Gå til innhold

Skal skolen skrive avvik når et barn utsettes for vold fra et annet barn i skoletiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis ikke avvik skrives, hvordan dokumenteres voldshandlinger utført av andre barn hos skolene? 

Har jeg som forelder rett til innsyn i forhold til avvik/dokumentasjon som er skrevet som omhandler mine barn i denne sammenheng?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi snakker om gjentatte tilfeller som omhandler slag, spark, spytting, at det er blitt tatt kvelertak på mitt barn og at mitt barns eiendeler har blitt ødelagt/slengt rundt. 

Skolen har fortalt meg muntlig at mitt barn aldri har vært den som igangsetter konfliktene/hendelsene, og at mitt barn ikke tar igjen men forsøker å deeskalere situasjonen/få hjelp fra en voksen. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, avvik skal føres. Du har innsyn i alt som gjelder ditt barn. Alle skader skal også rapporteres videre til nav på eget skadeskjema og logges hos lege. Du klager så på skolen til statsforvalteren med begrunnelse i opplæringslovens 9.a. Er det mobbing kan du også gjerne involvere mobbeombudet, om stedet du bor har et sånt. 

Anonymkode: 68929...018

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...