AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #2 Skrevet 11. mai 2022 Jeg får inntrykk av at du har satt deg for lite inn i forskningen (få kilder) og at det du skriver om i kapitlene ikke er det du lover (overskriften) i innholdsfortegnelsen. Anonymkode: ccab4...e52 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #3 Skrevet 11. mai 2022 Høres ut som at du ikke har tatt med nok underoverskrifter i innholdsfortegnelsen. Det hjelper dessuten ikke å henvise til kilder i annenhver setning hvis det er den samme kilden du har brukt mange ganger på rad. Anonymkode: 713d7...883 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #4 Skrevet 11. mai 2022 Du kan risikere stryk. Anonymkode: ca0a6...2b7
Blueberrymuffin Skrevet 11. mai 2022 #5 Skrevet 11. mai 2022 hissig skrev (1 time siden): Jeg fikk en D på bacheloroppgaven. Fikk idag begrunnelse. Begrunnelse for karakter er "tidvis tungt språk, mangel på samsvar mellom innholdsfortegnelse og delkapitler, og for få kildehenvisninger." Har henvist i annenhver setning. Forstår ikke dette argumentet opp mot oppgaven. Ifht. innholdsfortegnelse så går overskriftene typisk ned til nivå 3. Det gjør det i innholdsfortegnelsen jeg har i dokumentet. Har og skrevet kort hva som inkluderes i den delen av teoridelen og presentert kort under-kapitlene. Hadde inntrykk over at innholdsfortegnelsen ikke skal være for lang og detaljert på en liten bacheloroppgave. Skrev en litteraturstudie med forskningsartikler med titler lignende denne: "The importance of a nonsmooth tumor margin and incomplete tumor capsule in predicting HCC microvascular invasion on preoperative imaging examination: a systematic review and meta-analysis". Det hadde vel blitt tre linjer så jeg skrev heller "artikkel 1" som overskrift etterfulgt av tittelen slik at den ikke kom i innholdsfortegnelsen, (som jeg har sett andre med A har gjort tidligere). Fikk utsatt frist så mulig jeg er en av de siste i bunken. Karaktersnittet for kullet følger tilsynelatende prosent kurven hvor 15% fikk karakter D eller dårligere. Er selvfølgelig redd for å rykke ned og at det er andre svakheter som de ikke har utdypet. Noen som har råd? Basert på det du skriver her, ville jeg sagt nei, ikke be om ny sensur. For meg virker det ut som du har endel mangel på forståelse. Bare det at du kunne henvise til kilde som «artikkel 1» og fremdeles få karakter D er overraskende. 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #6 Skrevet 11. mai 2022 utfra det du beskriver har sensor vært veldig ålreit med deg siden du ikke har strøket. Du mangler det elementære av forståelse og enkel kildehenvisning. Som ikke er rakettforskning på en bacheloroppgave. Anonymkode: 86512...fde 3
hissig Skrevet 11. mai 2022 Forfatter #7 Skrevet 11. mai 2022 Jeg henviser jo ikke til kilden som artikkel 1. Det er en underoverskrift slik at innholdsfortegnelsen under "Resultat" ikke blir 100 ord ++. Har brukt 25+ kilder på en oppgave på under 15 studiepoeng
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #8 Skrevet 11. mai 2022 Jeg er halvveis i min bachelor, og å klage på karakterer er ikke aktuelt for min del. Bestått er bestått. Karakterer jeg ikke er fornøyd med kan tas opp igjen ved neste ordinære eksamen. Har en D som jeg tenker å ta opp, ellers har jeg fra C til A. Eneste jeg ville klaget på var om jeg hadde fått F. Har ingenting å tape på det. Å klage på bestått bachelor ville jeg aldri våget. Du kan vel fortsatt forsvare den muntlig og oppnå bedre resultat. Ville IKKE tatt sjansen på stryk, for ut fra det du skriver kan det virke som om sensor har vært grei med karaktersettingen. Ville ikke gamblet… Anonymkode: e9ba3...c02 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #9 Skrevet 11. mai 2022 Jeg syns ikke du forklarer så godt hva du har gjort, men kluss med kildebruk er egentlig strykgrunn, så du må anse deg heldig om du bare har blitt trukket i karakter. Kilde i annenhver setning betyr ikke at kildebruken er god, det avhenger helt av hvilken kilde som er brukt, om den er gjentakende, om det kunne vært ført på en annen måte, og om du har vært tro mot stilen referansene skal føre i. Antall nivåer på innholdsfortegnelsen har ingenting å si, stemmer ikke det som faktisk er under de enkelte delpunktene i overskriftene så er det klart du trekkes, det må være samsvar. Innholdsfortegnelsen skal være kort og konkret, ikke med forklaringer slik du viker å ha gjort. Å skriver "Artikkel 1" som overskrift er helt feil, skal overskriften referere en bestemt artikkel (som for meg høres merkelig ut) så må du faktisk skriver artikkeltittel, selv om den er lang. Det virker kanskje som du ikke helt har forstått formkravene på bacheloroppgaven, og sammen med et dårlig språk har det trukket deg ned i karakter. At du er sist i rettebunken har ingenting å si. Jeg hadde ikke klaget, for som en annen sier er bestått bestått. Og kluss med referanser er som tidligere nevnt grunn til stryk, ikke sikkert du er like heldig ved neste sensur. Anonymkode: a77b0...1a1 2
Blueberrymuffin Skrevet 11. mai 2022 #10 Skrevet 11. mai 2022 (endret) hissig skrev (41 minutter siden): Jeg henviser jo ikke til kilden som artikkel 1. Det er en underoverskrift slik at innholdsfortegnelsen under "Resultat" ikke blir 100 ord ++. Har brukt 25+ kilder på en oppgave på under 15 studiepoeng Vil si det er like ille. Bruker du «artikkel 1» eller «resultat» som underoverskrifter har du misset helt på hva som er forventet av en akademisk tekst. Bacheloroppgave er vel i bunn og grunn ikke 15 studiepoeng, men et treårig studium på 180 studiepoeng. En bacheloroppgave skal summere og vise alt du har lært, i løpet av hele studiet. Bacheloroppgave er ikke et kurs eller lite fillestudie på kun 15 studiepoeng. Kan for meg virke ut som du tar alt for lett på hva som kreves i en bachelor. Basert på måten du skriver, ordlegger deg, og info du gir ut her, vil jeg si du har vært ekstremt heldig som fikk såpass som en D. Vil si dine forventninger ikke er realistiske, eller står i stil med det som kommer frem i innleggene dine her. Er en del som mangler på forståelsen for å være på f.eks. B eller A nivå (slik jeg tolker dine innlegg her). Endret 11. mai 2022 av Blueberrymuffin 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #11 Skrevet 11. mai 2022 Jeg ville ikke klaget her nei. Anonymkode: 0c1e0...668 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå