AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #1 Skrevet 11. mai 2022 Hei folkens, Jeg har i flere år betalt for et privat TV- og bredbåndsabonnement hos en av de største tilbyderne i landet. Jeg ble nylig gjort oppmerksom på at fellesutgiftene i borettslaget mitt inkluderer et tilsvarende abonnement hos samme tilbyder. Kan jeg utelukkende takke meg selv for dette sløseriet, eller har tilbyder noen form for plikt til å opplyse om at jeg betaler dobbelt opp for én ruter og ett modem? Anonymkode: bbc30...97c
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #2 Skrevet 11. mai 2022 De burde opplyst om det når du tegnet avtale med dem… Dette er kanskje noe du har inngått avtale med dem om da du flyttet inn? Anonymkode: 66477...e92
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #3 Skrevet 11. mai 2022 Sjekket du ikke hva fellesutgiftene dekket da du kjøpte leiligheten? Jeg ringte Get den gangen det var aktuelt, og det var ingen automatisk link mellom gateadresse jeg bodde på og det faktiske sameiet hos dem. Sånn jeg ser det ligger det hos deg. Anonymkode: c0f3d...cb6 10
enkefru Skrevet 11. mai 2022 #4 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Kan jeg utelukkende takke meg selv for dette sløseriet, eller har tilbyder noen form for plikt til å opplyse om at jeg betaler dobbelt opp for én ruter og ett modem? Anonymkode: bbc30...97c JA 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #5 Skrevet 11. mai 2022 Ja du må takke deg selv. Anonymkode: 2af62...29b 1
rfa Skrevet 11. mai 2022 #6 Skrevet 11. mai 2022 Siden du ikke har fått levert det som to linjer hadde jeg spurt om å få det refundert. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #7 Skrevet 11. mai 2022 Dette er fysisk umulig og hadde ikke gått. Anonymkode: b83b5...185 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #8 Skrevet 12. mai 2022 On 5/11/2022 at 5:05 PM, AnonymBruker said: Hei folkens, Jeg har i flere år betalt for et privat TV- og bredbåndsabonnement hos en av de største tilbyderne i landet. Jeg ble nylig gjort oppmerksom på at fellesutgiftene i borettslaget mitt inkluderer et tilsvarende abonnement hos samme tilbyder. Kan jeg utelukkende takke meg selv for dette sløseriet, eller har tilbyder noen form for plikt til å opplyse om at jeg betaler dobbelt opp for én ruter og ett modem? Anonymkode: bbc30...97c Ja du kan utelukkende takke deg selv Anonymkode: c7b4b...be3 1
Gjest Blondie65 Skrevet 12. mai 2022 #9 Skrevet 12. mai 2022 Ja, du kan utelukkende takke deg selv. Hva som inngår i fellesutgiftene er lett tilgjengelig i alle sameier og borettslag - og i verste fall kan du kontakte styret for å spørre.
smilo Skrevet 13. mai 2022 #10 Skrevet 13. mai 2022 Og du er sikker på at du privat har betal for eget abonnement,og ikke tilleggspakke fra leverandøren? 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #11 Skrevet 13. mai 2022 Jeg gjorde en litt omvendt feil en gang. Flyttet inn i leilighet i borettslag der det var kabel tv. Kanaler og alt var der fra første stund. Fikk ikke noen regning. Tenkte at det nok var inkludert i leien og sjekket ikke mer opp i det. Helt til det var snakk var noen endringer med ny dekoder osv. Da fant jeg ut at forrige eier som var en eldre person ikke hadde sagt opp avtalen og faktisk betalt lenge på dette. Følte meg så dum som ikke hadde sjekket bedre ut og på den stakkers personen som hadde betalt. Men nett leverandøren ordnet opp i det heldigvis. De sa de skulle ordne opp med forrige eier og jeg fikk ingen krav om tilbake heller. Så det kan jo hende de er grei med deg og. Ville spurt dem om dette. Anonymkode: 66477...e92
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #12 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg gjorde en litt omvendt feil en gang. Flyttet inn i leilighet i borettslag der det var kabel tv. Kanaler og alt var der fra første stund. Fikk ikke noen regning. Tenkte at det nok var inkludert i leien og sjekket ikke mer opp i det. Helt til det var snakk var noen endringer med ny dekoder osv. Da fant jeg ut at forrige eier som var en eldre person ikke hadde sagt opp avtalen og faktisk betalt lenge på dette. Følte meg så dum som ikke hadde sjekket bedre ut og på den stakkers personen som hadde betalt. Men nett leverandøren ordnet opp i det heldigvis. De sa de skulle ordne opp med forrige eier og jeg fikk ingen krav om tilbake heller. Så det kan jo hende de er grei med deg og. Ville spurt dem om dette. Anonymkode: 66477...e92 Må le litt av alle skrivefeilene i mitt eget innlegg. Er visst trøtt denne fredags morgenen. 😂 Godt det snart er helg! 😊 Anonymkode: 66477...e92
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #13 Skrevet 13. mai 2022 Man kan ikke verne alle idioter der ute. Hva med så ta litt ansvar for egne handlinger? På samme måte, så er det ikke parkeringsselskapet sitt ansvar for å sørge for at du har tastet riktig skiltnummer eller bomselskapet sitt ansvar å opplyse om at elbiler må ha bombrikke eller at gatesalg sjelden gir gode avtaler. MAN ER ANSVARLIG FOR EGNE HANDLINGER! Anonymkode: 665d4...d3d
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #14 Skrevet 13. mai 2022 Jeg skal være den som tar deg litt i forsvar her. Det bør ikke være mulig å betale to ganger for tv-signaler inn til samme leilighet, dette burde selskapet også ha kontroll på. Jeg ville i hvert fall sjekket med dem, ingenting å tape. Anonymkode: d306b...cc9 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #15 Skrevet 13. mai 2022 Jeg jobber med bredbånd og tv og kan ikke skjønne at det skal være mulig å betale for to abonnement inn i en leilighet med mindre det fysisk er installert to linjer inn. Sikker på at det er det som har skjedd? Anonymkode: 9e7e6...c70 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå