Gå til innhold

Barnefar nekter å oppgi bostedsadresse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnefar skal flytte og velger å ha ungene annenhver helg. Han nekter å oppgi ny adresse til meg og sier han skal bringe og hente slik at jeg ikke få vite hvor han oppholder seg med ungene. Hn mener jeg ikke har noe med hvor han bor. Har ikke jeg som mor rett på å vite hvor ungene mine bor? 

Anonymkode: bc16d...394

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt har du det. Send inn til nav for beregning av bidrag, da får du opp hans adresse der ;) 

i mellomtiden får du si til han at du er ansvarlig for å sende ungene til et egnet sted, og om du ikke får vite hvor han bor så kan du ikke avgjøre om plassen er egnet eller ikke. 

Anonymkode: 590a9...ba7

• Liker 12
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde selvsagt vært helt fuckings uaktuelt å sende ungene mine på samvær uten å vite hvor de var eller ha mulighet til å kontakte dem/at de kontaktet meg ved behov. 

Kontakt familievernkontoret og barnevernet og informer skolen og helsestasjon og alle andre etater til du får samarbeidet bedre med denne fyren. 

Anonymkode: f6c01...c0a

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

det er helt uhørt. hadde aldri sendt de avgårde til et sted jeg ikke visste hvor var. du aner jo ikke om du får se de igjen, eller om de ender opp i romania på bordell.. satt på spissen.

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

For en tosk. Kanskje han har flyttet inn med en annen dame, at det er derfor han ikke ønsker å si det. Hadde såklart ikke sendt ungene mine dit om jeg ikke en gang fikk vite adressen. Synes han høres merkelig ut hele fyren

Anonymkode: dc5a6...af8

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det gjorde min far også for mange år siden. Barnevernet sa da at mor ikke trengte sende oss. Heldigvis…

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det hadde selvsagt vært helt fuckings uaktuelt å sende ungene mine på samvær uten å vite hvor de var eller ha mulighet til å kontakte dem/at de kontaktet meg ved behov. 

Kontakt familievernkontoret og barnevernet og informer skolen og helsestasjon og alle andre etater til du får samarbeidet bedre med denne fyren. 

Anonymkode: f6c01...c0a

Ja jeg kan vel kanskje starte med å kontakte familievernkontoret i det minste. Høre hvilke råd de kan gi. 

Ts

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva oppgir han som årsak til dette? 

AnonymBruker
Skrevet
Tvillingsjel skrev (1 minutt siden):

Hva oppgir han som årsak til dette? 

At jeg ikke har noe med hans privatliv å gjøre. 

Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At jeg ikke har noe med hans privatliv å gjøre. 

Ts

Du har rett til å vite hvor barna dine bor, med mindre særlige tungtveiende grunner taler imot. Hvis han ikke vil oppgi adressen er det relativt enkelt å få tak i den hos Skatteetaten.

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Dette speiler mer hans psykiske helse

Når psyken hans er såpass, så tenker jeg at det per nå ikke er forenlig med å ha ansvaret for barn. Han trenger å få behandling mot paranoiaen først. Anbefaler at du kontakter Barnevernet, de kan hjelpe ham med å få behandling. 

Anonymkode: 38570...b10

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jo du har rett å vite. Du og også rett å vite hvor de skal på ferie. Det sa hun vi var på mekling hos. Her ville barnefar ha alt mest mulig hemmelig for meg. Det var kun for å være jævli med meg. 

Anonymkode: 6e533...c7e

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn var eksen til mannen min og, herregud så tåpelig 

Anonymkode: 98379...566

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering. 

Snakket med familievernkontoret. Jeg har rett på som mor, å vite hvor barna mine skal bo. Men jeg kan ikke tvinge det ut av han så. Så de anbefalte å få barna til å si det til meg når de har flyttet. 

Synes det er utrolig dumt å bruke barna. De blir jo ufrivillig trukket inn i dette. Jeg har etter beste evne prøvd å skjerme dem, men nå blir jeg nødt til å bruke dem selv som mellomperson. 

Vurderer å snakke med advokat. Men tviler på at det blir bedre samarbeid av den grunn. 

Ts

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.5.2022 den 16.01):

For en tosk. Kanskje han har flyttet inn med en annen dame, at det er derfor han ikke ønsker å si det. Hadde såklart ikke sendt ungene mine dit om jeg ikke en gang fikk vite adressen. Synes han høres merkelig ut hele fyren

Anonymkode: dc5a6...af8

Det er han sine unger også. TS skriver ingenting om hvorvidt de har en skriftlig avtale på samvær eller noe spesifikt - du har ingen anelse hvorvidt TS faktisk kan nekte å "sende ungene hennes dit".

Anonymkode: 34736...260

AnonymBruker
Skrevet

Nei, nei, ikke kontakt familievernkontoret. Finn deg en flink advokat. Det vil roe seg betraktelig når advokater tar dialogen er min erfaring.

Anonymkode: 8020b...eea

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oppdatering. 

Snakket med familievernkontoret. Jeg har rett på som mor, å vite hvor barna mine skal bo. Men jeg kan ikke tvinge det ut av han så. Så de anbefalte å få barna til å si det til meg når de har flyttet. 

Synes det er utrolig dumt å bruke barna. De blir jo ufrivillig trukket inn i dette. Jeg har etter beste evne prøvd å skjerme dem, men nå blir jeg nødt til å bruke dem selv som mellomperson. 

Vurderer å snakke med advokat. Men tviler på at det blir bedre samarbeid av den grunn. 

Ts

Det synes jeg er et veldig dårlig råd av familievernkontoret! 

Anonymkode: 590a9...ba7

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oppdatering. 

Ts

Her ville jeg brukt noen tusenlapper på advokat. Å bruke barna til sånt er ikke ok, merkelig råd fra familievernkontoret....

At samarbeidet er dårlig er ikke din feil på dette punktet. Det er ene og alene hans. Dette gjør han bare fordi han tror han kan, og fordi han vet at det plager deg. Like greit å sette ned foten med en gang.

Anonymkode: b73a3...8db

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

GPS-klokke? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Familievernkontoret har som oppgave å roe konflikter mellom foreldre. Det er ganske mye av lovverk de ikke har peiling på. De fungerer som oftest som en nøytral tredjepart.

BV i vil i større grad kunne fortelle deg hvilke rettigheter du har, og hva far kan og kan ikke gjøre.

Anonymkode: beca0...737

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...