mai 2022 Hvis ikke avvik skrives, hvordan dokumenteres voldshandlinger utført av andre barn hos skolene? Har jeg som forelder rett til innsyn i forhold til avvik/dokumentasjon som er skrevet som omhandler mine barn i denne sammenheng?
SkjultBruker Skrevet 11. mai 2022 Forfatter #2 Skrevet 11. mai 2022 Vi snakker om gjentatte tilfeller som omhandler slag, spark, spytting, at det er blitt tatt kvelertak på mitt barn og at mitt barns eiendeler har blitt ødelagt/slengt rundt. Skolen har fortalt meg muntlig at mitt barn aldri har vært den som igangsetter konfliktene/hendelsene, og at mitt barn ikke tar igjen men forsøker å deeskalere situasjonen/få hjelp fra en voksen.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #3 Skrevet 11. mai 2022 Ja, avvik skal føres. Du har innsyn i alt som gjelder ditt barn. Alle skader skal også rapporteres videre til nav på eget skadeskjema og logges hos lege. Du klager så på skolen til statsforvalteren med begrunnelse i opplæringslovens 9.a. Er det mobbing kan du også gjerne involvere mobbeombudet, om stedet du bor har et sånt. Anonymkode: 68929...018
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå