Gå til innhold

17.mai: Pølser i brød er bra nok

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

17.mai er lavterskel-dagen over alle høytidsdager. Menyen blir ikke enklere, pølser i grovt brød er godt nok. Og en kake eller boks med is.

Andre som gjør det enkelt og dropper matlaging? Virker som om folk forventer så mye av dagen, men ærlig talt, hvordan får man tid til felles måltider når det skjer ting på gata? Jeg vet ikke om noen annen mer inkluderende dag enn nasjonaldagen. Det er den eneste dagen i året der man er en del av et fellesskap uten selv å måtte ha et nettverk. Fantastisk! 

Anonymkode: 67545...189

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal det være grovt brød?

Anonymkode: 3b7b0...bdc

• Liker 24
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får høre at jeg er barnslig som vil ha wiener pølse i lompe og kroneis på 17. mai. Siden jeg er over 30 år. Men det er min tradisjon ☺️

Anonymkode: dd41d...fc1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

pølse i brød og brus er helt topp!

Anonymkode: 03548...4ce

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Is, brus og pølser. Såre enkelt. Kommer 20 mennesker innom løpet av dagen så passer perfekt.

Anonymkode: 7a561...774

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tvert i mot. 17.mai er dagen der frokostbordet skal bugne av godsaker. Og sen ettermiddag lages et gjennomført grillmåltid. 

Kommer aldri til å fylle opp magen med pølser og is på en dag det er så mye god mat man kan lage. 

Anonymkode: 2d32b...d67

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

17.mai er lavterskel-dagen over alle høytidsdager. Menyen blir ikke enklere, pølser i grovt brød er godt nok. Og en kake eller boks med is.

Andre som gjør det enkelt og dropper matlaging? Virker som om folk forventer så mye av dagen, men ærlig talt, hvordan får man tid til felles måltider når det skjer ting på gata? Jeg vet ikke om noen annen mer inkluderende dag enn nasjonaldagen. Det er den eneste dagen i året der man er en del av et fellesskap uten selv å måtte ha et nettverk. Fantastisk! 

Anonymkode: 67545...189

Jeg liker å legge lista for livet høyere enn «bra nok». Sånn er det bare.

Ingen drømmer i barndommen om å vokse opp og skaffe seg et helt gjennomsnittlig liv med en grei nok partner, en helt ok jobb, helt greie hobbyer og bra nok mat. Barn er klokere enn voksne, ofte. Det er en grunn til at de ikke drømmer om middelmådighet. Og det er fordi bra nok faktisk ikke er der lista bør ligge, når livet kan by på eventyrlig, spennende, givende, meningsfullt, utfordrende, fantastisk, episk og smakfult. Sånn helt til hverdags.

Anonymkode: 30dea...f43

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Her blir det Pølse I brød,is og brus, beholder den tradisjonen.

Anonymkode: 2ca30...090

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pølse i lompe, sjokolademousse og pavlova blir middag og desserten her 😄

Anonymkode: 9c248...c55

AnonymBruker
Skrevet

Helt topp med pølser, is og brus 🥳🇳🇴

Anonymkode: 7f98f...13d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt grei meny det, så lenge du slenger med en pakke lomper. 

Anonymkode: f9cef...288

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er over 50, og har aldri styrt med matlaging 17 mai 🙂. Vi har ok frokost, med rundstykker varmet i ovn og godt pålegg. Middagen har i alle år blitt hentet fra god pizzasjappe. Lager alltid Pavlova, for det er så lettvindt. Lager bunnen dagen før. Ellers spiser vi grillmat og kake på skolen etter toggang. 

Anonymkode: fb83e...e2d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Pølse i brød er ikke spiselig så for min del så er jeg sterkt uenig. Pølse generelt er ikke mat. 

Anonymkode: 8af9b...ce0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiser rett nok en pølse eller to 17.mai, også is. Men vi har annen mat på kvelden, men ikke grilling. 

Anonymkode: 3b35b...e9f

AnonymBruker
Skrevet

17 mai er som alle andre dager for meg. Bryr meg ikke.

Anonymkode: 42ff7...330

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg liker å legge lista for livet høyere enn «bra nok». Sånn er det bare.

Ingen drømmer i barndommen om å vokse opp og skaffe seg et helt gjennomsnittlig liv med en grei nok partner, en helt ok jobb, helt greie hobbyer og bra nok mat. Barn er klokere enn voksne, ofte. Det er en grunn til at de ikke drømmer om middelmådighet. Og det er fordi bra nok faktisk ikke er der lista bør ligge, når livet kan by på eventyrlig, spennende, givende, meningsfullt, utfordrende, fantastisk, episk og smakfult. Sånn helt til hverdags.

Anonymkode: 30dea...f43

17. mai er én dag, og ikke hele livet….. 

Anonymkode: 3629c...ae5

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

17. mai er én dag, og ikke hele livet….. 

Anonymkode: 3629c...ae5

For meg er 17. mai en dag der jeg lager, serverer, eller får servert, god mat. 

Pølse er en kriseløsning om man er på langtur, eller når den siste ferja men ikke middag. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Pølse kan jeg spise hver dag så 17.mai må det være noe bedre enn det for min del. 

Anonymkode: d8701...aa4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For meg er 17. mai en dag der jeg lager, serverer, eller får servert, god mat. 

Pølse er en kriseløsning om man er på langtur, eller når den siste ferja men ikke middag. 

Hvis jeg er på langtur spiser jeg laks og egg. Pølse er ikke god mat i en sånn situasjon. At folk frivillig spiser pølse på langtur eller når de ikke når siste ferja skjønner jeg ikke.

Anonymkode: c6c45...453

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pølse kan jeg spise hver dag så 17.mai må det være noe bedre enn det for min del. 

Anonymkode: d8701...aa4

Du kan spise noe bedre enn det hver dag.

Anonymkode: c6c45...453

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...